Már nálunk is rendelhető az Hyundai új kompaktja
Modernebb külsővel, kifinomultabb műszaki tartalommal és a
legtöbb verzióhoz alapáron járó motorleállító rendszerrel már Magyarországon is
rendelhető az új Hyundai i30.
A genfi bemutatkozással szinte egy időben a Hyundai hazai
képviselete nyilvánosságra hozta az i30 ráncfelvarrott változatának árlistáját.
A koreai márka legnépszerűbb hazai modellje leginkább az immáron egységes új,
hangsúlyosabb hűtőmaszkjáról ismerhető fel, egyébként a módosítások nagyrészt
az autó műszaki tartalmát érintették. Az i30 továbbra is 1,4-es és 1,6-os, ám
továbbfejlesztett, takarékosabb és erősebb benzines és dízelmotorokkal
választható, az 1,6 MPi benzines, valamint a kisebbik, 1,4 CRDi dízelmotor
kivételével pedig immár az összes motorhoz alapáron jár az ISG motorleállító
automatika.
Némileg változott az új i30 felszereltségeinek elnevezése és
ezzel együtt azok tartalma is: a belépőszint továbbra is az Entry, majd a Life,
ám az eddigi középső Comfort átadta helyét a Business Life szintnek, a korábbi
Business helyére a Comfort került, míg az i30 paletta csúcsán továbbra is a
Style kivitel található. Összesen 150 ezer forinttal emelkedtek az alapárak, ám
tekintettel arra, hogy jobb minőségűek az anyagok és a javított zajszigetelés
mellett a korábban 135 ezerért adott ISG rendszer is szériában adják, a
tényleges áremelés gyakorlatilag elenyésző. Az 1,6 MPi motorhoz kínált
hatfokozatú automatáért továbbra is 350 ezer, míg a vadonatúj, hétfokozatú
duplakuplungos 7DCT automatáért félmillió forint felárat számítanak fel.
A kezdőkészlet erejéig akciósan, 3 899 ezer forintért
kínált és ezzel a 4 milliós lélektani határ alatti egyetlen i30 Entry
alapverziót jó szívvel senkinek sem ajánlanánk, hiszen nemhogy légkondicionáló
nincs, de ködlámpa, rádió, színezett üvegek, sőt állítható fejtámaszok
sincsenek az autóban. Van viszont fedélzeti számítógép, első elektromos
ablakemelő, 4 hangszórós rádió-előkészítés, elektromosan állítható és fűthető
külső tükrök és persze a teljes biztonsági pakk hat légzsákkal,
menetstabilizáló VSM-mel, a hiányzó légkondit pedig azért 250 ezerért lehet
megrendelni hozzá.
A Life szint már sokkal több érdeklődésre számíthat, hiszen
400 ezres felárért alapáron jár hozzá minden lényeges elem. Így tartalmazza
többek között a manuális légkondicionálást, a Flex Steering szervorendszert, a
ködlámpát, a statikus kanyarfényt, az állítható vezetőülést, az USB-vel és
multifunkciós kormánykerék-kapcsolókkal is felszerelt integrált audiorendszert,
de a korábban külön tételként kínált, behajtható kulccsal ellátott riasztót is
megkapjuk.
Feljebb lépve a Business Life szinten a fentieken túl megjelenik
a hátsó parkolóradar, a kormányt és a sebességváltót bőr borítja, van
csúsztatható kar- és elektromos deréktámasz, a telefont Bluetooth kihangosítón
keresztül lehet kezelni, és van sebességtartó és -korlátozó rendszer is.
Mindezért pedig további 250 ezer forint felárat kell fizetni.
Újabb 400 ezer forint befizetésével a korábbról ismerős
Comfort szinten már kétzónás az automata klíma, 15-os acélfelnik helyett 16
colos könnyűfém felniket kapunk, a csomagtérben defektjavító helyett
szükségpótkerék van, az utas is emelheti saját ülését, a téli napokon pedig az
első ülések fűtése mellett a kormány is fűthetővé vált. A zenét már hat hangszóróból
hallgathatjuk, miközben ha kell, a fényszórók automatikusan kapcsolódnak fel,
hátul is van kartámasz és pohártartó, de a hátsó ablakok is elektromosan
működnek.
A kínálat csúcsán álló Style esetén mélyebben kell zsebbe
nyúlnia a vásárlóknak, hiszen a változat felára kereken egymillió forint. Ezért
a pénzért persze csúcsfelszereltség is jár: 17-es alufelnik (Comfortnál 90 ezer
Ft), térdlégzsák, adaptív kanyarkövető rendszerrel (AFLS) ellátott Bi-xenon
fényszórók (Comfortnál 295 ezer Ft), bőr/szövet ülések (Comfortnál 95 ezer Ft),
elektromos vezetőülés, Supervision műszeregység (Comfortnál 75 ezer Ft), LED-es
hátsó lámpa (Comfortnál 95 ezer Ft), valamint a (Comfort esetén 125 ezer
forintért kínált) Kényelmi csomag, amiben elektromosan behajló, irányjelzőkkel
felszerelt tükrök, esőérzékelős ablaktörlők, szélvédő-jégmentesítés és
becsípődésgátlós ablakemelők kaptak helyet.
Aki még ennél is többre vágyna, az a Comfort és Style szintű
autóját további kiegészítőkkel és csomagokkal láthatja el. Mindkét változatnál
100 ezer forintos pluszt jelent a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, 50 ezer
a teljes értékű könnyűfém pótkerék, 375 ezer forint a panoráma üvegtető, 95
ezer forint az első radarokkal felszerelt automatikus parkolósegéd, 100 ezer
forint a hátsó légbeömlőkkel kombinált elektromos rögzítőfék, míg újabb
százezer forintért a tolatókamerával ellátott belső visszapillantó tükör is
kapható. Egyedüliként a Style szerelhető fel 285 ezer forintért olyan
bőrülésekkel, amelyek nemcsak fűtöttek, de szellőztethetőek is.
A Comfort és a Style vásárlói további két, előzetesen
összeállított csomag közül is választhatnak. A 350 ezer forintért kínált
Navigációs csomagban természetesen az érintőképernyős központi kijelzőn kap
helyet a 7 évig évente frissülő navigációs rendszer, a tolatókamera, de itt is
helyet kaptak az elektromosan behajló, indexes külső tükrök is. A Smart Key
csomag nevéből adódóan 175 ezer forintért kulcsfelismerő rendszert és
nyomógombos indítást ad, emellett itt is megtalálhatóak az elektromosan
behajló, indexes tükrök.
A kompakt ötajtós mellett kombiként is kapható kivitel
felára 250 ezer forint, míg a metálfényért egységesen 118 ezer forint felárat
számítanak fel a Hyundai kereskedők. Az első autók áprilisban futnak be a
Hyundai hazai kereskedéseibe.
Forrás: hyundai.hu
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!