PÁRIZS 2014: Turbómotorokkal és hibridekkel bővíti kínálatát a Hyundai


Az idei Párizsi Autószalonon a Hyundai bemutatta az immár turbómotorral is készülő i20 második generációját, más modellek turbófeltöltéses és hibrid hajtáslánc mellett akár duplakuplungos váltót is kaphatnak a jövőben.

Az idei Párizsi Autószalon legnagyobb Hyundai újdonsága egyértelműen az új generációs i20 bemutatása. Igaz, az autó formavilágát, felszereltségét és motorkínálatát korábban már nyilvánosságra hozták, ám így is akadt érdekesség a koreai gyártó standján. Bejelentették ugyanis, hogy az új i20 eddigi motorkínálata Európában egy vadonatúj, 1,0 literes, turbófeltöltéses T-GDI erőforrással bővül.  


A 2015-től rendelhető 998 köbcentis háromhengeres turbófeltöltéses egység egy új motorgeneráció első tagjaként kerül az i20 motorterébe, amelyet a későbbiekben a downsizing jegyében további turbós benzinesek követnek majd. A Hyundai európai központjában fejlesztett erőforrás 120 lóerős teljesítményével és 172 Nm maximális forgatónyomatékával a benzines kínálat jelenlegi legerősebb képviselője, amely már most teljesíti a 2017-ben életbe lépő Euro6-os környezetvédelmi normákat.


„Az i20 valódi európai autó, amelyet büszkén mutatunk be itt, Párizsban. Követve a kis hengerűrtartalmú feltöltéses benzinmotorok térnyerésének trendjét, 1,0 literes erőforrásával az új i20 remek menetteljesítmények mellett továbbra is nagyon gazdaságos maradhatott. Az új motor a Hyundai Európa fenntartható mobilitása iránti elkötelezettségét tükrözi és betekintést enged a Hyundai jövőbeli erőforrás-innovációiba” – mondta Allan Rushforth, a Hyundai Motor Europe alelnök-vezérigazgatója.   


A fenntartható mobilitás fejlesztése érdekében a Hyundai két további erőforrásának tanulmányváltozatát is elhozta Párizsba. A kompakt i30 modellbe egy 1,4 literes T-GDI erőforrás került beépítésre, amelynek 1 352 köbcentis benzines turbómotorja 14 kg-mal könnyebb, mint az eddigi 1,4-es szívóegység, ráadásul kevesebb helyet is foglal, így a hagyományos erőforrásnál lényegesen gazdaságosabban dolgozik. A Hyundai ezt az erőforrást CNG földgázüzemre alakítva állította ki, így a motor 117 lóerős teljesítménye és 206 Nm nyomatékcsúcsa mellett széndioxid kibocsátása mindössze 87 g/km.


Ugyanebben az i30 CNG modellben mutatták be a Hyundai első hétfokozatú duplakuplungos sebességváltóját is. Habár a Kia második generációs cee’d modelljéhez már kezdettől fogva elérhető a hatfokozatú DCT váltómű, ez a Hyundai konszern első olyan duplakuplungos váltója, amely hét fokozattal rendelkezik. Ahogyan a konkurenseknél, a Hyundai 7DCT névre keresztelt váltójában is két tengelykapcsoló található, amelyek közül az automatika választja ki a megfelelő fokozatot.     

A Hyundai eddig Európába nem hozta el hibrid hajtásláncát, Párizsban azonban egy egészen új konstrukció tanulmányát mutatták be. Az i40 kombikarosszériájába bújtatott hajtáslánc egy hagyományos 1,7 literes dízelmotorból és egy 48 voltos akkumulátorból áll, amelyek összesített teljesítménye a megnövelt turbótöltővel együtt 155 lóerőre, maximális forgatónyomatéka pedig 360 Nm-re növekedett.


Konkurenseihez hasonlóan az i40 hibrid is képes alacsony sebességnél, illetve egyenletes guruláskor kizárólag elektromos üzemben haladni, míg fékezéskor és motorféküzemben az akkukat visszatáplálni. Maga az akkucsomag ólom-szén elemekből épül fel, amelyet gyors újratöltése és tartóssága miatt választottak. Emellett nem igényel külön hűtőrendszert, így a pótkerék üregében is kényelmesen elfér, vagyis nem csökkenti a csomagtér kapacitását, az autó súlyát pedig csupán 46 kilóval növeli.

Az autógyártó egyelőre nem hozta nyilvánosságra, hogy mikor, mely modellekben válik majd elérhetővé az egyelőre tanulmányként bemutatott újdonságok, ám annyi bizonyos, hogy mind az i30, mind az i40 jövőre modellfrissítésen esik át, amely remek alkalmat jelenthet az új hajtáslánc-technológiák bevezetésére.


Forrás: globalpr.hyundai.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei