Tovább esett a Hyundai profitja
A dél-koreai Hyundai Motor nettó nyeresége a lassuló
bővülésnek és az erős helyi valutának köszönhetően 29 százalékkal csökkent a
harmadik negyedévben, amely a legnagyobb mértékű csökkenés az elmúlt másfél
évben.
A világ ötödik legnagyobb autógyártójaként a Hyundai Motor bejelentette,
hogy nettó profitja a harmadik negyedévben 1,44 milliárd dollárra csökkent,
amely azonban kicsivel kevesebb, mint amennyit az elemzők korábban vártak. Ennek
ellenére a negyedik negyedévben emelkedést prognosztizálnak, nagyrészt az
árfolyamváltozások és az újabb modellek értékesítési teljesítménye miatt.
A Bank of Korea adatai szerint a harmadik negyedévben a
dél-koreai won a legnagyobb mértékben emelkedett az amerikai dollárral szemben a
2008-as gazdasági válság kitörése óta, amelynek hatására a Hyundai tengerentúli
bevételei csökkentek.
A vállalat ezzel egy időben az élesedő versenyhelyzet miatt lassuló
eladásbővülést tapasztalt legnagyobb piacain, különös tekintettel a
kulcsfontosságúnak tekinthető Egyesült Államokban és Dél-Koreában. Ehhez hozzájárult,
hogy a nagy reményekkel bevezetett új Sonata sokak szemében jóval unalmasabb
formatervet kapott, mint elődje. A vállalat abban reménykedik, hogy az év vége
felé bevezetendő modelljei, az Aslan, az ix25 hatására, illetve a Sonata és a
Genesis további piacokra bevezetésével megfordíthatja a csökkenő tendenciát.
A Hyundai dolgozói augusztusban és szeptemberben részleges
sztrájkokkal tovább növelték a kiesés mértékét, ám a termelési veszteség idén
kisebb volt, mint az elmúlt években.
Forrás: reuters.com