A Hyundai már a turbómotorokat teszteli a Nürburgringen
A legutóbbi kémfotók és videók alapján egyértelművé vált,
hogy a Hyundai már a következő generációs turbómotorokat nyúzza a vállalat
nürburgringi tesztcentrumában.
A Hyundai egyik legnépszerűbb típusa Európában az i30-as
modell, amely a folyamatosan erősödő konkurencia miatt megérett egy alapos
ráncfelvarrásra. A néhány hónapon belül megjelenő újdonság nemcsak formai
értelemben frissül fel, de motorkínálata is átalakul.
Legutóbb a Nürburgring tesztpályáján sikerült lencsevégre
kapni a fiatalodásra készülő i30 modellt, amelyet vastag álca fedett, ám sokkal
érdekesebb, vajon mi lapulhat a motorháztető alatt, mint a kicsit átrajzolt
első-hátsó lámpatestek, vagy épp az új lökhárító.
Az idei Párizsi Autószalonon a Hyundai számos új, érdekes
motortechnológiát mutatott be. ezek egyike az i20-ban már jövő év elejétől
elérhető 1,0 literes háromhengeres turbómotor, amely 120 lóerős teljesítményre és
172 Nm nyomatékra lesz képes. Ez az egység akár az új i30-ba is bekerülhet, nyugdíjazva
ezzel az ugyanekkora teljesítménnyel rendelkező régebbi 1,6 literes
hengerenkénti befecskendezésest. Ezzel az 1,0 T-GDI erőforrásával az i30 komoly
alternatívája lehet a hetedik generációs Volkswagen Golf 1,2 TSI
alapmotorjának, amely 86 és 110 lóerős teljesítményre képes.
Párizsban azonban nemcsak ezt a motort leplezték le, de
kiállították ugyanennek a motorgenerációnak az 1,4 literes változatát is, amely
valószínűleg szintén kapható lesz majd a 2015-ös i30-ban.
Habár a szalonon földgázüzemű kivitelben mutatták meg a
modellt, amely teljesítménye CNG üzemben mindössze 117 lóerő, míg nyomatéka 206
Nm, a hagyományos üzemanyaggal hajtott verzió teljesítményszintje valahol 140
lóerő körülire, maximális nyomatéka pedig nagyjából 250 Nm-es szintre várható. A
Hyundai nyilatkozata szerint ez az egység a régebbi MPI generációra építkezik,
ám a turbófeltöltővel is ellátott új motor annál kisebb és könnyebb lett.
Később, de még a jövő év során megérkezik az i30
csúcsmodellje, a sportos N változat. Amennyiben a pletykák igaznak bizonyulnak,
akkor az i30 motorterébe ugyanaz az 1,6 literes T-GDI motor költözhet, mint
amely a Veloster Turbot is mozgatja, ám ha az i20 N változata akár 250 lóerős
is lehet, legalább ugyanennyi lóerőre számíthatunk az i30 N esetében is.
Nagyon sok i30 vásárló választja a gazdaságos dízeleket. Számukra a Hyundai számos apró változtatásokkal készül, amelyek javítják a fogyasztást és károsanyag-kibocsátást.
Forrás: autoevolution.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!