Kapacitásgondok miatt a Hyundai piacot veszít Kínában
A Hyundai képtelen elég autót előállítani Kínában, így a
márka lemaradhat a világ legnagyobb autópiacán.
A Hyundai kínai kereskedői 800 dollár felárat kérnek, ha a
vásárló egy hónapon belül szeretne hozzájutni a márka szabadidő-autóihoz. Ez a
példa egyértelműen jelzi, hogy a márka korlátozott kapacitása gátolja a Hyundai
piaci bővülését. „Korlátozottak a lehetőségeink, ez egy kapacitásprobléma” –
mondja Li Liang, egy sanghaji kereskedés értékesítési vezetője hozzátéve, hogy
a vásárlók legalább három hónapot kénytelenek várni a Hyundai új ix25
hobbiterepjárójára.
Egy a kínai folyamatokkal tisztában lévő bennfentes szerint
a késések kitűnően rávilágítanak arra, hogyan veszélyezteti a főként bürokrácia
miatti kapacitáskorlátozás a Hyundai piacvesztését abban az országban, amely eladásainak
20 százalékát itt realizálja. A Hyundai csoport Kínában a harmadik legnagyobb autógyártó,
ám gyáraik már jelenleg is teljes kapacitáson dolgoznak, amely nem teszi
lehetővé, hogy lépést tartsanak a kínai piac növekedési ütemével.
„A Hyundai úgy számol, idén rosszabbul teljesít majd
Kínában. Nincs új gyár, amely termelne” – mondta a magát megnevezni nem kívánó
bennfentes. A Hyundai szóvivője nem kívánta kommentálni a vállalat kínai
értékesítési kilátásaira vonatkozó kérdéseket. „Néhány modell esetében vannak
visszamaradt megrendeléseink, de továbbra is megfelelő kapacitással
rendelkezünk Kínában” – tette hozzá a szóvivő.
Több mint két évvel a harmadik gyár felállítása után a
Hyundai nemrég bejelentette, hogy a Pekinggel folytatott hosszas huzavona után végre
sikerült megállapodniuk arról, hol építhetik fel két további üzemüket. A vállalat
szerint a két új gyár 2016-os és 2017-es megépítésével fenntarthatja a csoport 10
százalék feletti piaci részesedését Kínában.
A Hyundai csoport idén a kapacitáskorlátok és a gyengébb jen
hatására erősödő japán konkurensek miatt világviszonylatban 2,5 százalékos
növekedést tervez, amely 2003 óta a legkisebb mértékű bővülésnek számít.
A koreai autógyártó csoport idén 4,5 százalékkal több, 1,89
millió új személyautó értékesítését irányozta elő, amely jóval kevesebb, mint a
teljes piac várható 8,3 százalékos bővülése. Az IHS szerint a Hyundai csoport
piaci részesedése így 2015-ben 9,8 százalékra eshet vissza, amely 2011 óta most
először fordulna elő.
„A Hyundai elszámította magát a kínai terjeszkedést illetően”
– mondta Pil-soo Kim, a Daelim Egyetem professzora.
Közben a kereskedők szerint néhány vevő inkább visszamondja
megrendelését, minthogy hónapokat várjon, amíg a Hyundai leszállítja új
ix25-ösét. „Néhány vásárlónknak vissza kellett adnunk befizetett előlegüket,
akik korábban megrendelték autójukat, de közben meggondolták magukat. Ennek
nincsen költsége” – mondta Lu Bin, egy sanghaji Hyundai kereskedés vezetője.
Forrás: reuters.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!