PÁRIZS 2014: Turbómotorokkal és hibridekkel bővíti kínálatát a Hyundai
Az idei Párizsi Autószalonon a Hyundai bemutatta az immár
turbómotorral is készülő i20 második generációját, más modellek turbófeltöltéses
és hibrid hajtáslánc mellett akár duplakuplungos váltót is kaphatnak a jövőben.
Az idei Párizsi Autószalon legnagyobb Hyundai újdonsága egyértelműen
az új generációs i20 bemutatása. Igaz, az autó formavilágát, felszereltségét és
motorkínálatát korábban már nyilvánosságra hozták, ám így is akadt érdekesség a
koreai gyártó standján. Bejelentették ugyanis, hogy az új i20 eddigi
motorkínálata Európában egy vadonatúj, 1,0 literes, turbófeltöltéses T-GDI
erőforrással bővül.
A 2015-től rendelhető 998 köbcentis háromhengeres
turbófeltöltéses egység egy új motorgeneráció első tagjaként kerül az i20
motorterébe, amelyet a későbbiekben a downsizing jegyében további turbós
benzinesek követnek majd. A Hyundai európai központjában fejlesztett erőforrás
120 lóerős teljesítményével és 172 Nm maximális forgatónyomatékával a benzines kínálat
jelenlegi legerősebb képviselője, amely már most teljesíti a 2017-ben életbe
lépő Euro6-os környezetvédelmi normákat.
„Az i20 valódi európai autó, amelyet büszkén mutatunk be
itt, Párizsban. Követve a kis hengerűrtartalmú feltöltéses benzinmotorok térnyerésének
trendjét, 1,0 literes erőforrásával az új i20 remek menetteljesítmények mellett
továbbra is nagyon gazdaságos maradhatott. Az új motor a Hyundai Európa fenntartható
mobilitása iránti elkötelezettségét tükrözi és betekintést enged a Hyundai
jövőbeli erőforrás-innovációiba” – mondta Allan Rushforth, a Hyundai Motor
Europe alelnök-vezérigazgatója.
A fenntartható mobilitás fejlesztése érdekében a Hyundai két
további erőforrásának tanulmányváltozatát is elhozta Párizsba. A kompakt i30
modellbe egy 1,4 literes T-GDI erőforrás került beépítésre, amelynek 1 352
köbcentis benzines turbómotorja 14 kg-mal könnyebb, mint az eddigi 1,4-es
szívóegység, ráadásul kevesebb helyet is foglal, így a hagyományos erőforrásnál
lényegesen gazdaságosabban dolgozik. A Hyundai ezt az erőforrást CNG
földgázüzemre alakítva állította ki, így a motor 117 lóerős teljesítménye és
206 Nm nyomatékcsúcsa mellett széndioxid kibocsátása mindössze 87 g/km.
Ugyanebben az i30 CNG modellben mutatták be a Hyundai első hétfokozatú
duplakuplungos sebességváltóját is. Habár a Kia második generációs cee’d
modelljéhez már kezdettől fogva elérhető a hatfokozatú DCT váltómű, ez a
Hyundai konszern első olyan duplakuplungos váltója, amely hét fokozattal
rendelkezik. Ahogyan a konkurenseknél, a Hyundai 7DCT névre keresztelt
váltójában is két tengelykapcsoló található, amelyek közül az automatika
választja ki a megfelelő fokozatot.
A Hyundai eddig Európába nem hozta el hibrid hajtásláncát,
Párizsban azonban egy egészen új konstrukció tanulmányát mutatták be. Az i40
kombikarosszériájába bújtatott hajtáslánc egy hagyományos 1,7 literes dízelmotorból
és egy 48 voltos akkumulátorból áll, amelyek összesített teljesítménye a
megnövelt turbótöltővel együtt 155 lóerőre, maximális forgatónyomatéka pedig
360 Nm-re növekedett.
Konkurenseihez hasonlóan az i40 hibrid is képes alacsony sebességnél,
illetve egyenletes guruláskor kizárólag elektromos üzemben haladni, míg
fékezéskor és motorféküzemben az akkukat visszatáplálni. Maga az akkucsomag
ólom-szén elemekből épül fel, amelyet gyors újratöltése és tartóssága miatt
választottak. Emellett nem igényel külön hűtőrendszert, így a pótkerék üregében
is kényelmesen elfér, vagyis nem csökkenti a csomagtér kapacitását, az autó
súlyát pedig csupán 46 kilóval növeli.
Az autógyártó egyelőre nem hozta nyilvánosságra, hogy mikor,
mely modellekben válik majd elérhetővé az egyelőre tanulmányként bemutatott
újdonságok, ám annyi bizonyos, hogy mind az i30, mind az i40 jövőre
modellfrissítésen esik át, amely remek alkalmat jelenthet az új hajtáslánc-technológiák
bevezetésére.
Forrás: globalpr.hyundai.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!