A Hyundai nyilvános hidrogén töltőállomást épít Amerikában


A Kaliforniai Energia Bizottság (CEC) 3 millió dollárral járul hozzá ahhoz, hogy a Hydrogen Frontier vállalat egy 100 százalékban megújuló energiával működő hidrogén töltőállomást hozzon létre a Hyundai kaliforniai hidrogén energiatermelő és töltőállomásán.

Az elképzelés szerint az üzemanyag termelés, az üzemeltetés teljes energiaszükségletét megújuló energiaforrásból szerzik majd be. Az állomás a fejlesztésnek köszönhetően legalább napi 100 kilogramm üzemanyagként felhasználható hidrogént állítana elő, amely évente 6-9 ezer üzemanyagcellás jármű feltankolására lenne elegendő.

A Hyundai Motor America Technical Center kaliforniai Chinoban található bázisán felépülő állomás a 2005-ben, a Hyundai üzemanyagcellás tesztflottája számára felépített üzemanyagtöltő állomásának kiterjesztésével valósul meg. A CEC 3 millió dolláros hozzájárulásán felül a Hydrogen Frontier és az ITM Power vállalatok további 1,7 millió dollárral segítik a létesítmény modernizációját azért, hogy az megfeleljen a legújabb hidrogén előállítási, raktározási és adagolási szabványoknak.  


A felújítás előre kitűzött határideje 2014 októbere, amikor a töltőállomás megnyílik a nyilvánosság számára is, amellyel tovább növelik a Kaliforniában már meglévő hidrogén töltőállomások számát. Ez az állomás lesz az első, üzemanyagcellás járműveket kiszolgáló nyilvános töltőállomás San Bernardino megyében.

„A Hyundai világszerte támogatja a kormányzatokat, energiaipari vállalatokat és minden egyéb szervezetet annak érdekében, hogy könnyen hozzáférhető és megfizethető hidrogén infrastruktúrát hozzanak létre.” – mondja Dr. Sung Hwan Cho, a Hyundai Motor America Technical Center elnöke. „A világszínvonalú Hydrogen Frontierrel és a kaliforniai kormányzat támogatásával bővíthetjük a hidrogén töltőállomások infrastruktúráját, amellyel egy lépéssel még közelebb kerülhetünk az üzemanyagcellás járművek tömeggyártásához.” – tette hozzá.    

A Hyundai ix35/Tucson Fuell Cell modell első sorozatgyártású példánya 2013. február 26-án készült el a Hyundai Ulsanban található gyártóbázisán, amellyel a vállalat a világon elsőként hozott forgalomba hidrogén-meghajtású járművet. A koreai márka jelenleg felméri a Tucson Fuel Cell iránti amerikai érdeklődés mértékét, különös tekintettel Kaliforniára, ahol a legnagyobb a hidrogén töltőállomások száma.


„A Hydrogen Frontier vállalat számára egyedülálló lehetőségként izgalommal várjuk, hogy együttműködhessünk ezzel az innovatív vállalatcsoporttal.” – mondta Daniel Poppe, a Hydrogen Frontier alelnöke. „Ez volt az első olyan hidrogén-töltőállomás 20005-ben, amelyben részt vettünk és most, kevesebb, mint 10 évvel később mi fejleszthetjük tovább ugyanezt a létesítményt.”

A Hyundai már 2000 óta fejleszti és teszteli üzemanyagcellás modelljeit az Egyesült Államok területén. A vállalat a Kaliforniai Üzemanyagcella Társulás tagjaként már az üzemanyagcellás technológiával felszerelt hobbiterepjáróinak három generációnyi flottáját tesztelte az Egyesült Államokban.  

Az üzemanyagcellás járművek a hidrogént elektromos energiává alakítják át, amely egy elektromotor segítségével mozgatja a járművet, amelynek nincsen károsanyag-kibocsátása és menettulajdonságai és hatótávja egy hagyományos üzemanyaggal meghajtott járműével összemérhető. A Chinoban lévő Hyundai létesítményhez hasonló üzemanyagtöltő állomások létfontosságúak az üzemanyagcellás technológia piacképességéhez. Kaliforniában mára nyolc nyilvános töltőállomás található, de további 17 áll fejlesztés alatt. A cél összesen 68 állomás létrehozása, amelyek megkönnyítik majd a következő évek üzemanyagcellás járműveinek elterjedését.  

Forrás: hyundainews.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését