Kombi készülhet a Hyundai i20 alapjaira


A Hyundai azon gondolkodik, hogy az új i20 modellválasztékát egy kombiváltozattal bővítenék, hogy ezzel is konkurenciát állítsanak a Skoda Fabia és a Peugeot 208 hasonló kiviteleinek.

A Hyundai az idei Párizsi Autószalonon mutatta be a vadonatúj, második generációs i20 kisautót az európai közönség számára. Az esemény kapcsán Thomas Bürckle, a Hyundai Europe formatervezési vezetője elárulta, hogy az autógyártó gondolkodik az i20 különböző további karosszériaváltozatain, köztük egy kombin is.

Bürckle szerint a kiskompakt kategória egyre fontosabbá válik az autópiacon, ahogyan a vásárlók a méretcsökkentés miatt egyre kisebb kategóriák felé orientálódnak, így a Hyundai szeretne ezeknek az igényeknek is megfelelő választékot kínálni a szegmensben. A dizájner szerint az i20 kombiváltozata lehet tradicionális kombi, vagy akár három- és ötajtós sportkombi, mint a Mercedes-Benz Shooting Brake változatok.


Bürkle emellett azonban nem kívánta kommentálni a felvetést miszerint a Hyundai a jövőben bármikor bemutatná az i20 terepjáró-változatát. A Renault Captur és az Opel Mokka által fémjelzett kiskategóriás crossoverek piaca jelenleg tombol Európában, ahol a Hyundai márciusban mutatta be Intrado nevű formatanulmányát.  

Az új karosszériaváltozatok sokat lendíthetnének az i20 eddigi gyengécske eladásain a kulcsfontosságú kisautók piacán. A JATO Dynamics szerint a Hyundai Európában 52 612 darab i20 modellt értékesített az idei év első nyolc hónapjában, ami 4 százalékkal kevesebb, mint tavaly. Európa legkedveltebb kisautója augusztusban a Ford Fiesta volt, amelyből 204.507 darabot vásároltak a kontinensen.  


A Hyundai szóvivője szerint az i20 nagyjából 18 százalékát teszi ki a márka európai értékesítéséből, szemben a kisautókat is kínáló tömeggyártók iparági átlagának tekinthető 22 százalékos arányával.   

A Hyundai a jövő év elején először az i20 ötajtós változatát tervezi piacra dobni, amelyet később a sportos háromajtós kivitel követ. A Hyundai európai, rüsselsheimi fejlesztőközpontja Bürkle vezetésével már a kezdetektől részt vett az új i20 padlólemezének fejlesztésében azért, hogy annak arányai helyesek legyenek. „Úgy döntöttünk, hogy szélesebbre, nagyobb tengelytávra és alacsonyabbra tervezzük a kisautót azért, hogy jobb arányokat és jobb megjelenést adjunk neki.” Bürkle szerint a mostani változat sokkal sportosabb lett. „Az előző autó egy kicsit szégyenlős volt” – mondja.


Az i20 rendelhető lesz a márka vadonatúj, 120 lóerős 1,0 literes, háromhengeres turbómotorjával is. A párizsi székhelyű Inovev kutatócég előrejelzése szerint az új i20 éves európai eladásai elérhetik a 100-120 ezer darabot, szemben az előző generáció 80 ezres tavalyi eredményével. Az Inovev szerint az i20 a Renault Clioval együtt az egyik legnagyobb kisautó az európai autópiacon.

Forrás: europe.autonews.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei