Önálló részleg felügyeli ezentúl a Hyundai külföldi autógyárait
A Hyundai Motor Group nemrég egy olyan önálló részleget
hozott létre, amelynek feladata a vállalatcsoport külföldi gyáregységei
tevékenységének ellenőrzése, összehangolása.
Az új, hivatalos nevén globális gyárkoordinációs részleg a
koreai autóóriás szöuli központjában működik majd annak érdekében, hogy felügyelje
a Hyundai és Kia márkák nyolc országban található 15 gyártóüzemét.
Az új részleg élére a vállalatcsoport sebességváltókat
előállító leányvállalata, a Hyundai Powertech korábbi elnökét, Lim Young-deukot
nevezték ki, aki a nagyjából 90 fősre tervezett részleget vezeti majd. Lim
korábban dolgozott már a Hyundai cseh és amerikai gyáraiban is, így nagy
szakértelemmel rendelkezik a külföldi gyárak vezetésében. „Az új divízió célja, hogy támogassa a külföldi
gyáregységek egymás között és a szöuli központtal folytatott kommunikációját.” –
mondta a Hyundai szóvivője. „Ezenkívül célunk a minőség-ellenőrzés hatékonyabbá
tétele is.”
Az új szervezeti egység azután jött létre, hogy Mong-koo
Chung az elmúlt néhány hónapban a külföldi gyártóüzemekre helyezte a fő
hangsúlyt azért, hogy ellensúlyozza a hazai kereslet visszaesését és a
nemrégiben történt visszahívási akciókat.
A regionális vezetőknek tartott július 16-ii ülésen az elnök
elrendelte, hogy az olyan valós fenyegetések, mint az európai, indiai és orosz
piacok eladási visszaesései és az olcsóbb japán jen miatt erősítsék meg termelési
és értékesítési politikájukat. „Mivel a hazai piac továbbra is gyengélkedik,
így figyelmünket sokkal inkább a külföldi piacokra kell összpontosítanunk.” –
mondta Chung. Az elnök korábban, áprilisban már utalt arra, hogy még több autót
kívánnak külföldön előállítani, figyelmeztetve a külföldi gyárak vezetőit, hogy
álljanak készen egy lehetséges bővítésre.
A Hyundai Motor és annak leányvállalata, a Kia Motors az elmúlt
időszakban a termelés lokalizálására törekedett, vagyis az autókat ott
gyártják, ahol azt értékesítik is. Ez csökkenti a költségeket, megkíméli az
autógyártót az átváltási árfolyamok kockázatától és csökkenti a kereskedelmi
súrlódásokat is. Ennek eredményeként a vállalatcsoport mára több autót gyárt
külföldön, mint Dél-Koreában, idén a legyártott Hyundai és a Kia autók 61,5 és
43,4 százaléka készült Koreán kívül, míg ez az arány egy évtizede még csak 12,5
és 5,7 százalék volt.
A Hyundai Group tavaly novemberben a brazil üzem átadásával
készült el globális termelési hálózatával. Jelenleg a Hyundai hét gyárat
üzemeltet tíz országban, míg a Kia öt gyárral rendelkezik három külföldi
országban. A Törökországban és Kínában működő gyárakban további bővítés is várható.
Forrás: just-auto.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!