Kétszeres Brand Contest győzelmet aratott a Hyundai


A 2014-es „Automotive Brand Contest” nemzetközi márka és dizájnversenyen a Hyundai két modelljét is kitüntették azok különleges formatervei miatt.

A Hyundai egy szériagyártású és egy koncepcióautója is kiemelkedő eredményt ért el az idei Brand Contest versenyen. Míg a „Külső forma” kategóriában a Hyundai Genesis sportlimuzin formavilága, addig a „Tanulmányautók” versengésében az Intrado nyerte el leginkább a zsűri tetszését, így mindkét kategória győztese a koreai márka egy-egy terméke lett.    

A 2011-ben indított Automotive Brand Contest a német Formatervezési Tanács szervezésében kerül minden évben megrendezésre. A Tanácsot még 1953-ban hozta létre a Bundestag és egyike a világ vezető formatervezési szakértői központjának tartják. A szervezet a legkiemelkedőbb termék- illetve kommunikációs tervét díjazza, amelyet 10 különböző kategóriában szakértői zsűri választ ki, akik emellett különdíjakat is kiosztanak.


„A Formatervezési Tanács kitüntetése a ’Folyékony Szobrászat’ formafilozófiánk sikerességét támasztja alá” – mondta Markus Schrick, a Hyundai Motor Deutchland ügyvezetője. „A folyékony vonalak és a hatszögletű hűtőmaszk és hozzá hasonló visszatérő elemei egyedi megjelenést kölcsönöznek modelljeinknek. Azt, hogy mennyire fontos vásárlóinknak ez a megközelítés, mi sem bizonyítja jobban, mint hogy a piackutatás szerint a Hyundai német vásárlói számára időközben a forma vált a legfőbb vásárlási tényezővé.”  

A Genesis sportlimuzin lenyűgözően egyszerű vonalvezetése eleganciát sugároz. A rövid túlnyúlások, hosszan előrenyúló motorháztető és kupészerűen ereszkedő tetővonal határozza meg az autó dinamikus vonalvezetését. Az első kiképzés magabiztosságot kölcsönöz: a márkára jellemző hatszögletű hűtőmaszk elöl markáns elemként új formában és matt krómozással készült. 

Az új limuzin formatervét már korábban is elismerték, hiszen az a Brand Contest előtt már két kitüntetést is érdemelt: A Genesist a világ két legnagyobb formatervezési díjával, az „iF Awards 2014” és a „Red Dot Award 2014” Termékdizájn kategóriáiban is kitüntették.   


A koncepcióautók kategóriájában méltatott Intrado az első olyan formatanulmány, amelyet a 2013 januárja óta a Hyundai csoport formatervezéséért felelős elnökké kinevezett Peter Schreyer irányítása alatt született meg. Az autó kiképzését a kontrasztos színek és a jó használati érték jellemzi. A tanulmány kulcsfontosságú alkotóeleme a rendkívül könnyű szénszálas vázszerkezet és az autót mozgató üzemanyagcellás meghajtó-rendszer, amely a már szériagyártásban elérhető ix35 Fuel Cell modelltől származik. Ezen túlmenően az Intradoba egy nagyobb teljesítményű lítium-ion akkumulátorcsomag is került.

Forrás: hyundai-presselounge.de

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei