Gyári tükörmonitor – utólag, megfizethető áron?


Először egy ix35 szabadidő-autóban találkoztam a belső tükörbe integrált monitorral, amely tiszta, éles képet közvetített az autó mögötti térről, gyakorlatilag minimálisra redukálva a holtteret. Ráadásul, amíg a monitor nem kapcsolt be, csupán a tükör fényes felülete látszott. Lenyűgöző volt.


Aztán ez a felszereltség szépen lassan beköltözött az újabb Hyundai modellekbe is, így az i40, a megújult i30, sőt, még a nemsokára érkező i20 modellben is megjelenik ez a tolatást segítő eszköz. Az összes modellnél jellemző azonban, hogy a magasabb, Style vagy Premium felszereltséghez kínálják, amely csak bizonyos motorverzió mellett és sok más extrafelszereltséggel csomagban vásárolható meg. Vagy mégsem?


Már az i30 harmadik „születésnapja” kapcsán megszületett cikkben is említettem, nem voltam igazán megelégedve a meglévő belső tükörre felszerelt monitorral, ezért újabb után néztem. Az internet tele van különböző megoldású tükörmonitorokkal, ám közös jellemzőjük, hogy mind rendkívül jó láthatóságot, éles képet és egyéb minden jót ígérnek. Pont emiatt voltam rendkívül szkeptikus és már-már feladtam, amikor ráakadtam a Global Media honlapjára.


A nagyon profin megszerkesztett honlapon (igaz, néha némi helyesírási hibákkal) rengetegféle tükörmegoldást kínálnak, fényre sötétedő tükörtől a tükörmonitorokon át a tükörbe integrált kihangosító-navigációig.  Mivel típus-specifikus tartókkal együtt is kínáltak monitorokat, ezért megtetszett a termék, és felvettem velük a kapcsolatot. Még hétvégén is készségesen válaszoltak, minden kérdésemre megkaptam a megfelelő választ.


Ezt követően megrendeltem a cég legújabb, 4,3 collos képernyővel rendelkező monitorát, melyért 78 dollárt fizettem, illetve a szállítási költséget, mely 40 dollár volt. Ez nagyságrendileg 26 ezer Ft. Kérhettem volna ehhez a termékhez még fényre sötétedő automatikát +40 dollárért, de erre a hátsó szélvédő sötétítése miatt nem volt szükségem. A pénz megérkezését követően a csomagot azonnal elindították a DHL futárszolgálattal, melyről a kínai cégtől értesítést, illetve egy követési számot kaptam, így folyamatosan nyomon tudtam követni a csomag útját Hong Kongból Lipcsén át Budapestig. Érdekes módon itt egy kicsit állt a csomag, mivel az vámolás alá került, melynek végeredményét tekintve még 6900 Ft-ot kellett a kiszállító futárnak fizetnem.


A beszerelés során akadt ugyan egy kisebb probléma, ugyanis először nem akart kommunikálni a már meglévő kamerával, ám hamar kiderült, hogy ennek az oka, hogy a kamerám NTSC szabványú, így egy jelerősítőt is be kellett rakni, hogy működjön. PAL rendszerű kamerával azonban tökéletesen működött.


A honlap fotói és a Hyundai gyári felvételei alapján gyanítottam már, hogy nem véletlenül hasonlít a két termék megtévesztésig. A beszerelés után ugyanis kiderült, hogy a kamera képének minősége teljesen megegyezik azzal, ami annak idején olyannyira lenyűgözött már az ix35 esetében is. (Ezt egyébként e-mailben a cég meg is erősítette, ők a Hyundai gyári beszállítói) A tartó teljesen illeszkedik a szélvédőn lévő konzolhoz, egyedüli hátrány a kicsit nagyobb tartóhossz, ami miatt kb. 2 centivel közelebb került a tükör a fejünkhöz, ám ez könnyen megszokható.


Összességében mintegy 32 ezer forintért sikerült vennem egy olyan kiegészítőt az autómhoz, amely manapság kerül bevezetésre a Hyundai újabb típusainak felső árkategóriás modelljeibe, miközben itthon egy hasonló, ám az eredeti tükörre felszerelhető monitor is 25-30 ezer forintba kerül. 


Sőt, mivel a Hyundai modellekbe 3,5 collos kijelző kerül, az még olcsóbb lett volna: 78 helyett 68 dollár. Ráadásul, mivel úgy nézem, a Getz és az Accent is ugyanilyen felfogatású belső tükörrel rendelkezik, ezért akár a régebbi modellek is felszerelhetők ezzel az eszközzel, sőt, a cég nemcsak a Hyundai és KIA, hanem más márkákhoz is kínál tartókat, így bármely gépkocsi felszerelhető ilyen tükörmonitorral.

Mellesleg, mivel most már nincs szükségem az eddigi tükörmonitorra, akit esetleg érdekel egy ilyen egység, keressen meg nyugodtan. :) 

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei