PÁRIZS 2014: Gazdaságos technológiákat mutatott be a Hyundai Párizsban
A Hyundai Motor gazdaságos erőforrásainak legújabb
fejlesztéseit hozta el a Párizsi Autószalonra, amely mellett természetesen
láthatóak voltak az üzemanyagcellás technológia vívmányai is.
A vállalat két vadonatúj, üzemanyag-takarékos közvetlen
befecskendezéses turbós benzines (T-GDI) – 1,0 és 1,4 literes – erőforrást
állított ki, amelyekkel a kisebb motorra vágyók igényeit igyekszik kielégíteni.
A Hyundai emellett egy 48 voltos hibridváltozatot is készített az i40-ből, az
új generációs i30 modellt pedig sűrített földgáz, azaz CNG kivitelben is
elhozta, amelyekkel hangsúlyozza a vállalat azon elkötelezettségét, amely
szerint az autózás minél kevesebb mértékben befolyásolja környezetünket.
„A Hyundai Motor elkötelezetten igyekszik fenntartható
mobilitási megoldásokat nyújtani európai vásárlói számára” – mondta Allan
Rushforth, a Hyundai Motor Europe vezetője. „Az úttörő üzemanyagcellás
programunk mellett továbbra is olyan járműveket fejlesztünk, amelyek új
technológiákat és alternatív energiaforrásokat használnak a
károsanyag-kibocsátás csökkentése és a Hyundai élmény fokozása érdekében.”
Az i40 48V Hybrid a szériagyártású társaihoz mérten jóval
kevesebb széndioxidot bocsát ki és kevesebb üzemanyagot használ fel, miközben
megépítése a full hibrid hajtásláncoknak csupán negyedébe kerül. Az i40 jól
ismert 1,7 literes dízelmotorja mellett az autóba egy 48 voltos ólom-szén
akkumulátor került beépítésre, amellyel az autó teljesítménye 15 százalékkal
nőtt, széndioxid-kibocsátása pedig 20 százalékkal csökkent.
A hagyományos generátor helyett alkalmazott szíjhajtású
önindítójával (BSG) majdnem zaj és vibráció nélkül újraindul a motor. Az i40
48V Hybrid alacsony sebességnél és állandó haladásnál képes kizárólag
elektromos üzemben működni. Az ólom-szén akkucsomag lassulásnál és a
regeneratív fékezési energia hasznosításával újratölti magát, amikor a BSG
generátorként funkcionál. Miközben az autó gyorsul, a BSG segítségével az
erőforrás további 10 kW energiát biztosít azért, hogy csökkentse a fogyasztást
és a széndioxid-kibocsátást. A rendszert egy nagyobb turbófeltöltővel
kombinálva az autó összteljesítménye 155 lóerőre és 360 Nm maximális nyomatékra
emelkedhetett.
Az ólom-szén akkumulátort kiváló költség-teljesítmény
aránya, gyors töltési ideje és tartóssága miatt választották. Nem igényel külön
hűtési rendszert, így a pótkerék üregében is jól elhelyezhető, amellyel a
csomagtér mérete nem változott. Ezen túlmenően az ólom-szén akkumulátor
életciklusának végén szinte teljes egészében újrahasznosítható.
Mivel a 48V Hybrid technológiái költséghatékonyak, kompakt
méretűek, csupán minimális (46
kg ) mértékben növelik a jármű súlyát és könnyedén bevezethető
a meglévő erőforrásokkal együtt, így nagy jelentőséggel bírnak a Hyundai
jövőbeli szériagyártmányaiban.
Az új generációs i30 CNG modellben mutatkozik be a vállalat
teljesen új fejlesztésű 1,4 literes T-GDI motorja, amelyhez egy szintén
vadonatúj hétfokozatú duplakuplungos váltót illesztettek, valamint a
fejlesztési program részeként CNG meghajtással is felszereltek.
A hétfokozatú duplakuplungos váltóval ez a motor csupán 87
g/km széndioxiddal terheli környezetét, amely a hasonló belsőégésű motorokhoz
képest jelentős csökkenés és már most teljesíti a három év múlva, 2017-ben
bevezetésre kerülő Euro6c emissziós normáit. CNG üzemben a motor 117 lóerős
teljesítményre képes és 1 500-as és 3 500-as fordulatszám között adja
le 206 Nm-es nyomatékát.
A CNG-t egy téglalap alakú tartályban a padlólemezbe
süllyesztették, amellyel biztosították, hogy az utastér méretei a belsőégésű
motorral szerelt társaikéval azonosak maradhattak. A gázzáró belső poliamid
mátrixnak és a nagyteljesítményű üvegszálas külső műanyag borításnak
köszönhetően az új rendszer nagy szilárdságú, olcsó gáztároló megoldás és 50
százalékkal kisebb tömegű, mint a hasonló acéltartályok.
A CNG üzemanyagtartályban 200 bar nyomáson akár 15 kg földgáz is tárolható. Egy
új elektronikai szabályozó két lépésben csökkenti a gáz nyomását először 20
bar, majd 4 és 11 bar közé, amellyel a motor működtethető. A kettős üzemű
erőforrás akár benzinnel, akár földgázzal képes üzemelni egy automatikus
kapcsolóval, amely automatikusan kapcsolja le a benzint, ha a földgázt
használják.
Az új erőforrások mellett a Hyundai bemutatja úttörő üzemanyagcellás
programjának legújabb modelljeit is, köztük a világ első tömeggyártású
hidrogénnel üzemelő járművét, az ix35 Fuel Cell modellt. A Hyundai korábban már
egy 700 kilométeres európai túrán bebizonyította ezen autó valódi
életképességét, ahogyan számos járművet szállított már Európába, köztük
Dániába, Norvégiába, Franciaországba, Németországba, Hollandiába, Svédországba
és az Egyesült Királyságba is.
A standon szintén kiállították a Hyundai Intrado
tanulmányautóját azután, hogy idén korábban már bemutatták azt. Az Intrado egy
új irányt jelképez a Hyundai számára és azt vizionálja, hogyan képesek az autók
a jövő mobilitási elvárásainak megfelelni. Az Intrado sokkal több egy egyszerű
stílusgyakorlatnál, hiszen az a Hyundai azon meggyőződését demonstrálja, amely
szerint a fejlett járműtechnológia és az intelligens tervezés hatékonyabban teremt
kapcsolatot a vezetővel és utasaival.
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!