Megmutatta műszerfalát a vadonatúj Hyundai Sonata


A Hyundai továbbra is erős álcázással teszteli a következő Sonata generációt, ám a kémfotósoknak egy óvatlan pillanatban sikerült felvételt készíteniük a modell új műszerfaláról is.

A Hyundai jelentős mértékben felforgatta a középkategóriás autók piacát, amikor 2009-ben Koreában, majd 2010-ben Amerikában is bemutatta a Sonata hatodik generációját. A tervezők azonban nem ültek a babérjaikon, így máris küszöbön áll az új Sonata bemutatása.



A Sonata következő nemzedékének tesztpéldányairól készült kémfotók nem régóta jelentek meg, ám a Dél-Korea mellett Európában és az Egyesült Államokban is futó prototípusok formai jellemzőiből néhány következtetést máris levonhatunk a modellel kapcsolatban.


Ahogyan az jól látszik, a Sonata megőrzi jellegzetes, dinamikus tetővonalát, formavilága azonban a jelenleginél sokkal konzervatívabbnak ígérkezik egyrészt azért, hogy ezzel megfeleljen a különböző gyalogosvédelmi előírásoknak, másrészt pedig jobban illeszkedjen az autógyártó által meghirdetett „folyékony tökéletesség” formanyelvnek. A jelenlegi modellhez hasonlóan várhatóan külön formavilággal ruházzák fel a Sonata hibridváltozatát, amelyet ismét turbinakerékre emlékeztető dísztárcsáiról lehet könnyen felismerni.


A legfrissebb felvételeken sikerült lencsevégre kapni az új Sonata belső terét is, amely némelyeknek nyilvánvalóan csalódást fog okozni. Az új műszerfal ugyanis jelentős visszalépés a jelenlegi modell lendületes vonalaihoz képest, szögletesebb formáival sokkal konzervatívabbnak, visszafogottabbnak tűnik.   


A Seat legújabb Leon nemzedékének műszerfalára erősen emlékeztető belső elrendezés láthatóan nincs még teljesen készen, a két függőleges szellőzőrostély közé épített rádióegység mintha utólag került volna az autóba és a műszerfal műanyag és elnagyolt kapcsolói is ezt támasztják alá.


A tesztelt példány valószínűleg egy közepesen vagy még annál is jobban felszerelt modellvariáció lehet, ám az automatikus klímaberendezés mellett egy középső LCD panellel kiegészített hagyományos műszeregység került az autóba. Ennek ellenére a sorozatgyártású új Sonata minden bizonnyal rendelkezni fog teljesen digitális műszeregységgel is, hiszen a Hyundai testvérmárkája, a Kia legújabb modelljei már programozható digitális műszeregységgel rendelkeznek.    


Az új Hyundai Sonata várhatóan továbbra is benzinmotorokkal és hagyományos, valamint hibrid hajtáslánccal készül majd. A pletykák szerint a koreai vállalat kizárólag turbófeltöltéses motorkínálatával követi német konkurenseit, így a jelenlegi Sonata 2,4 literes 198 lóerős benzines alapmotorját minden bizonnyal a Veloster Turboban bemutatott 201 lovas 1,6 literes T-GDI motor váltja, míg a Sonata Turboban dolgozó 274 lóerős 2,0 literes motorját érintetlenül hagyják majd.  


Az új Hyundai Sonata legkorábban az idén novemberben megrendezésre kerülő Los Angelesi Autókiállításon mutatkozhat be, piacra kerülése így 2014 előtt nem várható.


Forrás: leftlanenews.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését