A Hyundai már a turbómotorokat teszteli a Nürburgringen


A legutóbbi kémfotók és videók alapján egyértelművé vált, hogy a Hyundai már a következő generációs turbómotorokat nyúzza a vállalat nürburgringi tesztcentrumában.

A Hyundai egyik legnépszerűbb típusa Európában az i30-as modell, amely a folyamatosan erősödő konkurencia miatt megérett egy alapos ráncfelvarrásra. A néhány hónapon belül megjelenő újdonság nemcsak formai értelemben frissül fel, de motorkínálata is átalakul.


Legutóbb a Nürburgring tesztpályáján sikerült lencsevégre kapni a fiatalodásra készülő i30 modellt, amelyet vastag álca fedett, ám sokkal érdekesebb, vajon mi lapulhat a motorháztető alatt, mint a kicsit átrajzolt első-hátsó lámpatestek, vagy épp az új lökhárító.


Az idei Párizsi Autószalonon a Hyundai számos új, érdekes motortechnológiát mutatott be. ezek egyike az i20-ban már jövő év elejétől elérhető 1,0 literes háromhengeres turbómotor, amely 120 lóerős teljesítményre és 172 Nm nyomatékra lesz képes. Ez az egység akár az új i30-ba is bekerülhet, nyugdíjazva ezzel az ugyanekkora teljesítménnyel rendelkező régebbi 1,6 literes hengerenkénti befecskendezésest. Ezzel az 1,0 T-GDI erőforrásával az i30 komoly alternatívája lehet a hetedik generációs Volkswagen Golf 1,2 TSI alapmotorjának, amely 86 és 110 lóerős teljesítményre képes.  


Párizsban azonban nemcsak ezt a motort leplezték le, de kiállították ugyanennek a motorgenerációnak az 1,4 literes változatát is, amely valószínűleg szintén kapható lesz majd a 2015-ös i30-ban.


Habár a szalonon földgázüzemű kivitelben mutatták meg a modellt, amely teljesítménye CNG üzemben mindössze 117 lóerő, míg nyomatéka 206 Nm, a hagyományos üzemanyaggal hajtott verzió teljesítményszintje valahol 140 lóerő körülire, maximális nyomatéka pedig nagyjából 250 Nm-es szintre várható. A Hyundai nyilatkozata szerint ez az egység a régebbi MPI generációra építkezik, ám a turbófeltöltővel is ellátott új motor annál kisebb és könnyebb lett.


Később, de még a jövő év során megérkezik az i30 csúcsmodellje, a sportos N változat. Amennyiben a pletykák igaznak bizonyulnak, akkor az i30 motorterébe ugyanaz az 1,6 literes T-GDI motor költözhet, mint amely a Veloster Turbot is mozgatja, ám ha az i20 N változata akár 250 lóerős is lehet, legalább ugyanennyi lóerőre számíthatunk az i30 N esetében is.


Nagyon sok i30 vásárló választja a gazdaságos dízeleket. Számukra a Hyundai számos apró változtatásokkal készül, amelyek javítják a fogyasztást és károsanyag-kibocsátást.


A motorok mellett a sebességváltók terén is nagyot lép előre a kompakt i30, hiszen a Hyundai német importőre megerősítette, hogy a Párizsi Szalonon kiállított hétfokozatú duplakuplungos automataváltó is rendelhető lesz az új modellhez. A 7DCT névre keresztelt egység a manuális és hagyományos váltók előnyeit ötvözve biztosít nyomatékmegszakítás nélküli erőátvitelt, miközben a korábbi hatfokozatú hagyományos egységhez viszonyítva kevesebb üzemanyagot éget és ezáltal kisebb az autó széndioxid-kibocsátása is. 




Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei