A Hyundai-csoport igyekszik megtartani hazai erőfölényét


Az év elején életbe lépett szabadkereskedelmi egyezmény saját hazájukban hozta nehéz helyzetbe a dél-koreai autópiacon addig uralkodónak számító Hyundai és Kia márkákat.

Miután a Hyundai áprilisban bemutatta a Santa Fe harmadik generációját, a Kia május 2-án mutatta be K9 luxuslimuzinját a hazai nagyközönségnek. A Hyundai a dél-koreai piac 40, míg a Kia 30 százalékát, összesen tehát 70 százalékát birtokolja.

Ám pozíciójukat folyamatosan támadják az import autógyártók, melyek aránya elérte a 10 százalékot az enyhe dél-koreai lakossági fogyasztás ellenére. Ezzel szemben a Hyundai-Kia hazai értékesítési eredményei 2011. harmadik negyedéve óta folyamatosan csökkenni látszik, az emelkedő külföldi kereslet ellenére.

„Eltekintve a hazai kereslet csökkenésétől, a Hyundai és a Kia márkáknak nincs más választása, mint ébernek lennie az EU-val és az USÁ-val kötött kereskedelmi egyezmény alakította helyzetben.” – mondja egy importautó-ipari szakember. Hozzátette, hogy kulcsfontosságú a Hyundai csoport számára, hogy megtartsa vezető helyét a japán autógyártókkal szemben.

A Toyota Motor versenyképes áron kínálja Dél-Koreában a márka limuzinjait és terepjáróit, melyek a japán cég amerikai üzemeiben készülnek és most jutányos vámtételek mellett érkeznek Koreába.

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését