Lemaradásban a Hyundai az elektromos autók piacán
Az idei év első felének értékesítési adatai alapján a Hyundai
az elektromos autók piacán egyértelműen lemaradásban van japán és kínai
konkurensei mögött.
Autóipari elemzők adatai szerint a Hyundai az elektromos
autók piacán mindössze 0,2 százalékos szeletet birtokol. „A Hyundai csoport a
hibrid és elektromos járművek szegmensében jóval lassabban mozdul, mint a
külföldi konkurensek. A koreai vállalat egyáltalán nem jutott előrébb a
takarékosság fokozásában” – mondja Shin Dong-seok, a Samsung Securities elemzője.
A Hyundai csoport Kia Ray EV modelljéből globális szinten
mindössze 139 darabot értékesítettek az idei év első felében. Tavaly ugyanebből
a modellből még 277, 2012-ben pedig 531 darab talált gazdára. „Az elektromos
modellkínálat hiánya ad magyarázatot a vállalat elektromos autók piacán
tapasztalt, a vártnál kisebb teljesítményére” – mondja Shin Chung-kwan, a KB
Investment and Securities elemzője. „Az autógyártó az elektromos autók
fejlesztése helyett más környezetbarát technológiák, így hibridek és
üzemanyagcellás modellek fejlesztésére koncentrált az elmúlt időszakban.”
Mindeközben a később piacra lépő kínai Chery Automobile 2014
első felében a QQ3 elektromos modelljéből összesen 3 287 darabot
értékesített világszerte. Az idei év első hat hónapjában világszerte összesen
60 888 elektromos autó kelt el, amely 40,4 százalékkal haladja meg a
tavalyi év hasonló időszakát. Az elektromos és a hibridek közötti átmenetet
képező, konnektorról tölthető plug-in hibridek értékesítése 58,7 százalékkal 28 486
darabra emelkedett.
Az elektromos autók ranglistáján csúcsán a Nissan Leaf áll,
amelyből világszerte összesen 24 344 darabot értékesítettek, amellyel az
EV piac 40 százalékát tudhatja magáénak. A japán modellt a Tesla Model S, a BMW
i30 és a Renault Zoé modellek követik a listán, maelyekből 10 607, 4 339
és 3 536 darab fogyott.
A Hyundai elnöke, Mong-koo Chung előrejelzései szerint a
Hyundai csoport eladásai a második félévben emelkedni fognak, hiszen piacra lép
a Kia Soul EV modellje. „Jelenleg az elektroautók piaca még nem annyira
jelentős, hiszen a környezetbarát járműszektort egyértelműen a hibridek vezetik”
– mondta a Hyundai egyik illetékese.
„Jelenleg szorosan nyomon követjük a
környezetbarát járműpiacot és nem preferáljuk egyik megoldást sem. legyen akár
hibrid, hidrogénnel üzemelő vagy elektromos jármű, úgy gondoljuk, egyetlen konkrét
irányba befektetni ma még elég kockázatos.” Hozzátette, a Hyundai környezetbarát
járműveinek piaci részesedése jelenleg 5 és 6 százalék közé tehető, a
tradicionális autóipari részesedéshez hasonlóan.
A képviselő azt is közölte, a környezetbarát autók
értékesítésének vannak bizonyos korlátjai: „A japánoké a világ
hibrideladásainak java része, mivel az értékesítésüket kormányzati intézkedések
is segítik. Japánban ugyanis a kormány támogatásaink köszönhetően a hibridek
olcsóbbakká váltak, mint a benzines modellek.”
Forrás: koreatimes.co.kr