Megmutatta műszerfalát a vadonatúj Hyundai Sonata
A Hyundai továbbra is erős álcázással teszteli a következő
Sonata generációt, ám a kémfotósoknak egy óvatlan pillanatban sikerült
felvételt készíteniük a modell új műszerfaláról is.
A Hyundai jelentős mértékben felforgatta a középkategóriás
autók piacát, amikor 2009-ben Koreában, majd 2010-ben Amerikában is bemutatta a
Sonata hatodik generációját. A tervezők azonban nem ültek a babérjaikon, így
máris küszöbön áll az új Sonata bemutatása.
A Sonata következő nemzedékének tesztpéldányairól készült
kémfotók nem régóta jelentek meg, ám a Dél-Korea mellett Európában és az
Egyesült Államokban is futó prototípusok formai jellemzőiből néhány
következtetést máris levonhatunk a modellel kapcsolatban.
Ahogyan az jól látszik, a Sonata megőrzi jellegzetes,
dinamikus tetővonalát, formavilága azonban a jelenleginél sokkal
konzervatívabbnak ígérkezik egyrészt azért, hogy ezzel megfeleljen a különböző
gyalogosvédelmi előírásoknak, másrészt pedig jobban illeszkedjen az autógyártó
által meghirdetett „folyékony tökéletesség” formanyelvnek. A jelenlegi
modellhez hasonlóan várhatóan külön formavilággal ruházzák fel a Sonata hibridváltozatát,
amelyet ismét turbinakerékre emlékeztető dísztárcsáiról lehet könnyen
felismerni.
A legfrissebb felvételeken sikerült lencsevégre kapni az új
Sonata belső terét is, amely némelyeknek nyilvánvalóan csalódást fog okozni. Az
új műszerfal ugyanis jelentős visszalépés a jelenlegi modell lendületes vonalaihoz
képest, szögletesebb formáival sokkal konzervatívabbnak, visszafogottabbnak
tűnik.
A Seat legújabb Leon nemzedékének műszerfalára erősen
emlékeztető belső elrendezés láthatóan nincs még teljesen készen, a két függőleges
szellőzőrostély közé épített rádióegység mintha utólag került volna az autóba
és a műszerfal műanyag és elnagyolt kapcsolói is ezt támasztják alá.
A tesztelt példány valószínűleg egy közepesen vagy még annál
is jobban felszerelt modellvariáció lehet, ám az automatikus klímaberendezés
mellett egy középső LCD panellel kiegészített hagyományos műszeregység került
az autóba. Ennek ellenére a sorozatgyártású új Sonata minden bizonnyal rendelkezni
fog teljesen digitális műszeregységgel is, hiszen a Hyundai testvérmárkája, a
Kia legújabb modelljei már programozható digitális műszeregységgel rendelkeznek.
Az új Hyundai Sonata várhatóan továbbra is benzinmotorokkal
és hagyományos, valamint hibrid hajtáslánccal készül majd. A pletykák szerint a
koreai vállalat kizárólag turbófeltöltéses motorkínálatával követi német
konkurenseit, így a jelenlegi Sonata 2,4 literes 198 lóerős benzines
alapmotorját minden bizonnyal a Veloster Turboban bemutatott 201 lovas 1,6
literes T-GDI motor váltja, míg a Sonata Turboban dolgozó 274 lóerős 2,0
literes motorját érintetlenül hagyják majd.
Az új Hyundai Sonata legkorábban az idén novemberben
megrendezésre kerülő Los Angelesi Autókiállításon mutatkozhat be, piacra
kerülése így 2014 előtt nem várható.
Forrás: leftlanenews.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!