Kapacitásgondok miatt a Hyundai piacot veszít Kínában


A Hyundai képtelen elég autót előállítani Kínában, így a márka lemaradhat a világ legnagyobb autópiacán.

A Hyundai kínai kereskedői 800 dollár felárat kérnek, ha a vásárló egy hónapon belül szeretne hozzájutni a márka szabadidő-autóihoz. Ez a példa egyértelműen jelzi, hogy a márka korlátozott kapacitása gátolja a Hyundai piaci bővülését. „Korlátozottak a lehetőségeink, ez egy kapacitásprobléma” – mondja Li Liang, egy sanghaji kereskedés értékesítési vezetője hozzátéve, hogy a vásárlók legalább három hónapot kénytelenek várni a Hyundai új ix25 hobbiterepjárójára.    

Egy a kínai folyamatokkal tisztában lévő bennfentes szerint a késések kitűnően rávilágítanak arra, hogyan veszélyezteti a főként bürokrácia miatti kapacitáskorlátozás a Hyundai piacvesztését abban az országban, amely eladásainak 20 százalékát itt realizálja. A Hyundai csoport Kínában a harmadik legnagyobb autógyártó, ám gyáraik már jelenleg is teljes kapacitáson dolgoznak, amely nem teszi lehetővé, hogy lépést tartsanak a kínai piac növekedési ütemével.  


„A Hyundai úgy számol, idén rosszabbul teljesít majd Kínában. Nincs új gyár, amely termelne” – mondta a magát megnevezni nem kívánó bennfentes. A Hyundai szóvivője nem kívánta kommentálni a vállalat kínai értékesítési kilátásaira vonatkozó kérdéseket. „Néhány modell esetében vannak visszamaradt megrendeléseink, de továbbra is megfelelő kapacitással rendelkezünk Kínában” – tette hozzá a szóvivő.  

Több mint két évvel a harmadik gyár felállítása után a Hyundai nemrég bejelentette, hogy a Pekinggel folytatott hosszas huzavona után végre sikerült megállapodniuk arról, hol építhetik fel két további üzemüket. A vállalat szerint a két új gyár 2016-os és 2017-es megépítésével fenntarthatja a csoport 10 százalék feletti piaci részesedését Kínában.     

A Hyundai csoport idén a kapacitáskorlátok és a gyengébb jen hatására erősödő japán konkurensek miatt világviszonylatban 2,5 százalékos növekedést tervez, amely 2003 óta a legkisebb mértékű bővülésnek számít.


A koreai autógyártó csoport idén 4,5 százalékkal több, 1,89 millió új személyautó értékesítését irányozta elő, amely jóval kevesebb, mint a teljes piac várható 8,3 százalékos bővülése. Az IHS szerint a Hyundai csoport piaci részesedése így 2015-ben 9,8 százalékra eshet vissza, amely 2011 óta most először fordulna elő.

„A Hyundai elszámította magát a kínai terjeszkedést illetően” – mondta Pil-soo Kim, a Daelim Egyetem professzora.

Közben a kereskedők szerint néhány vevő inkább visszamondja megrendelését, minthogy hónapokat várjon, amíg a Hyundai leszállítja új ix25-ösét. „Néhány vásárlónknak vissza kellett adnunk befizetett előlegüket, akik korábban megrendelték autójukat, de közben meggondolták magukat. Ennek nincsen költsége” – mondta Lu Bin, egy sanghaji Hyundai kereskedés vezetője.

Forrás: reuters.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését