Íme a vadonatúj Hyundai i10


A Hyundai nyilvánosságra hozta az első fotókat az Európában is gyártásba kerülő vadonatúj i10 modelljéről, amely ősszel mutatkozik be a nagyközönségnek.

A Hyundai nem várt a szeptemberi Frankfurti Autószalonig a második generációs i10 leleplezésével, ehelyett Indiában a helyi média képviselőinek mutatta meg a helyi piacra szánt, i10 Grand néven forgalomba kerülő változatot, amely mellett közzétették az európai változat fotóit is. Az új kisautóból ugyanis egyszerre két változatot is fejlesztettek a Hyundai mérnökei: az Indiában bemutatott modell tetővonala jóval magasabb, emellett a hátsó ablakok nagyobbak, a C oszlop pedig ennek megfelelően eltérő kialakítású, mint a sportosabb vonalvezetésű európai változat esetén. Az eltérések miatt az új i10 Grand kivitele 100 mm-rel hosszabb is, mint az Európában jövő hónapban bemutatkozó modell.


Az új Hyundai i10 formavilágát a Hyundai németországi fejlesztőközpontjában tökéletesítették, amely természetesen illeszkedik a márka nagyobb modelljeihez, így márkavédjegyként itt is megtalálhatjuk a markáns hatszögletű hűtőmaszkot, a mélyen hátranyúló fényszórókat, amelyeket az indiai változaton tetőtartó rudak egészítenek ki, az európai kivitel pedig ledes nappali menetfényeket is kapott.


Az autó hossza 8 centiméterrel 3,67 méteresre nőtt, miközben szélessége 6,5 centiméterrel 1,66 méteresre gyarapodott, amely a megnövelt tengelytávnak köszönhetően jóval több helyet biztosít az utasok számára, a csomagtér pedig 10 százalékkal 252 literesre nőtt. Emellett az autó magassága 5 centivel kisebb lett, amely sportosabb megjelenést kölcsönöz az új modellnek. 


Az i10 Grand változata Indiában nem váltja le a jelenleg futó generációt, hanem új modellként épül be az i10 és az i20 közé. Ezzel a Hyundai indiai kisautó kínálata ötfősre gyarapszik, hiszen az i10, a most bemutatott i10 Grand és az i20 mellett itt készítik még az Eon és az Európából rég eltűnt Atos Prime (Santro Xing) kisautókat is.  


Az i10 Grand olyan, Indiában még eddig nem látott felszerelésekkel kerül forgalomba, mint az automata klímaberendezés, a hűtött kesztyűtartó, az irányjelzővel ellátott, elektromosan behajtható külső visszapillantó tükrök, start-stop automatika, parkolóradar, 1 GB belső memóriával ellátott audiórendszer és a hátsó utastérbe vezetett légbeömlők. Ezeket Európában fűthető kormánykerék, tempomat és kulcsnélküli rendszer egészíti ki.  


Az új i10 motorkínálata Indiában a márka jól ismert 1,2 literes, 86 lóerős benzinmotorja mellett egy vadonatúj, 1,1 literes CRDi dízelmotorból áll, amelynek teljesítménye 75 lóerő. Európában váratóan ugyanezen erőforrások mellett kapható lesz még az 1,0 literes, 69 lóerős benzinmotor is.

A Hyundai az új i10 modellt most elsőként a koreai márka Törökországban található üzeméből szállítja Európába, ahol az új modell fogadására több mint egymillió eurós befektetéssel az eddigi 125 ezres éves gyártókapacitást 200 ezerre emelték.



Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését