Lemaradásban a Hyundai az elektromos autók piacán


Az idei év első felének értékesítési adatai alapján a Hyundai az elektromos autók piacán egyértelműen lemaradásban van japán és kínai konkurensei mögött.

Autóipari elemzők adatai szerint a Hyundai az elektromos autók piacán mindössze 0,2 százalékos szeletet birtokol. „A Hyundai csoport a hibrid és elektromos járművek szegmensében jóval lassabban mozdul, mint a külföldi konkurensek. A koreai vállalat egyáltalán nem jutott előrébb a takarékosság fokozásában” – mondja Shin Dong-seok, a Samsung Securities elemzője.  


A Hyundai csoport Kia Ray EV modelljéből globális szinten mindössze 139 darabot értékesítettek az idei év első felében. Tavaly ugyanebből a modellből még 277, 2012-ben pedig 531 darab talált gazdára. „Az elektromos modellkínálat hiánya ad magyarázatot a vállalat elektromos autók piacán tapasztalt, a vártnál kisebb teljesítményére” – mondja Shin Chung-kwan, a KB Investment and Securities elemzője. „Az autógyártó az elektromos autók fejlesztése helyett más környezetbarát technológiák, így hibridek és üzemanyagcellás modellek fejlesztésére koncentrált az elmúlt időszakban.”

Mindeközben a később piacra lépő kínai Chery Automobile 2014 első felében a QQ3 elektromos modelljéből összesen 3 287 darabot értékesített világszerte. Az idei év első hat hónapjában világszerte összesen 60 888 elektromos autó kelt el, amely 40,4 százalékkal haladja meg a tavalyi év hasonló időszakát. Az elektromos és a hibridek közötti átmenetet képező, konnektorról tölthető plug-in hibridek értékesítése 58,7 százalékkal 28 486 darabra emelkedett.


Az elektromos autók ranglistáján csúcsán a Nissan Leaf áll, amelyből világszerte összesen 24 344 darabot értékesítettek, amellyel az EV piac 40 százalékát tudhatja magáénak. A japán modellt a Tesla Model S, a BMW i30 és a Renault Zoé modellek követik a listán, maelyekből 10 607, 4 339 és 3 536 darab fogyott.

A Hyundai elnöke, Mong-koo Chung előrejelzései szerint a Hyundai csoport eladásai a második félévben emelkedni fognak, hiszen piacra lép a Kia Soul EV modellje. „Jelenleg az elektroautók piaca még nem annyira jelentős, hiszen a környezetbarát járműszektort egyértelműen a hibridek vezetik” – mondta a Hyundai egyik illetékese. 


„Jelenleg szorosan nyomon követjük a környezetbarát járműpiacot és nem preferáljuk egyik megoldást sem. legyen akár hibrid, hidrogénnel üzemelő vagy elektromos jármű, úgy gondoljuk, egyetlen konkrét irányba befektetni ma még elég kockázatos.” Hozzátette, a Hyundai környezetbarát járműveinek piaci részesedése jelenleg 5 és 6 százalék közé tehető, a tradicionális autóipari részesedéshez hasonlóan.

A képviselő azt is közölte, a környezetbarát autók értékesítésének vannak bizonyos korlátjai: „A japánoké a világ hibrideladásainak java része, mivel az értékesítésüket kormányzati intézkedések is segítik. Japánban ugyanis a kormány támogatásaink köszönhetően a hibridek olcsóbbakká váltak, mint a benzines modellek.”

Forrás: koreatimes.co.kr

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei