Kombi készülhet a Hyundai i20 alapjaira
A Hyundai azon gondolkodik, hogy az új i20 modellválasztékát
egy kombiváltozattal bővítenék, hogy ezzel is konkurenciát állítsanak a Skoda
Fabia és a Peugeot 208 hasonló kiviteleinek.
A Hyundai az idei Párizsi Autószalonon mutatta be a
vadonatúj, második generációs i20 kisautót az európai közönség számára. Az esemény
kapcsán Thomas Bürckle, a Hyundai Europe formatervezési vezetője elárulta, hogy
az autógyártó gondolkodik az i20 különböző további karosszériaváltozatain,
köztük egy kombin is.
Bürckle szerint a kiskompakt kategória egyre fontosabbá
válik az autópiacon, ahogyan a vásárlók a méretcsökkentés miatt egyre kisebb
kategóriák felé orientálódnak, így a Hyundai szeretne ezeknek az igényeknek is
megfelelő választékot kínálni a szegmensben. A dizájner szerint az i20
kombiváltozata lehet tradicionális kombi, vagy akár három- és ötajtós
sportkombi, mint a Mercedes-Benz Shooting Brake változatok.
Bürkle emellett azonban nem kívánta kommentálni a felvetést
miszerint a Hyundai a jövőben bármikor bemutatná az i20 terepjáró-változatát. A
Renault Captur és az Opel Mokka által fémjelzett kiskategóriás crossoverek
piaca jelenleg tombol Európában, ahol a Hyundai márciusban mutatta be Intrado
nevű formatanulmányát.
Az új karosszériaváltozatok sokat lendíthetnének az i20 eddigi
gyengécske eladásain a kulcsfontosságú kisautók piacán. A JATO Dynamics szerint
a Hyundai Európában 52 612 darab i20 modellt értékesített az idei év első
nyolc hónapjában, ami 4 százalékkal kevesebb, mint tavaly. Európa legkedveltebb
kisautója augusztusban a Ford Fiesta volt, amelyből 204.507 darabot vásároltak
a kontinensen.
A Hyundai szóvivője szerint az i20 nagyjából 18 százalékát
teszi ki a márka európai értékesítéséből, szemben a kisautókat is kínáló
tömeggyártók iparági átlagának tekinthető 22 százalékos arányával.
A Hyundai a jövő év elején először az i20 ötajtós változatát
tervezi piacra dobni, amelyet később a sportos háromajtós kivitel követ. A
Hyundai európai, rüsselsheimi fejlesztőközpontja Bürkle vezetésével már a
kezdetektől részt vett az új i20 padlólemezének fejlesztésében azért, hogy
annak arányai helyesek legyenek. „Úgy döntöttünk, hogy szélesebbre, nagyobb
tengelytávra és alacsonyabbra tervezzük a kisautót azért, hogy jobb arányokat
és jobb megjelenést adjunk neki.” Bürkle szerint a mostani változat sokkal
sportosabb lett. „Az előző autó egy kicsit szégyenlős volt” – mondja.
Az i20 rendelhető lesz a márka vadonatúj, 120 lóerős 1,0
literes, háromhengeres turbómotorjával is. A párizsi székhelyű Inovev kutatócég
előrejelzése szerint az új i20 éves európai eladásai elérhetik a 100-120 ezer
darabot, szemben az előző generáció 80 ezres tavalyi eredményével. Az Inovev
szerint az i20 a Renault Clioval együtt az egyik legnagyobb kisautó az európai
autópiacon.
Forrás: europe.autonews.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!