Frissítést kap a Hyundai Eon Indiában
A legújabb kémfelvételek tanúbizonysága szerint alig két
évvel a bemutatása után máris készül a Hyundai Eon modellfrissítése.
A Hyundai 2011. októberében mutatta be a nagyvilágnak a
márka történelmének legkisebb, legolcsóbb autóját, az Eont. A 800
köbcentiméteres, 55 lóerős motorral felszerelt kisautót kifejezetten az indiai piac
igényei szerint alakították ki, amely jutányos ára mellett stílusos, modern
külsőt és modern felszereléseket kapott, nem titkoltan azzal a céllal, hogy
megdöntse az uralkodó Maruti Suzuki Alto 800 egyeduralmát.
A bíztató előjelek és a várakozások ellenére az Eonnak nem
sikerült igazán betörnie az indiai piacra, hiszen olcsósága ellenére eladási
darabszámai jóval az Alto alatt maradtak, sőt, a drágább márkatársból, az i10-ből
is több fogy. Míg ugyanis az Altoból havi szinten több mint 25 ezer darabot vásárolnak, az Eon eladásai rendre 8 ezer alatt maradnak.
A helyzetre válaszul a Hyundai úgy döntött, felfrissíti az Eon modellt, amely minden bizonnyal csak részleteiben újul meg, így várhatóan némi módosítást kap a karosszéria, új fényszórók, lökhárítók költöznek az autóra, de a legnagyobb újdonság, hogy a meglévő motor gazdaságosabbra hangolása mellett várhatóan megjelenik a kínálatban egy nagyobb, 1,0 literes benzines egység is.
Ez a motor megegyezik a Santro Xing (Atos Prime) motorjával, amelyet több, mint egy évtizede mutattak be, így elég kiforrott, megbízható darabnak bizonyult. Ezzel az erőforrással már azok is megelégedhetnek, akik hosszabb távokon, országúton, autópályán kívánnák használni autójukat, ám eddig az apró motor miatt idegenkedtek az Eon modelltől.
A Santro Xing ezen motorjával autógázos kivitelben is elérhető, így könnyen elképzelhető, hogy az Eon 1,0 literes új változatából is készítenek majd egy ilyen verziót. Nem várható azonban, hogy az Eon modell a jövőben dízelmotort is kapna, ugyanis azzal az autó ára olyan magas lenne, amelyet a szegmens vásárlói nem engedhetnek meg maguknak, nem is beszélve arról, hogy a kategória vásárlói havi szinten alig mennek 600 kilométert, így pedig szintén nincs értelme a drágább változat bevezetésének.
A helyzetre válaszul a Hyundai úgy döntött, felfrissíti az Eon modellt, amely minden bizonnyal csak részleteiben újul meg, így várhatóan némi módosítást kap a karosszéria, új fényszórók, lökhárítók költöznek az autóra, de a legnagyobb újdonság, hogy a meglévő motor gazdaságosabbra hangolása mellett várhatóan megjelenik a kínálatban egy nagyobb, 1,0 literes benzines egység is.
Ez a motor megegyezik a Santro Xing (Atos Prime) motorjával, amelyet több, mint egy évtizede mutattak be, így elég kiforrott, megbízható darabnak bizonyult. Ezzel az erőforrással már azok is megelégedhetnek, akik hosszabb távokon, országúton, autópályán kívánnák használni autójukat, ám eddig az apró motor miatt idegenkedtek az Eon modelltől.
A Santro Xing ezen motorjával autógázos kivitelben is elérhető, így könnyen elképzelhető, hogy az Eon 1,0 literes új változatából is készítenek majd egy ilyen verziót. Nem várható azonban, hogy az Eon modell a jövőben dízelmotort is kapna, ugyanis azzal az autó ára olyan magas lenne, amelyet a szegmens vásárlói nem engedhetnek meg maguknak, nem is beszélve arról, hogy a kategória vásárlói havi szinten alig mennek 600 kilométert, így pedig szintén nincs értelme a drágább változat bevezetésének.
Az új Hyundai Eon várhatóan 2014. elején jelenik meg a márka
indiai kínálatában.
Forrás: carblogindia.com, indiancarsbikes.in
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!