GENF 2015: A Tucsonra épülnek a Hyundai környezetbarát tanulmányai


A Hyundai két olyan tanulmányt mutatott be a Genfi Autószalonon, amelyek a márka közelgő hibridoffenzíváját vetítik előre.

Ahogyan arról már korábban beszámoltam, a Hyundai az évtized végére a környezetbarát autópiac egyik vezető márkájává kíván válni, ennek eléréséhez pedig új hibrid és elektromos modellek bevezetésére készül. A most megnyílt Genfi Autószalonon ebből adtak előzetest, a Hyundai standján ugyanis a vadonatúj Tucson mellett leleplezték annak két hibridtanulmányát is.


A tavalyi Párizsi Autószalon i40 tanulmánya után a Hyundai most a Tucsonból is elkészítette a 48V Hybrid koncepciót. A hajtáslánc alapja egy hatfokozatú kézi sebességváltóval felszerelt 2,0 literes dízelmotor, amelyhez egy 14 lóerős elektromotort illesztettek. Az autó rendszerteljesítménye így 150 lóerőre, maximális nyomatéka pedig 413 Nm-re növekedett. A Hyundai szerint a 48 voltos lítium-ion rendszer csupán 20 kilogrammal növeli meg az autó súlyát, beépítési költsége pedig töredéke a hagyományos hibridrendszerekének.


Sokkal érdekesebb és életképesebb elgondolásnak tűnik a vadonatúj Tucsonból épített konnektoros hibrid koncepciója, a Tucson PHEV. Itt a kisebbik, 1,7 literes dízelmotor adja az alapot, amelyhez a duplakuplungos hétfokozatú automata váltóművet csatlakoztatták. A 115 lóerős motorhoz egy 68 lóerős elektromos motor kapcsolódik, így a 10,7 kWh teljesítményű akkucsomagnak köszönhetően az autó elektromos üzemben akár 50 kilométert is képes megtenni. A rendszer összteljesítménye eléri a 183 lóerőt, maximális nyomatéka pedig 474 Nm, az akkuk újratöltése normál hálózatról 5, gyorstöltővel 2,5 óra alatt lehetséges.   


Az elektromos motor az autó csomagtere alatt kapott helyet, ahol a hátsó tengelyt mozgatja, míg a dízelmotor az első kerekeket hajtja, vagyis az autó az aktuális vezetési körülményekhez és igényekhez igazodva lehet hátsókerék-meghajtású, elsőkerék-meghajtású, vagy épp összkerékhajtású is. Ennek megfelelően a vezető négyféle üzemmód közül választhat: „Auto” üzemmódban a legjobb üzemanyag-fogyasztás elérésére törekszik a rendszer, míg „Zéró Emissziós jármű” (ZEV) üzemmódban kizárólag az elektromotor dolgozik, amely csendes, tiszta gurulást tesz lehetővé. A „4WD” állás aktiválja az összkerékhajtást, míg ha a vezető a „Sport” gombot nyomja meg, a két motor összteljesítményét maximálisan kihasználhatja.



Egyelőre még nem lehet tudni, mikor, illetve melyik változat kerül majd sorozatgyártásra, azt azonban már korábban bejelentették, hogy hamarosan elkészül a világ első, futószalagon gyártott üzemanyagcellás Tucson Fuel Cell modelljének új generációja is. Ha pedig a vállalat hibridet is készít, a Tucson lesz a világ egyetlen olyan típusa, amelyet a hagyományos benzines és dízelváltozatok mellett hibrid és üzemanyagcellás változatban is meg lehet majd vásárolni. 

Forrás: Hyundai Motor Europe

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését