A Hyundai csapata ismét az első tízben végzett
A Hyundai Shell World Rally Team a hétvégén megrendezett
Spanyol-ralin is elérte előre kitűzött célját, hiszen mindhárom versenyautója az
első tízben ért célba.
A Hyundai Motorsport három versenyautója a hétvégi Rally de España
versenyen az első tízben végzett, amellyel elérték a csapat célját, értékes
információkat gyűjtöttek az esemény során. A versenyzőknek már az első nap
változó körülményei között is sikerült néhány lenyűgöző időeredményt elérniük
és a hétvége során megerősítették pozícióikat, miközben a csapat tovább
finomított a Costa Daurada csúszós és kihívásokkal teli aszfaltján helytálló
i20 WRC beállításain.
Mivel a Hyundai Shell World Rally Team első alkalommal
látogatott a WRC által vegyes felületű pályára, ez egyedi kihívást jelentett a
csapat számára. Hayden Paddon SS3-as és Thierry Neuville SS6-os szakaszának
megnyerésével a csapat remek lendületet vett már pénteken. A szombati és
vasárnapi csúszós és kanyargós aszfaltos szakaszokon a versenyzők elsősorban az
autó egyensúlyának javítására fókuszáltak.
Dani Sordo az utolsó napon kemény küzdelmet vívott Mads
Østberggel a negyedik helyezésért, végül a Hyundai Shell WRT legjobban
teljesítő versenyzőjeként végül be kellett érnie az ötödik helyezéssel,
amellyel sorozatban immár harmadszor végez az első ötben. Az aszfaltos
szakaszokon kényelmesebben mozgó páros hazai szurkolói előtt versenyezve mérhető
és egyenletes teljesítményt nyújtott tapasztalatukból adódó hibamentes futamaikkal.
„Egész hétvégén keményen küzdöttünk és annak ellenére, hogy
nem tudtunk a negyedik helyen végezni, elégedettek lehetünk a
teljesítményünkkel” – mondta Sordo. „A hétvége során nagyon sokat megtudtunk az
autó egyensúlyáról és sok hasznos információ segítségével fejlesztettük az
aszfalton nyújtott teljesítményünket. Óvatosan elkerültük a problémákat, így az
első ötben végezni remek eredmény ennek a fiatal csapatnak. Köszönjük a hazai
szurkolóknak is – jó volt látni, ahogyan rengetegen támogatnak bennünket a
versenyen.”
Thierry Neuville egy hellyel hátrébb, a hatodik helyen
végzett, miután vasárnap szoros versenyt vívott Andreas Mikkelsennel. Neuville
az első nap SS3-as szakaszán vezette a mezőnyt, ám egy defekt miatt hátrébb
szorult a rangsorban, ezután a hétvége során inkább az autó egyensúlyának
javítására összpontosított.
„Keményen nyomtuk az első napon azért, hogy jó eredményt
érjünk el és megmutattuk, hogy milyen lehetőségek rejlenek az autóban” – mondta
Neuville. „Ahogyan az aszfaltos részre értünk, a szűk és csúszós kanyarokban egy
kicsit küzdöttünk az alulkormányzottsággal annak ellenére, hogy az autó nagyon
jó volt a gyorsabb szakaszokon. Mi még mindig az első évadunkban vagyunk és első
spanyol versenyünkön még mindig finomítjuk az autó beállításait, így mindent
egybevetve jó úton járunk. Remélem, az első napon elért lendületünket
folytathatjuk az Angol-ralin is.”
Hayden Paddon a kilencedik helyen végzett, miután a tavalyi
Spanyol-rali óta ez volt az első aszfaltos pályán rendezett WRC eseménye. A verseny
a 27 éves új-zélandi pilóta számára emlékezetesen indult, hiszen az SS3-as
kavicsos pályán ő végzett a legjobb időeredménnyel. Miközben bizonytalanul terelgette
az autót a hétvége szűkebb aszfaltos szakaszain, a csapattal együtt dolgozva
szerzett információkat az autó fejlesztéséhez és megpróbált csapattársaihoz
felzárkózni.
„Összességében jó verseny volt ez számunkra” – mondja Paddon.
„Volt egy szakaszgyőzelmem és sok információt és tapasztalatot is gyűjtöttünk. A
keményebb szakaszokon küzdöttünk a beállításokkal, de mindannyian sokat
tanultunk és fejlesztettük képességeinket az aszfaltos környezetben. Remek,
hogy nagyobb hibák nélkül az első tízben végeztünk az év számunkra egyetlen
szilárd burkolatú versenyén és várom már, hogy az Angol-ralin ismét kavicsos
terepen lehessünk.”
Az 50. Rally de España már az első látogatáson is rengeteg
hasznos információt adott a Hyundai Shell World Rally Team számára. Az aszfaltos
felület és a magas délutáni hőmérséklet kihívásokat jelentett a fiatal csapat
számára a hétvége során, különösen a szűk és kanyargósabb részeken, de a
versenyzők elkerülték a problémákat, így mindhárom autót célba juttatva értékes
tapasztalatokat gyűjthettek.
„Rengeteget tanultunk a hétvégén arról, milyen
lehetőségekkel rendelkezünk ilyen körülmények között” – mondta Michel Nandan
csapatfőnök. „A versenyzők rendesen nyomták, de mindhárman
alulkormányzottsággal küzdöttek. Tudjuk, hogy a kanyargós szakaszokon még
fejlesztenünk kell az autó egyensúlyán, de ebben a rengeteg megszerzett adat
segít minket. A csapat jól kezdett, erős teljesítményt nyújtott és új gumikkal jelentős
előrelépést értünk el a beállítások terén, amikor a kavicsos szakaszról az
aszfaltra váltottunk. Ezenfelül gratulálnunk kell Haydennek a
szakaszgyőzelméhez, most pedig a soron következő és a szezon utolsó kavicsos
versenyére kell koncentrálnunk.”
Forrás: motorsport.hyundai.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!