Már Csehországban is kapható az új Hyundai Genesis
A Hyundai a Genesis modellel szeretné magára felhívni a
figyelmet és egyben a márka presztízsét is növelni a vállalatvezetők szemében is,
az új Genesis 1,6 millió koronáért már Csehországba is elérhető.
A Hyundai már Csehországban is elérhetővé tette azt a
Genesist, amely egyértelmű konkurense a Mercedes-Benz E-osztálynak, illetve a
BMW 5-ös sorozatának. Míg azonban azokat széles motorpalettával és különböző
erőátviteli rendszerrel kínálják, a koreaiak egészen más stratégiát
választottak: az autó egyféle hathengeres benzines erőforrással, nyolcfokozatú
automatával és összkerékhajtási rendszerrel kapható Európában, Csehországban
pedig 1 629.990 koronáért (kb. 19,6 mFt) megvásárolható.
A Folyékony Szobrászat 2.0 első modelljeként a Genesis olcsóbb
testvéreinél visszafogottabb, ezzel együtt elegánsabb megjelenést kapott, amely
egyféle, rendkívül gazdag felszereltséggel kapható Csehországban (is). Mind a
négy ülés fűthető-hűthető és természetesen elektromosan állítható is, akárcsak
a kormánykerék. A vezetőnek szánt menetinformációkat és navigáció utasításait
head-up kijelző vetíti a szélvédő aljára, a parkolást pedig 360 fokos
kamerarendszer teszi gyerekjátékká. Világújdonságként a belső tér széndioxid-tartalmát
egy felügyelő rendszer figyeli, amely szükség esetén friss levegőt juttat az
utastérbe.
Az új Genesist teletömték modern vezetéstámogató
rendszerekkel. Természetesen van távolságtartó tempomat, városi forgalomban
pedig a vészfékrendszer is működik. Az autóban aktív sávtartó rendszer is helyet
kapott, amely automatikusan a helyes irányba korrigálja az autót, ennek nyomán
akár 10 másodpercre is elengedheti a vezető a kormányt, az autó magától is
képes tartani az irányt.
Az Európába érkező Genesis modelleket egy 3,8 literes
szívóbenzines mozgatja 316 lóerővel. Ehhez az erőforráshoz egy teljesen
automatikus, nyolcfokozatú automatikus váltóművet illesztettek, amelyet azonban
a kormány mögé helyezett váltófülekkel is lehet kapcsolni. Anglián kívül
mindenhol, így a cseheknél is szériaként jár a HTRAC összkerékhajtás, amelynek
beállításai a vezető által elektronikusan is szabályozható, a sofőr gazdaságos,
normál, vagy sport üzemmód közül válogathat.
Egyértelmű, hogy a Hyundai Genesis nem létező
motorválasztékával Európában nem versenghet a német prémiumgyártókkal, hiszen ebben
a szegmensben a dízelmotor a legnépszerűbb választás. Ennek ellenére érdekes
alternatívát jelenthet azok számára, akik nem szeretik a német
prémiumgyártókat, amelyeknél (hasonló konfigurációban) lényegesen olcsóbb a
Genesis.