PÁRIZS 2014: A Hyundai új, méretcsökkentett turbómotorokat és hétfokozatú duplakuplungos sebességváltókat mutat be


(Sajtóközlemény) A Hyundai Motor két új, közvetlen benzinbefecskendezéses turbómotort (T-GDI) mutat be a 2014. évi Párizsi Autószalonon. 

Az 1,0 literes és 1,4 literes erőforrások a Kappa motorcsalád új generációját képviselik. Mindkettő a kedvező üzemanyag-fogyasztást és CO2-kibocsátást élvezetes vezethetőséggel párosító, kis lökettérfogatú turbómotorok iránt mutatkozó, egyre növekvő igényt hivatott kielégíteni.  

Ezen kívül szintén Párizsban mutatja be első hétfokozatú duplakuplungos sebességváltóját a Hyundai, mégpedig az i30 CNG tanulmányautó fedélzetén, ahol az erőátviteli egység hozzájárul a modell még kedvezőbb üzemanyag-fogyasztásához. 


Új 1,0 literes T-GDI benzinmotor: 2015-től az új generációs i20 fedélzetén

Az új Kappa 1,0  literes T-GDI az első azon új generációs, kis lökettérfogatú benzines turbómotorok sorában, amelyek nagyobb teljesítményt, fokozott vezetési élményt és jobb hatásfokot kínálnak. A 998 köbcentiméteres, háromhengeres egység a már bevált Kappa 1,0 literes MPI motor alapjaira épül, ám olyan újításokat, friss technológiákat alkalmaz, mint a közvetlen benzinbefecskendezés vagy a kisméretű, szimpla turbófeltöltő.

A Hyundai európai műszaki központjában, Rüsselsheimben kifejlesztett 1,0 literes T-GDI benzinmotor akár 120 LE teljesítményre és 172 Nm forgatónyomatékra képes; az erőforrás 2015-től az új generációs i20 modellválasztékát erősíti.


Az új motor elektronikusan vezérelt nyomásszabályozó (wastegate) szelepe optimális gázáramlást, ezáltal alacsony fordulatszámon nagyobb forgatónyomatékot és kedvezőbb gázreakciót biztosít. Az erőforrás hat furattal rendelkező közvetlen (GDI) befecskendezője az átlagosnál magasabb, 200 bar nyomáson dolgozik, ami tiszta égést, kedvezőbb üzemanyag-fogyasztást és CO2-kibocsátást eredményez, így a motor már most, három évvel a határidő előtt teljesíti a 2017-ben hatályba lépő Euro6-os emissziós norma előírásait.  

A rendszer osztott hűtési megoldás segítségével optimalizálja a hengerfej és a motorblokk hőmérsékletét. A motorblokk gyorsan felmelegszik, ami kedvező a súrlódáscsökkentés és a gazdaságosabb üzem szempontjából, ugyanakkor a hengerfej alacsonyabb hőmérsékleten üzemel, az optimális befecskendezés és égés érdekében. Hogy a motor a lehető legkisebb legyen, a kipufogógáz leömlőt a hengerfejbe integrálták; ez azt is jelenti, hogy az utóbbi hűtőkörével hatékonyan szabályozható a leömlő hőmérséklete is. Ezek a megoldások a katalizátor gyorsabb felmelegedését, ezáltal a valós forgalomban csekélyebb üzemanyag-fogyasztást és károsanyag-kibocsátást eredményeznek.


Új Kappa 1,4 literes T-GDI motor

A 2014. évi Párizsi Autószalon másik motorújdonsága a Kappa 1,4 literes T-GDI erőforrás. Az újonnan kifejlesztett, 1352 cm3-es, négyhengeres benzines turbómotor jóval könnyebb mint elődje, a Gamma 1,4 literes motor. A mindössze 87 kg tömegű új erőforrás 14 kg-mal könnyebb, mint a Gamma 1,4 literes motor volt. Nem csupán könnyebb és kisebb azonban az új motor, de hatásfoka is jobb, teljesítménye pedig nagyobb elődjénél. 


Az új 1,4 literes T-GDI motor kifinomult, nagynyomású, szimpla turbinaházas turbófeltöltőjét a kipufogócsonkba integrálták, ami javítja a rendszer üzemi hatásfokát. Az áthelyezett, újratervezett turbófeltöltő  révén javult a gázreakció, valamint nőtt a kis fordulatszámon rendelkezésre álló forgatónyomaték. Az új rendszer közvetlenül az égéstérbe fecskendezi be az üzemanyagot, ami jobb hatásfokú égést, ezáltal nagyobb teljesítményt és kedvezőbb üzemanyag-fogyasztást eredményez. 

A Hyundai párizsi standján az i30 CNG tanulmányautó fedélzetén bemutatkozó Kappa 1,4 literes T-GDI motor legnagyobb teljesítménye 117 LE CNG (sűrített földgáz) üzemmódban, forgatónyomatéka pedig 206 Nm. Az i30 CNG tanulmányautó CO2-kibocsátása mindössze 91 g/km, ezáltal a motor már most teljesíti a szigorú Euro6c károsanyag-kibocsátási normát.


Hétfokozatú duplakuplungos sebességváltó

Ugyancsak a Párizsi Autószalonon mutatkozik be a Hyundai hétfokozatú duplakuplungos sebességváltója (7DCT), szintén az i30 CNG tanulmányautó fedélzetén. A Hyundai most először épített hétfokozatú duplakuplungos sebességváltót, amely ötvözi a kézi és automata váltók előnyeit. A 7DCT csökkenti az üzemanyag-fogyasztást és CO2-kibocsátást a hagyományos hatfokozatú automata sebességváltóhoz képest, ugyanakkor javítja a gyorsítóképességet. 

A 7DCT két darab száraz tengelykapcsolót, valamint tengelykapcsolónként egy-egy működtetőt tartalmaz. A motor hajtóereje egymástól függetlenül jut el a páros  és páratlan számú fokozatokhoz, így a rendszer mindig készen áll a váltásra, ami a nyomatékfolyam megszakítása nélkül tud végbemenni. A villanymotoros meghajtású működtetés optimális reakcióidőt szavatol, míg a haladás közben keletkező zajokat és rezgéseket külső csillapító enyhíti.

Forrás: Hyundai Hungary

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei