Árháborút indít a Hyundai üzemanyagcellás autójával


A Hyundai Motor úgy döntött, a jövőben alacsonyabb áron adja a Tucson üzemanyagcellás változatát, hogy ezzel versenyképesebbé tegye azt a Toyota hasonló Mirai modelljével szemben.

A Hyundai Motor már 2013 tavasza óta árusítja a Tucson modellre épülő üzemanyagcellás Fuel Cell változatot, amely elterjedésének eddigi akadálya az igen magas árcédula volt. a Toyota tavaly bejelentette, lényegesen elérhetőbb áron fogja forgalomba hozni saját, Mirai névre keresztelt üzemanyagcellás járművét.

„A Hyundai Motor nemrég értesítette a Tucson Fuel Cell egyik legnagyobb hazai vásárlóját, Gwangju városát arról, hogy egy belső döntés értelmében csökkentik az autó árát” – mondta egy anonimitást kérő bennfentes. Gwangju önkormányzata eddig 5 darab üzemanyagcellás Hyundait vásárolt már, idén pedig további tíz jármű vásárlását tervezi, amelyeket a júliusi Gwangju nyári játékokon használnának. „A Hyundai a Toyota miatt kényszerült erre a lépést, mivel a japánok jutányos áron kívánnak piacot szerezni első ilyen autójuknak” – tette hozzá a bennfentes. A Hyundainak azonban több időre van szüksége ahhoz, hogy eldöntse, mennyivel csökkenti az autó árát.

A Toyota a tavalyi Los Angelesi Autószalonon mutatta be a négyajtós Mirai modellt, amely hazájában 7,24 millió jenért (kb. 17,6 mFt) kerül majd forgalomba. Ez nagyjából fele annak a 150 millió koreai wonnak (kb. 39,5 mFt), amennyit a Hyundai kér a hazai piacon a Tucson Fuel Cell modellért. Mindkettő bruttó ár, egyik sem tartalmazza a különböző kormányzatok támogatását.


„Az is lehetséges, hogy a Hyundai merész árcsökkentést jelent be, tekintettel arra, hogy a Tucson Fuel Cell és a Mirai között hatalmas az árkülönbség” – mondja Phil-oo Kim, a Daelim Egyetem autóipari mérnökprofesszora.

Annak ellenére, hogy a Hyundai a világon elsőként már 2013 februárjában beindította az üzemanyagcellás modelljének futószalagos sorozatgyártását, főként a magas vételár miatt idáig csak 200 darab talált gazdára. Ebből tavaly összesen tíz darabot sikerült Koreában értékesíteni úgy, hogy a kormányzat darabonként átszámítva mintegy 15,8 millió forintnyi támogatást ad az autó megvásárlásához, ám a koreai vásárlóknak még így is 23,7 millió forintnyi wont kell befizetniük mellé.  

Ezzel szemben a Toyota bejelentette, hogy a Mirai üzemanyagcellás autóból egy hónappal az értékesítés kezdete után máris 1 500 darabot rendeltek Japánban. A japán gyártó közleménye szerint ennek 60 százaléka kormányzati hivataloktól és vállalati flottakezelőktől érkezett, míg a magánvásárlók aránya 40 százalék.


„Új árpolitika nélkül a Hyundai a hidrogénnel működő járműszegmensben betöltött vezető szerepet kénytelen lesz átadni a Toyotának” – mondja a professzor.

Amióta tavaly novemberben a Mirait bemutatta a Toyota, a gyártó a vártnál is gyorsabban próbál piacot teremteni az autó számára. Ennek bizonyítékaként a 2015-ös Las Vegasi szórakoztatóelektronikai kiállításon a márka képviselői azt is bejelentették, hogy 2020-ig az autóhoz kapcsolódó 5 680 szabadalmat bárki számára elérhetővé teszik, hogy ezzel is elősegítsék a technológia elterjedését.

A Tucson Fuel Cell koreai elterjedésének másik oka a hidrogén töltőállomások infrastruktúrájának hiánya, amely kulcsfontosságú lenne az autó piaci környezetének megteremtésére. Koreában ma mindössze nagyjából 10 töltőállomás található, a Környezetvédelmi Hivatal tervei szerint ez 2025-re 200-ra emelkedik. Japán ezen a téren is gyorsabban fejlődik, a japán kormányzat tervei szerint a hosszú távú növekedés elérése érdekében még idén 100 töltőállomás épül Japán nagyobb városaiban.  

„Időszerű lenne, hogy a Hyundai Motor és a kormányzat asztalhoz üljön és megvitassák az üzemanyagcellás autók elterjedésének stratégiai megközelítését” – mondja Kim.  

A Toyota mellett 2015-ben a Honda is üzemanyagcellás modellt kíván piacra dobni, a Nissan pedig 2017-re készíti el saját autóját. A németek sem maradnak le, hiszen a Mercedes bejelentette, 2017-től korlátozott darabszámban ugyan, de a B-osztályt is meg lehet vásárolni üzemanyagcellás kivitelben.

Forrás: koreaherald.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését