Kínában is a minőséggel vezet a Hyundai
A dél-koreai Hyundai és Kia értékesítési növekedését a márkák feljebb pozícionálásával, minőségi autógyártóként kívánják elérni a jövőben Kínában is. A kínai autópiac növekedési üteme ugyanis lassulni látszik, ahol zsúfolttá vált az alsóbb minőségi osztályba tartozó autómárkák kategóriája.
A két koreai vállalat „jobbakká” kívánnak válni, mint a hazai vetélytársaik, legalábbis James Chao, az IHS Automotive Consulting elemzője szerint. „A kevésbé minőségi autók piacán a hazai gyártók dominálnak Kínában, mely túl zsúfolt. A Hyundai ezek fölé próbálja pozícionálni magát. A csoport termékei világviszonylatban is minőséginek tekinthetők, melyek versenyképesekké váltak a legtöbb piacon.” – mondta Chao.
Európában például a Hyundai és a Kia annak ellenére képesek voltak piaci részesedésüket növelni, hogy a teljes piac csökkenést mutat. 2011-ben a Hyundai csoport 4,5 százalékról 5,1 százalékra tornázta fel pozícióját, mellyel megelőzte a Toyota Motort, a Daimler-Chrylsert és a Volvot is. Az Egyesült Államokban pedig a Hyundai és a Kia együttesen 1,13 millió darab járművet adott el, szemben a Vokswagen csupán 324401 darabot.
A koreai vállalatcsoport a lassuló kínai autópiacon is emelkedést regisztrálhatott. A Kia 30,12 százalékot emelkedett 2011-ben, míg a Hyundai 7 százalékkal több autót adott el, mint korábban. A teljes kínai piac növekedése azonban lassulni látszik: 2011-ben 2,5 százalékot bővült az autópiac, szemben az egy évvel korábbi 32 százalékkal.
A Hyundai csoport együttesen 10,6 százalékos piaci részesedéssel a harmadik legnagyobb autógyártó Kínában, közvetlenül a Volkswagen és a General Motors mögött.
„A Hyundai és a Kia remek eredményeinek oka, hogy minőségi tömeggyártókként különítik el saját magukat a többiektől, illetve a biztonságra és a formatervre koncentrálnak.” – mondta Mohit Arora, a J.D. Power kutatóintézet ázsiai régiójának vezetője.
„Nem az árral versenyeznek, hanem a minőségükkel.” – tette hozzá Aurora. Például a Hyundai 75 ezer jüanért (11880 USD) árulja Accent modelljét, 15 ezerrel többért, mint a helyi Chery autógyártó Fulwin 2 modelljét.
A Chery International és a Geely Automobile a legnagyobb helyi autógyártók, melyek modelljei dominálnak a tömeggyártók között, ahol átlagosan 60 ezer jüannál kevesebbért kapni kompakt méretű autót.
„A helyi gyártók is felzárkóznak, ám a minőség terén még mindig nagy szakadék mutatkozik.” – mondta Aurora.
„A megfelelő felszereltséggel ellátott, megkülönböztető és tetszetős formatervű modelljeikkel a Hyundai és a Kia értéket teremt a vásárlók számára. Ezen felül a biztonság és megbízhatóság a két koreai ütőkártyája” – mondta Aurora.
A Kia és a Hyundai már építik harmadik összeszerelő üzemüket Kínában, ahol 2014-től akár 1 milliónál is több Hyundai és Kia jármű készülhet évente.
Forrás: cnbc.com