Első teszten a Hyundai Grand i10


A Hyundai nemrég szűk körben bemutatta az ősszel piacra érkező új Hyundai Grand i10 modellt, amely nem váltja le az i10 jelenlegi generációját.

Nem jöttek be azok a korábbi tippek, amelyek szerint a „BA” kódnéven fejlesztett új kisautó a Brilliant nevet viseli majd. Ehelyett a Hyundai döntéshozói a Grand i10 nevet adták az új modellnek, utalva arra, hogy a jelenlegi i10-nél nagyobb, modernebb, jobban felszereltebb, ám mégis ahhoz köthető modell érkezik a piacra. A Hyundai „BA” padlólemezére épülő Grand i10 tulajdonképpen a szeptemberben Frankfurtban bemutatandó következő i10 generáció 100 mm-rel hosszabb verziója, ám Európában sosem kerül forgalomba az indiai változat, ott az új i10 rövidebb változata váltja a korábbi modellt. Indiában azonban tovább él az i10 jelenlegi nemzedéke is, hiszen havonta még mindig legalább 7 ezer darab fogy a típusból.


Az indiai Hyderabadban a sajtó egy szűk körének bemutatott Hyundai Grand i10 még vastag álcát viselt és az újságírók csupán néhány percre láthatták azt álca nélkül. Ennek ellenére az autó magán viseli a Hyundai folyékony szobrászatának stíluselemeit, amely magában foglalja a hatszögletű hűtőmaszkot, amely alatt (az európai változat méhsejt mintázatúétól eltérően) vízszintes osztású fekete műanyag hűtőrács kapott helyet. A tipikus Hyundai stíluselemek, mint a mélyen hátranyúló fényszórók ellenére a Grand i10 kevésbé „folyékony” hatású, mint az i20 és az Elantra, vagy akár a korábban szintén Indiának bemutatott Eon. Tény, hogy a Grand i10 formavilága jóval visszafogottabb, talán éppen azért, hogy jobban megfeleljen a konzervatívabb vásárlóréteg igényeinek is, akik az Eon formavilágát talán már túlzásnak érzik.   


Az új Grand i10 oldalablakainak íve nem olyan dinamikusan emelkedik, mint az európai változat esetében, a hátsó ajtók pedig nagyobbak is utóbbinál annak érdekében, hogy az indiai családok kényelmesen be tudjanak szállni. Az autó hátsó kialakítása teljesen egyedi, nem hasonlítható még a nagyobb i20-hoz sem, a nagy hátsó lámpa pedig mélyen az oldallemezbe húzódik, így adva stílust az autónak. Az autó arányai szintén javára változtak, az enyhén ereszkedő tetővonal és a megnövelt tengelytáv mellett a 14 collos könnyűfém keréktárcsák is hozzájárulnak a Grand i10 szépségéhez.


A Hyundai stratégiája szerint a Grand i10 is olyan fényűző felszerelésekkel rendelkezik, amelyek nem szokványosak az indiai kisautó-piacon. Az autóhoz elérhető lesz a hűtött kesztyűtartó, az elektromosan behajtható külső tükrök, a tolatóradar, az 1 GB memóriával felszerelt rádió, valamint a hátsó utastéri légbeömlők. A belső térben a kéttónusú műszerfal formái – a külsőhöz hasonlóan – kevésbé emlékeztetnek a korábbi modellek lendületes műszerpultjaira, ám mégis minden a helyén van, az anyagminőség pedig a kategória szintjén mozog. A Grand i10 bővelkedik tárolóhelyekben, hiszen a nagyobb, 252 literes csomagtéren kívül számtalan kisebb-nagyobb rekesz, üreg várja az apróbb tárgyakat, az első ajtók oldalzsebeiben pedig akár egy 1 literes palack is elfér.    


Az első ülések remekül alátámasztják a benne helyet foglaló testét, amely akár sportos benyomást is kelthet, amit erősít, hogy (akárcsak az Indiában kapható jelenlegi i10-nél) az üléssel egybeépítették a fejtámlákat. Hátul az autó méretéhez képest rengeteg a lábhely, ám az üléslap egy kissé mélyen van, emiatt az ablakok enyhébb íve ellenére kissé bezártság érzete támadhat az ide ülőknek. A hátsó ülés kiképzése akár három utast is elbírna, de az autó szélessége miatt ekkor inkább csak rövidebb távokra lehet kényelmes az autó. Érdekes módon a hátul ülők állítható magasságú fejtámaszokat kaptak.
   

A Hyundai Grand i10 legérdekesebb pontja a motortérben rejtőzik. A tesztflottát ugyanis a Hyundai vadonatúj háromhengeres, 1,1 literes U2 dízelmotorja mozgatta, amely kb. 75 lóerős lehet (pontos adatokat nem hoztak még nyilvánosságra), és amelyet a korábbi 1,4 literes egység csonkolásával hoztak létre. A dízel mellett a Hyundai 1,2 literes benzinmotorjával is meg lehet majd vásárolni a Grand i10-et, ám ez a teszten nem vett részt.


Az új dízelmotor olyan jellegzetes háromhengeres dízelhangon kel életre, amely emlékeztet a korábbi generációs Accent és Getz jellegzetes indítóhangjára, a zaj azonban a fordulatszám emelkedésével csillapodik. Bemelegedve még alacsony fordulaton sem tolakodó a dízel hangja és csupán a fordulatszámmérő piros mezőjéhez közeledve tűnik fel a dízelmotor jellegzetes orgánuma.  


 A Hyderabad repülőtere közelében elhelyezkedő autópályán azonban hamar teljesítőképessége végéhez ér az apró dízelmotor: a teljesítményt finoman és egyenletesen adja le, ám a középső fordulatszám-tartományban hiányzik az igazi erő, amely a fordulat emelésével sem érkezik meg. Ez főleg terhelten nehézzé tehet egy-egy országúti előzést. Ez a tulajdonság jelzi leginkább, hogy az autót ezzel a motorral is inkább városi közlekedésre tervezték, hiszen a kis háromhengeresnek alig van turbólyuka,  már 1 200-nál szépen húz, ám kétezres fordulat környékén elmarad a nagyobb motorok hirtelen meglódulása. A városi közlekedést az ötfokozatú váltómű is elősegíti, amely rövid áttételezése városban előnyös, ám onnan kiérve a motor már 100 km/h-nál 2 500-as fordulaton dübörög.


Nehéz megítélni az új Grand i10 stabilitását, mivel a tesztútvonal sima utakon zajlott, de annyit azért meg lehetett állapítani, hogy az új modellt még nagyobb sebességnél is könnyű irányítani, kevésbé szélérzékeny, mint a korábbi modell volt. Az elektromos kormány alacsony sebességnél megfelelően könnyű, míg nagyobb tempónál kellőképpen felkeményedik, ám továbbra sem közvetít kellő információt az útról.


Az i10 és az i20 közé ékelve a Grand i10-nek nem lesz könnyű dolga, amikor szeptember elején 400 ezer rúpia körüli indulóáron megkezdődik a modell értékesítése Indiában.

Forrás: autocarindia.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését