Dél-Európában tesztelik a Hyundai új kisautóját
A Hyundai rohamléptekkel halad: a Frankfurtban
világpremierjét tartó i10 után nem sokkal eggyel nagyobb kategóriában is
váltásra készül.
Manapság már egyre kevésbé lehet koreai autógyártóként
beszélni a Hyundairól, hiszen fejlesztőközpontja Frankfurtban van, mérnökeinek
nagy része pedig legalább annyira német ajkú, mint akár az Opelnél.
Habár a frissített Hyundai i20 csupán másfél éve, a Genfi
Autószalonon mutatkozott be, a gyártó máris a kisautó következő generációjának
országúti tesztelésénél tart, a tesztautók Dél-Korea és India mellett Európa
útjain is megjelentek.
Az eddigi kémfotók alapján is megállapítható volt, hogy az új i20
méretei minden tekintetben felül fogják múlni a jelenlegi generációét, amely
nagyobb helyet jelent az utasok számára, a csomagtér pedig akár kategóriavezető
méretűvé is válhat.
Az érdeklődés fokozása érdekében új i20 fejlesztői egy kis
előzetest szerettek volna adni az autó formavilágából, amelynek köszönhetően
Dél-Európában a korábbiaknál kevesebb álcázást visel az autó. Az új i20
első-hátsó kiképzése így – legalábbis részben – láthatóvá vált, az autó
láthatóan kevésbé gömbölyded lett, mint a mostani generáció. A modell főként annak
hátsó C oszlopával emlékeztet a jelenlegi Kia Riora, amely nem csoda, hiszen
amellett, hogy azonos padlólemezre épülnek, mindkét modell fő tervezője (a
szintén német) Peter Schreyer.
A másik érdekes elem a motorháztető, amelyet a kisautóknál
általában rövidre szabnak azért, hogy minél kompaktabb legyen, ám a Hyundai i20
tervezői a márka prémium minőségét hangsúlyozva hosszú és lapos motortetőt
szerkesztettek hozzá. Az álcázás alól jól láthatóan kilátszik a hatalmas
hatszögletű hűtőmaszk, amely mellett kétoldalt hosszan nyúlnak el a fényszórók.
A fotókon szereplő autón az első parkolóradar szenzorait is meg lehet figyelni,
amely nem szokványos felszereltség a kategóriában.
Hátra a hatszögletű hűtőmaszkra rímelő, szintén hexagonális
hátsó szélvédő került és habár az álcán a kivágás függőleges hátsó lámpára
utal, a csomagtér fedelén lévő kivágás és az álca alatti dudorodás miatt nem
lehetetlen, hogy nagyobb, markáns hátsó lámpát kap az új modell. A C oszlopban
azonban a látszat ellenére nincsen ablak, erről az egyik képen látható oszlopbelső árulkodik.
A hosszúra nyújtott motortérbe varhatóan a jelenlegi i20
generációban is megtalálható 1,1 és 1,4 literes dízelmotorok kerülnek, míg a
benzines kínálatban megjelenhetnek a márka első kisméretű turbós erőforrásai, a
120 lóerős 1,0 literes Kappa T-GDi, amelyet idővel a Kia Rio mellett akár a Kia
Carens egyterű is megkaphat.
Forrás: autoevolution.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!