Dél-Európában tesztelik a Hyundai új kisautóját


A Hyundai rohamléptekkel halad: a Frankfurtban világpremierjét tartó i10 után nem sokkal eggyel nagyobb kategóriában is váltásra készül.

Manapság már egyre kevésbé lehet koreai autógyártóként beszélni a Hyundairól, hiszen fejlesztőközpontja Frankfurtban van, mérnökeinek nagy része pedig legalább annyira német ajkú, mint akár az Opelnél.


Habár a frissített Hyundai i20 csupán másfél éve, a Genfi Autószalonon mutatkozott be, a gyártó máris a kisautó következő generációjának országúti tesztelésénél tart, a tesztautók Dél-Korea és India mellett Európa útjain is megjelentek.


Az eddigi kémfotók alapján is megállapítható volt, hogy az új i20 méretei minden tekintetben felül fogják múlni a jelenlegi generációét, amely nagyobb helyet jelent az utasok számára, a csomagtér pedig akár kategóriavezető méretűvé is válhat.


Az érdeklődés fokozása érdekében új i20 fejlesztői egy kis előzetest szerettek volna adni az autó formavilágából, amelynek köszönhetően Dél-Európában a korábbiaknál kevesebb álcázást visel az autó. Az új i20 első-hátsó kiképzése így – legalábbis részben – láthatóvá vált, az autó láthatóan kevésbé gömbölyded lett, mint a mostani generáció. A modell főként annak hátsó C oszlopával emlékeztet a jelenlegi Kia Riora, amely nem csoda, hiszen amellett, hogy azonos padlólemezre épülnek, mindkét modell fő tervezője (a szintén német) Peter Schreyer.   


A másik érdekes elem a motorháztető, amelyet a kisautóknál általában rövidre szabnak azért, hogy minél kompaktabb legyen, ám a Hyundai i20 tervezői a márka prémium minőségét hangsúlyozva hosszú és lapos motortetőt szerkesztettek hozzá. Az álcázás alól jól láthatóan kilátszik a hatalmas hatszögletű hűtőmaszk, amely mellett kétoldalt hosszan nyúlnak el a fényszórók. A fotókon szereplő autón az első parkolóradar szenzorait is meg lehet figyelni, amely nem szokványos felszereltség a kategóriában.


Hátra a hatszögletű hűtőmaszkra rímelő, szintén hexagonális hátsó szélvédő került és habár az álcán a kivágás függőleges hátsó lámpára utal, a csomagtér fedelén lévő kivágás és az álca alatti dudorodás miatt nem lehetetlen, hogy nagyobb, markáns hátsó lámpát kap az új modell. A C oszlopban azonban a látszat ellenére nincsen ablak, erről az egyik képen látható oszlopbelső árulkodik.


A hosszúra nyújtott motortérbe varhatóan a jelenlegi i20 generációban is megtalálható 1,1 és 1,4 literes dízelmotorok kerülnek, míg a benzines kínálatban megjelenhetnek a márka első kisméretű turbós erőforrásai, a 120 lóerős 1,0 literes Kappa T-GDi, amelyet idővel a Kia Rio mellett akár a Kia Carens egyterű is megkaphat.

Forrás: autoevolution.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését