GENF 2015: Hat premier a Hyundai genfi standján
A Hyundai az idei Genfi Autószalonon összesen hat új modellt
mutatott be, középpontban az új Tucsonnal, amelyből két további tanulmányautó
is született, meglepetésként pedig befutott a megújult ix20 is.
A Hyundai egyszerre hat új modellt állított ki az idén
Genfben. A kiállítás legfontosabb eseménye természetesen az új Tucson
világpremierje volt, amely dinamikus formavilágot, nagyobb belső teret és
modern vezetéstámogató rendszereket kapott, motorpalettáján pedig megjelent az
1,6 literes turbómotor és a hétfokozatú duplakuplungos automataváltó párosa.
Emellett először láthatja a közönség a tavaly év végén
bemutatott frissített i30 és i40 modelleket is, amelyek közös vonása az új,
hangsúlyosabb hűtőmaszk, de átdolgozták a motorokat és új, korszerű
vezetéstámogató rendszerek is megjelentek. Az i20 paletta a jellegzetes
vonalvezetésű háromajtós kupéval bővült, míg az i30 sorozat csúcsára
megérkezett a Nürburgring versenypályáján érlelt 186 lóerős Turbo változat is.
A kiállítás meglepetése a megújult ix20 kisegyterű
leleplezése volt. Az autó a frissítés során megkapta a többi újdonságon is
megjelent hangsúlyos hatszögletű hűtőrácsot, amely mellett újak a projektoros
fényszórók és az átrajzolt mintázatú LED-es hátsó lámpák is. Belül
változatlanul tágas és jól variálható az utas- és csomagtér, a jobb minőségű
anyagok mellett pedig immár fűthető kormánykerék és akár 1 GB belső memóriával
rendelkező multimédiás rendszer is kérhető.
A tervezők sokat finomítottak az ix20 műszaki tulajdonságain
is. A motorpaletta ugyan változatlanul 1,4 és 1,6 literes benzines és
dízelmotorokból áll, amelyek azonban a korábbiaknál gazdaságosabbak,
erőteljesebbek, miközben megfelelnek az Euro6 környezetvédelmi normáknak is. A
korábbi négyfokozatú automatát egy új, hatékonyabb hatfokozatú egység váltotta
fel és továbbra is rendelkezésre áll a Hyundai ISG start-stop rendszer, amely
mellett aktívan záródó első légbeömlő is segíti a fogyasztás mérséklését. Az új
ix20 gyártása már májusban megkezdődik a Hyundai cseh üzemében.
Az idén piacra lépő újdonságok mellett a közeli jövőt a Hyundai
két hibrid koncepciója képviselte, amelyeket a debütáló Tucson modellből
építettek. A Párizsi Szalonon bemutatott i40-hez hasonlóan a hobbiterepjáróból
is elkészítették a 48V Hybrid kivitelt, amelyet a gyártó szerint nagyobb
személyautók és crossoverek mozgatására fejlesztettek ki. A rendszer egy 48
Voltos lítium-ion akkumulátorból és egy 14 lóerős elektromotorból tevődik össze, a hagyományos meghajtásról pedig a Tucson 2,0 literes dízelmotorja gondoskodik, amelyhez hatfokozatú, manuális váltó kapcsolódik. A teljes rendszerteljesítmény így 136 helyett 150 lóerő, forgatónyomatéka pedig eléri a 413 Nm-t is, miközben mindössze 20 kilogrammos súlytöbbletet jelent a hagyományos változatokhoz képest.
Sokkal érdekesebb elgondolás a konnektorról is tölthető
Plug-in Hybrid változat, vagyis a Tucson PHEV tanulmánya. Ez a modell a hátsó kerekeket hajtó (e-AWD) 68 lóerős
elektromos motorjával akár 50 kilométert is meg tud tenni önállóan, az autóba
épített 1,7 literes CRDi dízelmotor csak ezt követően indul be, így a 100
kilométerre vetített széndioxid-kibocsátás csupán 48 g/km.
A hétfokozatú, duplakuplungos automata váltóval felszerelt Tucson PHEV összteljesítménye eléri a 183 lóerőt, míg forgatónyomatéka 474 Nm. A rendszer felépítéséből adódóan és a vezetési körülményekhez igazodva elsőkerék-meghajtással, hátsókerék-meghajtással vagy összkerékhajtással is képes működni A csomagtér alá beépített 10,7 kWh kapacitású lítium-polimer akkuk normál hálózatról 5 óra alatt, míg gyorstöltőről akár 2,5 óra alatt újratölthetőek.
A Hyundai természetesen bemutatta teljes típuskínálatát a legkisebb i10 modelltől a reprezentatív Genesis modellig, de az üzemanyagcellás ix35 Fuel Cell és az i20 WRC versenyautó is kiállításra került. A stand egy elkülönített pontján az érdeklődők bepillantást nyerhettek abba, hogyan képzeli a márka a jövő műszerfalát. A Hyundai Műszerfal Koncepció olyan fejlett technológiákat tartalmaz, mint a kommunikáció viselhető eszközökkel, vagy épp a 3D gesztusalapú irányítás.
A hétfokozatú, duplakuplungos automata váltóval felszerelt Tucson PHEV összteljesítménye eléri a 183 lóerőt, míg forgatónyomatéka 474 Nm. A rendszer felépítéséből adódóan és a vezetési körülményekhez igazodva elsőkerék-meghajtással, hátsókerék-meghajtással vagy összkerékhajtással is képes működni A csomagtér alá beépített 10,7 kWh kapacitású lítium-polimer akkuk normál hálózatról 5 óra alatt, míg gyorstöltőről akár 2,5 óra alatt újratölthetőek.
A Hyundai természetesen bemutatta teljes típuskínálatát a legkisebb i10 modelltől a reprezentatív Genesis modellig, de az üzemanyagcellás ix35 Fuel Cell és az i20 WRC versenyautó is kiállításra került. A stand egy elkülönített pontján az érdeklődők bepillantást nyerhettek abba, hogyan képzeli a márka a jövő műszerfalát. A Hyundai Műszerfal Koncepció olyan fejlett technológiákat tartalmaz, mint a kommunikáció viselhető eszközökkel, vagy épp a 3D gesztusalapú irányítás.
További fotók az autószalon Hyundai újdonságairól a blog facebook oldalán találhatóak.
Forrás: globalpr.hyundai.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!