Kia Ceed kontra Hyundai i30 – második menet, hazai ütközet


A Kia Ceed és a Hyundai i30 első generációjához hasonlóan a mostani verziók is igen hasonló szerkezetűek, ennek megfelelően formájuk nagyban hasonló, felszereltségük is egymáshoz igazított. Most, hogy a Kia hivatalosan is bevezette itthon az új Ceed modellt, itt az alkalom a két modell összehasonlítására.

Ahogyan az előző generációnál, úgy itt is elmondható, hogy a két gyártó, illetve importőr egymáshoz igazította az árait. A Hyundai i30 Entry 1,4 literes, 100 lóerős motorral, 400 ezer Ft kedvezménnyel 3,799 millió Ft-ért hazavihető, míg az azonos motorral gyártott Kia Ceed 1,4 LX Base modell bevezető ára 3,649 millió Ft.


Az i30 és a Ceed motorkínálatát áttekintve szembetűnő, hogy a Ceedhez nem rendelhető az i30 1,6 literes hengerenkénti befecskendezéses és 120 lóerős MPI benzinmotorja, valamint az i30 1,6 CRDi LP 110 lóerős dízelmotorja sem.

A két alapmodell biztonsági felszereltsége már az alapszinten is teljesnek mondható, hiszen széria a 6 légzsák, ABS, menetstabilizáló, vészfékezés-előjelző rendszer. A kényelmi berendezések közül a légkondicionáló berendezés mindkét változatból hiányzik, az csak a Life (i30), illetve az LX (Ceed) változatoktól felfelé alapáras tétel. Az i30 Entry kivitelének felszereltségét bővíti az alapáras LED nappali menetfény (mely csak a Ceed EX felszereltségéhez jár), valamint a Flex Steering névre keresztelt, kormánykarakterisztika-változtató rendszer. (Ceed esetén LX P1 opció, EX széria). Az LX Base felszereltségű Ceed azonban ezen hiányosságokat azzal enyhíti, hogy alapáron kínál kormányról vezérelhető, 6 hangszórós audiorendszert.

Az i30 és a Ceed felszereltségi listáját áttanulmányozva kiderül, hogy a Ceed csupán háromféle felszereltséggel elérhető (LX Base, LX, EX), míg az i30 összesen ötféle változatban (Entry, Life, Comfort, Business, Style) kapható.

A Ceed LX Base változatában a fontosabb elemek: fémbetétes műszerfal, első elektromos ablakok, fedélzeti számítógép, elektromos tükör, hazakísérő fény. Az LX változatban ezekhez többek között hűtött kesztyűtartó, térképolvasó lámpák, távirányítós központi zár riasztóval, automata első elektromos ablakok, helytakarékos pótkerék, fűtött tükrök kapcsolódnak. A legmagasabb EX kivitelben kétzónás klíma, automata hátsó elektromos ablakemelők, tempomat, bluetooth, elektromosan behajtható, irányjelzővel ellátott külső tükrök, LED hátsó lámpák, LED nappali menetfény található alapáron.

Az i30 felszereltségét már a piaci bevezetéskor felsoroltam, az itt megtalálható.

Ezen felszereltségek mindkét modellnél tovább bővíthetőek különböző csomagokkal, melyek áttanulmányozásakor szembetűnő, hogy a Kia esetén megpróbáltak a lehető legtöbb igényt kielégíteni, így van jó néhány átfedés a csomagok között.  


A Ceed esetében az LX változathoz négyféle csomag kapható: a P1 Kényelem csomag tempomatot, sebességhatárolót, bluetooth-ot, ködfényszórót, valamint a Flex Steering szervokormányt tartalmaz; a P2 Komfort csomag a P1 mellett fűtött üléseket, fűtött bőrkormányt és bőr sebességváltót tartalmaz; a P3 Flottacsomag a P1 és P2 tartalmát tolatóradarral egészíti ki; a P4 Utazócsomag elektromos kéziféket, állítható könyöktámaszt, hátsó lábtérfűtést, deréktámaszt, állítható magasságú első utasülést, fűtött első üléseket és kormányt tartalmaz.

Az EX kivitel további négyféle csomaggal bővíthető: P5 Elektromos csomag tartalmaz esőszenzort, ECM belső tükröt, automata fényszórót, fényszórómosót és tolatóradart; a P6 Design csomagban 16 collos könnyűfém kerekek, sötétített üvegezés, alumínium pedálok és rozsdamentes küszöbborítás kapható; a P7 Automata parkoló csomag Supervision műszeregységet, elektromos kéziféket, állítható könyöktámaszt és hátsó lábtérfűtést ad; a P8 Bőr csomagban fűtött bőrülések, fűtött kormánykerék, alumínium pedálok, rozsdamentes küszöb, fényes fekete műszerfalbetét található, a P9 Luxuscsomag pedig Elektromos állítású vezetőülést, fűtött bőrüléseket, fűtött kormánykereket, Supervision műszeregységet, elektromos kéziféket, állítható könyöktámaszt, hátsó lábtérfűtést, fényes fekete műszerfal-betétet, sávelhagyás-jelzőt, xenon fényszórót, nyomógombos indítást, esőszenzort, ECM belső tükröt, automata fényszórót és tolatóradart kínál.           


Az EX HID csomag az EX modell felszereltségéhez 16 collos könnyűfém keréktárcsát, tolatóradart, fűtött első üléseket és fűtött kormánykereket ad hozzá. Minden manuális váltóval felszerelt változathoz rendelhető a Kia gazdaságosságot fokozó ECO Dynamics csomagja, mely motorleállító rendszert, alacsony gördülési ellenállású gumikat és változó működésű generátort tartalmaz. Természetesen metálfény is minden kivitelhez választható tétel.  

EX változathoz külön tételként rendelhető még Panoráma napfénytető, illetve kihangosítóval felszerelt navigáció is. A Hyundai i30-ban csak adaptív xenonfényszórók mellett elérhető kanyarfényszóró azonban meglepő módon a Ceed EX kiviteléhez szériában jár. (csak a kanyarfényszóró!) 

(A Ceed esetében a bejegyzés megírásakor egyes csomagok, felszereltségek árai még nem kerültek közzétételre)


Az i30 esetében a rendelhető csomagok és tételek száma korlátozottabb, amit viszont ellensúlyoz a többféle változat alapellátmánya. A Life modellt egészíthetjük ki Life Plus csomaggal, mely távirányítós központi zárat, riasztóberendezést, ülésfűtést, bőrkormányt és kartámaszt tartalmaz. Life szinthez külön kérhető hátsó tolatóradar, míg Comforthoz akár előre is kérhető radar. Szintén Life és Comfort felszereltséghez külön rendelhető a tempomat, a telefon kihangosító, Comforthoz pedig akár elektromos hátsó ablakemelő is kérhető. A Business változatban szériaként jár a (7.) térdlégzsák, mely a Ceedhez nem is rendelhető. Ezenkívül akár xenon fényszóró, elektromos ülésállítás, Supervision műszeregység, navigáció, illetve a Style szinten széria nyomógombós indítás is kérhető. A csúcsfelszereltségű Style-ban széria tolatókamera mellett akár elektromos kézifék, bőrkárpit, alumínium pedálok kaphatóak.


Az egyes (minkét típusnál kapható) motorverziókhoz tartozó árak igen eltérőek, melyek a következőképpen alakulnak: A Ceed esetében az 1,6 GDi változat LX felszereltséggel 4,299 millió Ft, míg az i30 esetében az 1,6 GDi Comfort szinttől elérhető, listaára 5,249 millió Ft. Az 1,4 CRDi egység a Ceednél LX felszereltség mellett 4,499 millió Ft-tól, míg az i30 esetén Life kivitelben 5,099 millió Ft-tól kapható. Az 1,6 CRDi HP a Ceed motorterében LX felszereltséggel és 4,699 millió Ft-ért, míg az i30 motorterében Comfort szinttől és 5,749 millió Ft-tól duruzsolhat.


Az i30 esetén meg kell említeni, hogy erősen listaárakról beszélhetünk, mivel – habár az árlistán csak az Entry kivitel akciós – az eddigi összes hazai teszt során kihangsúlyozták az újságírók, hogy az összes kivitelhez 400 ezer Ft kedvezménnyel lehet hozzájutni. Így a valós árkülönbség motortípustól függően 100-600 ezer Ft-ra rúghat.

Összességében elmondható tehát, hogy ismételten nincs könnyű dolga annak, aki a Hyundai és a Kia között „kénytelen” dönteni. Választását a formai megoldások mellett a felszereltségek összehasonlítása és összeállítása is bonyolíthatja. Ám egy biztos: mindenképpen megbízható, jó minőségű autót választ, kiemelkedő garanciális feltételekkel!  

Forrás: kiamotors.hu, hyundai.hu

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését