A Hyundai csapata ismét az első tízben végzett


A Hyundai Shell World Rally Team a hétvégén megrendezett Spanyol-ralin is elérte előre kitűzött célját, hiszen mindhárom versenyautója az első tízben ért célba.

A Hyundai Motorsport három versenyautója a hétvégi Rally de España versenyen az első tízben végzett, amellyel elérték a csapat célját, értékes információkat gyűjtöttek az esemény során. A versenyzőknek már az első nap változó körülményei között is sikerült néhány lenyűgöző időeredményt elérniük és a hétvége során megerősítették pozícióikat, miközben a csapat tovább finomított a Costa Daurada csúszós és kihívásokkal teli aszfaltján helytálló i20 WRC beállításain.  


Mivel a Hyundai Shell World Rally Team első alkalommal látogatott a WRC által vegyes felületű pályára, ez egyedi kihívást jelentett a csapat számára. Hayden Paddon SS3-as és Thierry Neuville SS6-os szakaszának megnyerésével a csapat remek lendületet vett már pénteken. A szombati és vasárnapi csúszós és kanyargós aszfaltos szakaszokon a versenyzők elsősorban az autó egyensúlyának javítására fókuszáltak.  


Dani Sordo az utolsó napon kemény küzdelmet vívott Mads Østberggel a negyedik helyezésért, végül a Hyundai Shell WRT legjobban teljesítő versenyzőjeként végül be kellett érnie az ötödik helyezéssel, amellyel sorozatban immár harmadszor végez az első ötben. Az aszfaltos szakaszokon kényelmesebben mozgó páros hazai szurkolói előtt versenyezve mérhető és egyenletes teljesítményt nyújtott tapasztalatukból adódó hibamentes futamaikkal.  


„Egész hétvégén keményen küzdöttünk és annak ellenére, hogy nem tudtunk a negyedik helyen végezni, elégedettek lehetünk a teljesítményünkkel” – mondta Sordo. „A hétvége során nagyon sokat megtudtunk az autó egyensúlyáról és sok hasznos információ segítségével fejlesztettük az aszfalton nyújtott teljesítményünket. Óvatosan elkerültük a problémákat, így az első ötben végezni remek eredmény ennek a fiatal csapatnak. Köszönjük a hazai szurkolóknak is – jó volt látni, ahogyan rengetegen támogatnak bennünket a versenyen.”  


Thierry Neuville egy hellyel hátrébb, a hatodik helyen végzett, miután vasárnap szoros versenyt vívott Andreas Mikkelsennel. Neuville az első nap SS3-as szakaszán vezette a mezőnyt, ám egy defekt miatt hátrébb szorult a rangsorban, ezután a hétvége során inkább az autó egyensúlyának javítására összpontosított.       


„Keményen nyomtuk az első napon azért, hogy jó eredményt érjünk el és megmutattuk, hogy milyen lehetőségek rejlenek az autóban” – mondta Neuville. „Ahogyan az aszfaltos részre értünk, a szűk és csúszós kanyarokban egy kicsit küzdöttünk az alulkormányzottsággal annak ellenére, hogy az autó nagyon jó volt a gyorsabb szakaszokon. Mi még mindig az első évadunkban vagyunk és első spanyol versenyünkön még mindig finomítjuk az autó beállításait, így mindent egybevetve jó úton járunk. Remélem, az első napon elért lendületünket folytathatjuk az Angol-ralin is.”


Hayden Paddon a kilencedik helyen végzett, miután a tavalyi Spanyol-rali óta ez volt az első aszfaltos pályán rendezett WRC eseménye. A verseny a 27 éves új-zélandi pilóta számára emlékezetesen indult, hiszen az SS3-as kavicsos pályán ő végzett a legjobb időeredménnyel. Miközben bizonytalanul terelgette az autót a hétvége szűkebb aszfaltos szakaszain, a csapattal együtt dolgozva szerzett információkat az autó fejlesztéséhez és megpróbált csapattársaihoz felzárkózni.


„Összességében jó verseny volt ez számunkra” – mondja Paddon. „Volt egy szakaszgyőzelmem és sok információt és tapasztalatot is gyűjtöttünk. A keményebb szakaszokon küzdöttünk a beállításokkal, de mindannyian sokat tanultunk és fejlesztettük képességeinket az aszfaltos környezetben. Remek, hogy nagyobb hibák nélkül az első tízben végeztünk az év számunkra egyetlen szilárd burkolatú versenyén és várom már, hogy az Angol-ralin ismét kavicsos terepen lehessünk.”


Az 50. Rally de España már az első látogatáson is rengeteg hasznos információt adott a Hyundai Shell World Rally Team számára. Az aszfaltos felület és a magas délutáni hőmérséklet kihívásokat jelentett a fiatal csapat számára a hétvége során, különösen a szűk és kanyargósabb részeken, de a versenyzők elkerülték a problémákat, így mindhárom autót célba juttatva értékes tapasztalatokat gyűjthettek.


„Rengeteget tanultunk a hétvégén arról, milyen lehetőségekkel rendelkezünk ilyen körülmények között” – mondta Michel Nandan csapatfőnök. „A versenyzők rendesen nyomták, de mindhárman alulkormányzottsággal küzdöttek. Tudjuk, hogy a kanyargós szakaszokon még fejlesztenünk kell az autó egyensúlyán, de ebben a rengeteg megszerzett adat segít minket. A csapat jól kezdett, erős teljesítményt nyújtott és új gumikkal jelentős előrelépést értünk el a beállítások terén, amikor a kavicsos szakaszról az aszfaltra váltottunk. Ezenfelül gratulálnunk kell Haydennek a szakaszgyőzelméhez, most pedig a soron következő és a szezon utolsó kavicsos versenyére kell koncentrálnunk.”

Forrás: motorsport.hyundai.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei