Önálló részleg felügyeli ezentúl a Hyundai külföldi autógyárait


A Hyundai Motor Group nemrég egy olyan önálló részleget hozott létre, amelynek feladata a vállalatcsoport külföldi gyáregységei tevékenységének ellenőrzése, összehangolása.

Az új, hivatalos nevén globális gyárkoordinációs részleg a koreai autóóriás szöuli központjában működik majd annak érdekében, hogy felügyelje a Hyundai és Kia márkák nyolc országban található 15 gyártóüzemét.

Az új részleg élére a vállalatcsoport sebességváltókat előállító leányvállalata, a Hyundai Powertech korábbi elnökét, Lim Young-deukot nevezték ki, aki a nagyjából 90 fősre tervezett részleget vezeti majd. Lim korábban dolgozott már a Hyundai cseh és amerikai gyáraiban is, így nagy szakértelemmel rendelkezik a külföldi gyárak vezetésében.  „Az új divízió célja, hogy támogassa a külföldi gyáregységek egymás között és a szöuli központtal folytatott kommunikációját.” – mondta a Hyundai szóvivője. „Ezenkívül célunk a minőség-ellenőrzés hatékonyabbá tétele is.”


Az új szervezeti egység azután jött létre, hogy Mong-koo Chung az elmúlt néhány hónapban a külföldi gyártóüzemekre helyezte a fő hangsúlyt azért, hogy ellensúlyozza a hazai kereslet visszaesését és a nemrégiben történt visszahívási akciókat.

A regionális vezetőknek tartott július 16-ii ülésen az elnök elrendelte, hogy az olyan valós fenyegetések, mint az európai, indiai és orosz piacok eladási visszaesései és az olcsóbb japán jen miatt erősítsék meg termelési és értékesítési politikájukat. „Mivel a hazai piac továbbra is gyengélkedik, így figyelmünket sokkal inkább a külföldi piacokra kell összpontosítanunk.” – mondta Chung. Az elnök korábban, áprilisban már utalt arra, hogy még több autót kívánnak külföldön előállítani, figyelmeztetve a külföldi gyárak vezetőit, hogy álljanak készen egy lehetséges bővítésre.


A Hyundai Motor és annak leányvállalata, a Kia Motors az elmúlt időszakban a termelés lokalizálására törekedett, vagyis az autókat ott gyártják, ahol azt értékesítik is. Ez csökkenti a költségeket, megkíméli az autógyártót az átváltási árfolyamok kockázatától és csökkenti a kereskedelmi súrlódásokat is. Ennek eredményeként a vállalatcsoport mára több autót gyárt külföldön, mint Dél-Koreában, idén a legyártott Hyundai és a Kia autók 61,5 és 43,4 százaléka készült Koreán kívül, míg ez az arány egy évtizede még csak 12,5 és 5,7 százalék volt.  

A Hyundai Group tavaly novemberben a brazil üzem átadásával készült el globális termelési hálózatával. Jelenleg a Hyundai hét gyárat üzemeltet tíz országban, míg a Kia öt gyárral rendelkezik három külföldi országban. A Törökországban és Kínában működő gyárakban további bővítés is várható.

Forrás: just-auto.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését