Sztrájk után ismét hiába tárgyaltak a Hyundai képviselői


A Hyundai szakszervezetének képviselői ismét tárgyalóasztalhoz ülek azért, hogy a Hyundai Motor felső vezetésével megvitassák követeléseiket, ám a tárgyalások ismét kudarcba fulladtak.

A Hyundai és a Kia szakszervezetének 46 ezer dolgozója augusztus 20-án négy órára részlegesen megbénították a koreai autógyártó termelését, amelynek eredményeként 5 447 autó nem készült el összességében 108 milliárd won értékben.

Habár a felek ismét tárgyalóasztalhoz ültek, Yoon Gap-han, a Hyundai Motor képviselője szerint a szakszervezet néhány követelése jelentősen túlzó, amelyet a vállalat képtelen elfogadni. A szakszervezet többek között azt követeli, hogy emeljék fel a 130 498 wonos (117 dolláros) alapfizetést, a nyugdíjkorhatárt egy évvel 61 évre engedjék le és növeljék a vállalat teljesítményéhez kötődő javadalmazást is. Követeléseik között az is szerepel, hogy az olyan családok, amelyek gyermekei az egyetem helyett dolgozni kezdenek, kapjanak 10 millió wonos támogatást.


Kwon Oh-il, a szakszervezet szóvivője bízik abban, hogy a tárgyalásokat hamarosan lezárhatják, ha a vezetőség is kész az együttműködésre. „Miután megvárjuk a tárgyalások kimenetelét, megvitattuk a további lépéseinket.” – mondta Kwon, aki elmondta, nem volt érzékelhető a Hyundai részéről kompromisszum a fontosabb kérdésekben.


Az időközben kudarcba fulladt tárgyalásokat azután kezdték meg, hogy kiderült, az amerikai Georgia állam kormányzója, Nathan Deal a Hyundai elnökénél járt és a pletykák szerint arra kérte a koreai vállalat vezetőjét, fontolja meg a Hyundaihoz tartozó Kia amerikai üzemének kapacitásbővítését.


Májusban Mong-koo Chung még elutasította azokat a híreszteléseket, amelyek szerint a vállalat az amerikai üzemeinek bővítését tervezné, bár elismerte, hogy a csoport a hazai gyártás sztrájkhelyzete miatt kapacitásgondokkal küzd a világ második legnagyobb autópiacán.

Az elmúlt két évtized során a sztrájkok 1986 óta folyamatosan jelen voltak a Hyundai életében, csupán 1994-ben, 2009-ben, 2010-ben és 2011-ben maradtak a dolgozók a futószalagok mellett.  

Forrás: inautonews.comyonhapnews.co.krwsj.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését