PÁRIZS 2014: Gazdaságos technológiákat mutatott be a Hyundai Párizsban


A Hyundai Motor gazdaságos erőforrásainak legújabb fejlesztéseit hozta el a Párizsi Autószalonra, amely mellett természetesen láthatóak voltak az üzemanyagcellás technológia vívmányai is.

A vállalat két vadonatúj, üzemanyag-takarékos közvetlen befecskendezéses turbós benzines (T-GDI) – 1,0 és 1,4 literes – erőforrást állított ki, amelyekkel a kisebb motorra vágyók igényeit igyekszik kielégíteni. A Hyundai emellett egy 48 voltos hibridváltozatot is készített az i40-ből, az új generációs i30 modellt pedig sűrített földgáz, azaz CNG kivitelben is elhozta, amelyekkel hangsúlyozza a vállalat azon elkötelezettségét, amely szerint az autózás minél kevesebb mértékben befolyásolja környezetünket.   

„A Hyundai Motor elkötelezetten igyekszik fenntartható mobilitási megoldásokat nyújtani európai vásárlói számára” – mondta Allan Rushforth, a Hyundai Motor Europe vezetője. „Az úttörő üzemanyagcellás programunk mellett továbbra is olyan járműveket fejlesztünk, amelyek új technológiákat és alternatív energiaforrásokat használnak a károsanyag-kibocsátás csökkentése és a Hyundai élmény fokozása érdekében.” 


Az i40 48V Hybrid a szériagyártású társaihoz mérten jóval kevesebb széndioxidot bocsát ki és kevesebb üzemanyagot használ fel, miközben megépítése a full hibrid hajtásláncoknak csupán negyedébe kerül. Az i40 jól ismert 1,7 literes dízelmotorja mellett az autóba egy 48 voltos ólom-szén akkumulátor került beépítésre, amellyel az autó teljesítménye 15 százalékkal nőtt, széndioxid-kibocsátása pedig 20 százalékkal csökkent.


A hagyományos generátor helyett alkalmazott szíjhajtású önindítójával (BSG) majdnem zaj és vibráció nélkül újraindul a motor. Az i40 48V Hybrid alacsony sebességnél és állandó haladásnál képes kizárólag elektromos üzemben működni. Az ólom-szén akkucsomag lassulásnál és a regeneratív fékezési energia hasznosításával újratölti magát, amikor a BSG generátorként funkcionál. Miközben az autó gyorsul, a BSG segítségével az erőforrás további 10 kW energiát biztosít azért, hogy csökkentse a fogyasztást és a széndioxid-kibocsátást. A rendszert egy nagyobb turbófeltöltővel kombinálva az autó összteljesítménye 155 lóerőre és 360 Nm maximális nyomatékra emelkedhetett.


Az ólom-szén akkumulátort kiváló költség-teljesítmény aránya, gyors töltési ideje és tartóssága miatt választották. Nem igényel külön hűtési rendszert, így a pótkerék üregében is jól elhelyezhető, amellyel a csomagtér mérete nem változott. Ezen túlmenően az ólom-szén akkumulátor életciklusának végén szinte teljes egészében újrahasznosítható.  


Mivel a 48V Hybrid technológiái költséghatékonyak, kompakt méretűek, csupán minimális (46 kg) mértékben növelik a jármű súlyát és könnyedén bevezethető a meglévő erőforrásokkal együtt, így nagy jelentőséggel bírnak a Hyundai jövőbeli szériagyártmányaiban.   


Az új generációs i30 CNG modellben mutatkozik be a vállalat teljesen új fejlesztésű 1,4 literes T-GDI motorja, amelyhez egy szintén vadonatúj hétfokozatú duplakuplungos váltót illesztettek, valamint a fejlesztési program részeként CNG meghajtással is felszereltek.  


A hétfokozatú duplakuplungos váltóval ez a motor csupán 87 g/km széndioxiddal terheli környezetét, amely a hasonló belsőégésű motorokhoz képest jelentős csökkenés és már most teljesíti a három év múlva, 2017-ben bevezetésre kerülő Euro6c emissziós normáit. CNG üzemben a motor 117 lóerős teljesítményre képes és 1 500-as és 3 500-as fordulatszám között adja le 206 Nm-es nyomatékát.   


A CNG-t egy téglalap alakú tartályban a padlólemezbe süllyesztették, amellyel biztosították, hogy az utastér méretei a belsőégésű motorral szerelt társaikéval azonosak maradhattak. A gázzáró belső poliamid mátrixnak és a nagyteljesítményű üvegszálas külső műanyag borításnak köszönhetően az új rendszer nagy szilárdságú, olcsó gáztároló megoldás és 50 százalékkal kisebb tömegű, mint a hasonló acéltartályok.  


A CNG üzemanyagtartályban 200 bar nyomáson akár 15 kg földgáz is tárolható. Egy új elektronikai szabályozó két lépésben csökkenti a gáz nyomását először 20 bar, majd 4 és 11 bar közé, amellyel a motor működtethető. A kettős üzemű erőforrás akár benzinnel, akár földgázzal képes üzemelni egy automatikus kapcsolóval, amely automatikusan kapcsolja le a benzint, ha a földgázt használják.   


Az új erőforrások mellett a Hyundai bemutatja úttörő üzemanyagcellás programjának legújabb modelljeit is, köztük a világ első tömeggyártású hidrogénnel üzemelő járművét, az ix35 Fuel Cell modellt. A Hyundai korábban már egy 700 kilométeres európai túrán bebizonyította ezen autó valódi életképességét, ahogyan számos járművet szállított már Európába, köztük Dániába, Norvégiába, Franciaországba, Németországba, Hollandiába, Svédországba és az Egyesült Királyságba is.   


A standon szintén kiállították a Hyundai Intrado tanulmányautóját azután, hogy idén korábban már bemutatták azt. Az Intrado egy új irányt jelképez a Hyundai számára és azt vizionálja, hogyan képesek az autók a jövő mobilitási elvárásainak megfelelni. Az Intrado sokkal több egy egyszerű stílusgyakorlatnál, hiszen az a Hyundai azon meggyőződését demonstrálja, amely szerint a fejlett járműtechnológia és az intelligens tervezés hatékonyabban teremt kapcsolatot a vezetővel és utasaival.   

Forrás: globalpr.hyundai.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei