A Hyundai nyilvános hidrogén töltőállomást épít Amerikában
A Kaliforniai Energia Bizottság (CEC) 3 millió dollárral
járul hozzá ahhoz, hogy a Hydrogen Frontier vállalat egy 100 százalékban
megújuló energiával működő hidrogén töltőállomást hozzon létre a Hyundai
kaliforniai hidrogén energiatermelő és töltőállomásán.
Az elképzelés szerint az üzemanyag termelés, az üzemeltetés
teljes energiaszükségletét megújuló energiaforrásból szerzik majd be. Az
állomás a fejlesztésnek köszönhetően legalább napi 100 kilogramm üzemanyagként
felhasználható hidrogént állítana elő, amely évente 6-9 ezer üzemanyagcellás
jármű feltankolására lenne elegendő.
A Hyundai Motor America Technical Center kaliforniai Chinoban
található bázisán felépülő állomás a 2005-ben, a Hyundai üzemanyagcellás
tesztflottája számára felépített üzemanyagtöltő állomásának kiterjesztésével
valósul meg. A CEC 3 millió dolláros hozzájárulásán felül a Hydrogen Frontier
és az ITM Power vállalatok további 1,7 millió dollárral segítik a létesítmény
modernizációját azért, hogy az megfeleljen a legújabb hidrogén előállítási, raktározási
és adagolási szabványoknak.
A felújítás előre kitűzött határideje 2014 októbere, amikor
a töltőállomás megnyílik a nyilvánosság számára is, amellyel tovább növelik a
Kaliforniában már meglévő hidrogén töltőállomások számát. Ez az állomás lesz az
első, üzemanyagcellás járműveket kiszolgáló nyilvános töltőállomás San
Bernardino megyében.
„A Hyundai világszerte támogatja a kormányzatokat,
energiaipari vállalatokat és minden egyéb szervezetet annak érdekében, hogy könnyen
hozzáférhető és megfizethető hidrogén infrastruktúrát hozzanak létre.” – mondja
Dr. Sung Hwan Cho, a Hyundai Motor America Technical Center elnöke. „A világszínvonalú
Hydrogen Frontierrel és a kaliforniai kormányzat támogatásával bővíthetjük a
hidrogén töltőállomások infrastruktúráját, amellyel egy lépéssel még közelebb
kerülhetünk az üzemanyagcellás járművek tömeggyártásához.” – tette hozzá.
A Hyundai ix35/Tucson Fuell Cell modell első sorozatgyártású
példánya 2013. február 26-án készült el a Hyundai Ulsanban található
gyártóbázisán, amellyel a vállalat a világon elsőként hozott forgalomba
hidrogén-meghajtású járművet. A koreai márka jelenleg felméri a Tucson Fuel
Cell iránti amerikai érdeklődés mértékét, különös tekintettel Kaliforniára,
ahol a legnagyobb a hidrogén töltőállomások száma.
„A Hydrogen Frontier vállalat számára egyedülálló
lehetőségként izgalommal várjuk, hogy együttműködhessünk ezzel az innovatív vállalatcsoporttal.”
– mondta Daniel Poppe, a Hydrogen Frontier alelnöke. „Ez volt az első olyan
hidrogén-töltőállomás 20005-ben, amelyben részt vettünk és most, kevesebb, mint
10 évvel később mi fejleszthetjük tovább ugyanezt a létesítményt.”
A Hyundai már 2000 óta fejleszti és teszteli üzemanyagcellás
modelljeit az Egyesült Államok területén. A vállalat a Kaliforniai
Üzemanyagcella Társulás tagjaként már az üzemanyagcellás technológiával
felszerelt hobbiterepjáróinak három generációnyi flottáját tesztelte az
Egyesült Államokban.
Az üzemanyagcellás járművek a hidrogént elektromos energiává
alakítják át, amely egy elektromotor segítségével mozgatja a járművet, amelynek
nincsen károsanyag-kibocsátása és menettulajdonságai és hatótávja egy
hagyományos üzemanyaggal meghajtott járműével összemérhető. A Chinoban lévő
Hyundai létesítményhez hasonló üzemanyagtöltő állomások létfontosságúak az
üzemanyagcellás technológia piacképességéhez. Kaliforniában mára nyolc
nyilvános töltőállomás található, de további 17 áll fejlesztés alatt. A cél
összesen 68 állomás létrehozása, amelyek megkönnyítik majd a következő évek
üzemanyagcellás járműveinek elterjedését.
Forrás: hyundainews.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!