A Hyundai szerint lassul a kínai piac növekedése


A Hyundai Motor elemzése szerint az év második felében kínai eladásainak növekedési üteme a gazdaság egészének lassulása, a szoros termelési kapacitás és az új modellek gyártási nehézségei miatt lassulni fog.

A világ ötödik legnagyobb autógyártója, a Hyundai Motor nemrég hozta nyilvánosságra az előrejelzéseknél is jobbra sikeredett első féléves üzleti eredményeit. Az elemzők azonban úgy vélik, a gyengülő kínai növekedési ütem a következő időszakban rányomhatja bélyegét a Hyundai eredményességére is.

„A kínai autópiac a második negyedévben lassulni fog a kínai gazdaság gyengeségei miatt. A tavlayi erős eredményei miatt ezzel együtt a Hyundai növekedése is mérséklődik majd.” – mondta Kim Dong-ha, a Kyobo Securities elemzője. Kim arra számít, hogy az elmúlt félév 36 százalékos növekedése után a Hyundainak az év hátralévő részében mindössze 7 százalékkal sikerül növekednie.

Egy nemrég készített felmérés szerint Kína gazdaságának növekedési üteme az elmúlt 10 negyedévből kilencben csökkenő tendenciát mutatott, amely tovább lassult júliusban is. Az elemzők emiatt ismét módosították növekedési előrejelzéseiket.


„Kína autópiaca 16 százalékkal ugrott meg az első negyedévben a kormányzat autóvásárlási támogatásainak és az autógyártók erőteljes marketingkampányainak köszönhetően.” – mondja Lee Won-hee, a Hyundai Motor pénzügyi osztályának vezetője.

A kínai autógyártók szövetsége korábban utalt arra, hogy hamarosan újabb nyolc városban szigoríthatják meg az autóforgalmazást a forgalmi torlódások és környezetszennyezés csökkentése érdekében. Lee szerint azonban az újabb korlátozások sem veszélyeztetik jelentősen a kínai autóipart, amelynek növekedési ütemét idén 9 százalékosra várják.   

A Hyundai Motor mára Kína harmadik legnagyobb autógyártója a General Motors és a Volkswagen AG után. A Hyundai egyik, neve elhallgatását kérő kínai képviselője szerint a koreai márka második negyedévre vonatkozó kínai értékesítési lassulása tükrözi az ország gazdaságának helyzetét is. azt is hozzátette, hogy a márka új, vagy jelentősen módosított új modelljeinek hiánya és a termelési kapacitás korlátai is közrejátszanak a lassulás mértékében.

Hiába indította be a Hyundai a harmadik üzemét is tavaly, képtelen elegendő autót gyártani. „Az első negyedévvel elégedettek vagyunk, de a kapacitásgondok miatt nehéz lesz a következő időszak még akkor is, ha minden lehetőséget megragadunk, hogy minél többet állítsunk elő.” – tette hozzá a Hyundai képviselője.

Forrás: autonews.gasgoo.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését