Így nézhet ki az új Hyundai Elantra
A Carscoops.com internetes portál az eddigi kémfotók alapján
elkészítette a Hyundai új Elantrájának következő generációjáról készült
grafikáját.
A kompakt limuzinok formavilága általában nem okoz magasabb
vérnyomást az autórajongók körében, mivel a Toyota Corolla által is képviselt
szegmens vásárlói a formánál többre értékelik a gazdaságosságot, a vételárat. A
Hyundai jelenlegi Elantrája azonban igencsak felbolygatta az állóvizet, merész
formatervével rengeteg vásárlót csábított el más márkáktól.
Hasonló ugrásra készül a márka az új Elantrával is, amelyről
korábban már jelentek meg kémfotók, videók. Az ezek alapján készített digitális
elképzelés alapján a Hyundai kicsit finomít majd a mostani generáció lendületes
ívein, előtérbe hozva a márka „Folyékony Precizitás” formanyelvének elemeit. Ami
azonban nem változik: a merész frontkiképzés, amelyet egyértelműen a Genesis és
a Sonata inspirált és amelynek természetesen részét képezi a hatalmas trapéz alakú
hűtőmaszk, amely Audis mintára széles léceivel egyértelműen az európai
célközönség számára készült.
A formavilág változása az oldalsó profilon is tetten érhető
tiszta övvonalával és egyenesebb ajtósimításaival kihangsúlyozza a modell
érettségét. A tetővonal kupészerűen lejt, amellyel megőrzi a jelenlegi Elantra
sziluettjét.
Motorkínálat terén nem számíthatunk világújdonságra: a
jelenlegi hengerenkénti befecskendezéses1,6-os mellett 1,8-as és 2,0 literes
GDI benzinesekkel készül majd az új Hyundai Elantra a világpiacra, amelyek
azonban mindenképpen átdolgozásra kerülnek a fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás
csökkentése miatt. Később ezekhez egy kisebb, turbófeltöltéses egység is
csatlakozik majd azéért, hogy felvegyék a versenyt a Ford EcoBoost
motorcsaládjával. A benzinesek mellett egyes régiókban elérhető lesz az autó (a
jelenlegi modellben is kínált) 1,6 literes CRDi dízelmotorral, amelynek
teljesítményét várhatóan 130 lóerő fölé tornázzák fel.
Habár a 2016-os Elantra a jelenlegi modell padlólemezét
kapja, jelentősebb mértékben használnak majd fel benne nagyszilárdságú acélt a futómű
merevségének növelése és az ütközésbiztonság fokozása miatt. Ezek a
fejlesztések jótékonyan hatnak majd az új modell áthangolt futóművére és a
kormányzásra is.
Ám a konkurencia sem tétlenkedett azóta, mióta a Hyundai
2010-ben bemutatta az Elantrát. Megjelent a Honda’s Civic, a Chevrolet Cruze, a
Toyota Corolla, a Ford Focus, a Kia Forte, a Subaru Impreza és Mazda3. ennek a
csoportnak a tetején vezethetőség tekintetében egyértelműen a Mazda3 ül, így a
Hyundai számára is ez a modell lehet a mérce.
A Hyundai eredetileg 2015 második felében kívánta bemutatni
az új Elantrát, ám megerősített hírek szerint az új autó bevezetését a
kedvezőtlen piaci események miatt 2015 első félévére hozták előre.
Forrás: carscoops.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!