PÁRIZS 2014: Akár 250 lóerős is lehet a Hyundai i20 N
A Hyundai már korábban bejelentette, hogy a márka első
sportmodellje az i20 alapjaira épül, amely a WRC versenyautó mintájára készül
majd.
Az új sportos almárkát a Hyundai WRC autójának tavalyi
leleplezésekor jelentették be, amelynek „N” logója a Hyundai Namyangban
található központi fejlesztőközpontjára utal. Jürgen Grimm, a Hyundai Erőforrás-fejlesztő
részlegének vezetője szerint ez a központ a továbbiakban is nagy és fontos munkákat
végez majd.
Az idei Párizsi Autószalonon megtartott motoprezentáción
Grimm elárult néhány részletet a közelgő i20 N sportmodellről, amely az N
almárka bejelentése óta eltelt 10 hónap után hamarosan megérik a bemutatóra.
Az új i20 versenyváltozata is nagy N logót fog viselni, amely valódi utcai sportmodelleket is takar majd. Azon gondolkodunk, hogy az autót egy kb. 250 lóerős
1,6 literes turbómotorral lássuk el, amely a WRC autó utcai változata lenne” –
mondta Grimm.
Ezek alapján az új i20 N változata ugyanazzal az 1,6 literes
turbómotorral kerülne forgalomba, mint a Hyundai Veloster Turbo, vagy épp a Kia
pro_cee’d GT, ám ezeknél még erősebbnek ígérkezik. Az i20 WRC változata szintén
ezzel a turbómotorral indul neki minden WRC versenynek, ám ott kereken 300
lóerő áll Neuville és csapattársai rendelkezésére.
Az i20 N 250 lóerős teljesítményéhez természetesen jó néhány
futómű módosításra is szükség van, ám abban biztosak lehetünk, hogy a Hyundai
komolyan gondolja a projektet különösen annak tekintetében, hogy a vállalat az
i20 N modellel kívánja ugyanazt az élményt megadni, amire az i20 WRC versenyautó
is képes. Ez azt jelenti, hogy az N változatot nagyobb, erősebb fékekkel,
nagyobb kerekekkel, szélesebb gumikkal, sportos felfüggesztéssel és teljes
karosszériacsomaggal látják majd el.
Az új koreai sportmodell a Volkswagen Polo R, illetve a Ford
Fiesta ST modellekkel készül harcba szállni, ám azt egyelőre nem árulták el,
hogy az autó a most bemutatott ötajtós i20-ra, vagy a még csak vázlatos rajzon
megmutatott háromajtósra épül majd.
Forrás: motoring.com.au