GENF 2015: A Tucsonra épülnek a Hyundai környezetbarát tanulmányai
A Hyundai két olyan tanulmányt mutatott be a Genfi
Autószalonon, amelyek a márka közelgő hibridoffenzíváját vetítik előre.
Ahogyan arról már korábban beszámoltam, a Hyundai az
évtized végére a környezetbarát autópiac egyik vezető márkájává kíván válni, ennek
eléréséhez pedig új hibrid és elektromos modellek bevezetésére készül. A most
megnyílt Genfi Autószalonon ebből adtak előzetest, a Hyundai standján ugyanis a
vadonatúj Tucson mellett leleplezték annak két hibridtanulmányát is.
A tavalyi Párizsi Autószalon i40 tanulmánya után a Hyundai
most a Tucsonból is elkészítette a 48V Hybrid koncepciót. A hajtáslánc alapja
egy hatfokozatú kézi sebességváltóval felszerelt 2,0 literes dízelmotor, amelyhez
egy 14 lóerős elektromotort illesztettek. Az autó rendszerteljesítménye így 150
lóerőre, maximális nyomatéka pedig 413 Nm-re növekedett. A Hyundai szerint a 48
voltos lítium-ion rendszer csupán 20 kilogrammal növeli meg az autó súlyát, beépítési
költsége pedig töredéke a hagyományos hibridrendszerekének.
Sokkal érdekesebb és
életképesebb elgondolásnak tűnik a vadonatúj Tucsonból épített konnektoros
hibrid koncepciója, a Tucson PHEV. Itt a kisebbik, 1,7 literes dízelmotor adja
az alapot, amelyhez a duplakuplungos hétfokozatú automata váltóművet
csatlakoztatták. A 115 lóerős motorhoz egy 68 lóerős elektromos motor
kapcsolódik, így a 10,7 kWh teljesítményű akkucsomagnak köszönhetően az autó
elektromos üzemben akár 50 kilométert is képes megtenni. A rendszer
összteljesítménye eléri a 183 lóerőt, maximális nyomatéka pedig 474 Nm, az akkuk
újratöltése normál hálózatról 5, gyorstöltővel 2,5 óra alatt lehetséges.
Az elektromos motor az
autó csomagtere alatt kapott helyet, ahol a hátsó tengelyt mozgatja, míg a
dízelmotor az első kerekeket hajtja, vagyis az autó az aktuális vezetési
körülményekhez és igényekhez igazodva lehet hátsókerék-meghajtású,
elsőkerék-meghajtású, vagy épp összkerékhajtású is. Ennek megfelelően a vezető
négyféle üzemmód közül választhat: „Auto” üzemmódban a legjobb
üzemanyag-fogyasztás elérésére törekszik a rendszer, míg „Zéró Emissziós jármű”
(ZEV) üzemmódban kizárólag az elektromotor dolgozik, amely csendes, tiszta
gurulást tesz lehetővé. A „4WD” állás aktiválja az összkerékhajtást, míg ha a
vezető a „Sport” gombot nyomja meg, a két motor összteljesítményét maximálisan
kihasználhatja.
Egyelőre még nem lehet tudni,
mikor, illetve melyik változat kerül majd sorozatgyártásra, azt azonban már
korábban bejelentették, hogy hamarosan elkészül a világ első, futószalagon
gyártott üzemanyagcellás Tucson Fuel Cell modelljének új generációja is. Ha
pedig a vállalat hibridet is készít, a Tucson lesz a világ egyetlen olyan
típusa, amelyet a hagyományos benzines és dízelváltozatok mellett hibrid és
üzemanyagcellás változatban is meg lehet majd vásárolni.
Forrás: Hyundai Motor Europe
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!