Világrekorder lett a Hyundai ix35 FCEV


A Hyundai ismét bizonyított: a világon először sikerült egy üzemanyagcellás járművel az Oslo és Monte Carlo közötti 2260 kilométert oda-vissza megtenni úgy, hogy közben csak az útba eső hidrogénkutakról tankoltak.


Az út megtételében hatalmas szerepet játszott a tavaly februárban Hamburgban megnyílt hidrogénkút, ahol a Hyundai autói 3 perc alatt feltölthették üzemanyagtankjukat. Hamburg mellett Kölnben, Karsruhéban, Freiburgban és Grenoble-ban álltak meg tankolás céljából az autók, útban Oslóból Monacoba.


„A hidrogén tárolása számunkra egy nagyon fontos technológia, ahogyan a szélenergiával előállított elektromos áram is az.” – mondta Pieter Wasmuth, a Vattenfall AG hamburgi régiójának vezetője. A Freiburgban működő hidrogénkút például napenergiával működik, így az még kevésbé terheli a környezetet.


A túrát a norvég „ZERO” (Zero Emissions Resource Organisation) környezetvédelmi egyesület szervezte, melyet a Vattenfall AG is támogatott. A túra Osloból indult, érintette Dániát, majd Németországon és Franciaországon keresztül érkeztek meg Monte Carloba. Az öt napos út során nem volt a két autó mellett mobil feltöltő-, illetve technikai személyzet.


"Még soha nem csináltak hasonlót, így arra gondoltunk, mi mért ne tehetnénk meg? Megmutattuk, hogy a mai technika képes arra, hogy  eljuthatunk Oslotól egész Európán át akár Monte Carloig is környezetszennyezés nélkül. A Hyundai ix35 FCEV modell tökéletesen megfelelt a célnak, hiszen egyetlen feltöltéssel akár 500 km-t is megtehet." - mondta Marius Bornstein, a ZERO technikai tanácsadója.


A világrekord kísérlet azt a célt hivatott demonstrálni, hogy a hidrogénkutak olyan mértékben elfogadottá váljanak, hogy azzal akár hosszabb távokon is versenyképessé tehetik az ilyen technológiával felszerelt járműveket a hagyományos benzinmotorral felszerelt társaikhoz képest is.

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését