GENF 2015: Megújult a Hyundai ix20
(Sajtóközlemény) A Hyundai Motor új ix20 modell elődjének minden erényét megőrizte, emellett gazdagabb motorválasztékkal, új technológiai tartalommal, valamint formai újításokkal igyekszik az eddiginél is szélesebb rétegeket megszólítani.
Eredeti, 2010-es bevezetése óta a Hyundai ix20 csaknem 200 000 példányban talált gazdára, ezzel 9 százalékos részesedésre tett szert az európai egyterű-piacon.
„Az új ix20 ugyanolyan tágas és sokoldalú, mint az eredeti modell, ám annál modernebb formatervezéssel és gazdagabb technológiai tartalommal lép színre. Ezek még versenyképesebbé teszik az új ix20-at, amely így az európai vásárlók szélesebb körét tudja megszólítani, különös tekintettel a céges ügyfelekre.” – mondta Raf van Nuffel, a Hyundai Motor Europe termékfejlesztési igazgatója.
Az új ix20 formatervét egyedülállóvá teszi az átrajzolt, kétfunkciós, projektoros fényszóró és a LED-es hátsó lámpatest; valamint a Hyundai márka jellegzetessége, az új, hatszögletű hűtőmaszk. Utóbbiból kétféle létezik: az egyik rácsos szerkezetű, a másik krómozott sávokból épül fel. A dinamikus külső megjelenést tovább erősíti a 15 colos kerék új rajzolatú dísztárcsája, valamint a szintén új, 16 és 17 colos könnyűfém keréktárcsák.
A új ix20 utastere ugyanolyan tágas és praktikus, mint amilyennek megismertük: az első ülésen kimagasló férőhelyet (fej-, váll- és lábtér) kínál. A 4115 mm hosszú autó a kategóriában szokatlanul nagynak számító tengelytávja (2615 mm), valamint 1600 mm-en húzódó tetővonala olyan, tágas és praktikus belső tér kialakítását tette lehetővé, amely sokkal inkább idézi a nagyobb, alsó középkategóriás gépkocsikat. Ez a benyomás az eltolható, billenthető, két panelből álló panoráma napfénytető (opció) megrendelésével fokozható.
A lenyűgöző méretű, kategóriaelső, 440 literes csomagtartón (ötszemélyes üléskonfigurációban) túl az eltolható, elfektethető hátsó ülések teszik hallatlanul sokoldalúvá a modellt; a maximális csomagtér 1486 liter. Az új ix20 praktikumát és kényelmét olyan rendelhető funkciók fokozzák, mint a fűthető kormánykerék, vagy az új generációs audiorendszer iPod csatlakoztatással, beépített, 1 GB kapacitású My Music háttértárolóval valamint Bluetooth, USB és AUX csatlakozással. Az ix20 alapfelszerelésként kínálja a hat darab légzsákot, az ESP menetstabilizáló rendszert, valamint az ABS blokkolásgátlót EBD elektronikus fékerőelosztóval együtt.
A modell kétféle belső színvilágban (fekete, illetve kéttónusú bézs) rendelhető, szövet vagy bőrkáritozással. Emellett egy elegáns barna szövet/bőr kombináció is elérhető. A modell kilenc új színárnyalatban rendelhető: egy alapszín (Polar White), hat metálfényezés (Platinum Silver, Micron Grey, Ultimate Red, Ash Blue, Ara Blue, Ruby Wine) és két gyöngyházfényű festés (Phantom Black, Thunder Grey).
Az új ix20 versenyképességének megőrzése érdekében megjelent a kínálatban egy új, hatfokozatú automata sebességváltó. Emellett a teljes Euro6-os motorkínálatot érintő teljesítmény- és nyomatéknövekedés jobb vezethetőséget, kedvezőbb üzemanyag-fogyasztást és alacsonyabb károsanyag-kibocsátást eredményezett. A két dízelmotor a korábbinál nagyobb forgatónyomatékot - 240 Nm (1,4 liter), illetve 260 Nm (1,6 liter) – ad le, már 1500/perc fordulatszámtól.
A Hyundai ‘Gamma’ motorcsaládjába tartozó, változó szelepvezérlésű (CVVT) 1,4 és 1,6 literes, benzines erőforrások teljesítményét megnövelték, valamint az 1,6 literes motorhoz immár hatfokozatú automata sebességváltó is társítható. Ezzel kedvezőbb valós üzemanyag-fogyasztás érhető el mint az előző, négyfokozatú automatával. A modellcsalád minden motorját jobb vezethetőségre és takarékosabb üzemre hangolták, továbbá mindegyik erőforrás teljesíti az Euro6-os emissziós norma előírásait.
A környezet fokozott védelme érdekében az új ix20 BlueDrive start-stop rendszert (Integrated Stop & Go, ISG), alacsony gördülési ellenállású abroncsokat, generátor-szabályozó rendszert (AMS), valamint az első hűtőrácsba integrált, légellenállás-csökkentő ’aktív terelőlapot’kapott.
Azon túl, hogy Európában csaknem 200 000 vásárlót győzött meg, az ix20 pályafutása első öt éve során számos szakmai elismerésben is részesült. Ezek közül is külön említést érdemel a Belgiumban elnyert „Év családi autója” cím, vagy a nagy-britanniai Auto Express szavazásán megkaparintott „Legjobb városi egyterű” díj. A Hyundai egyéb modelljeihez hasonlóan az új ix20 is megkapta a Hyundai egyedülálló, kizárólag Európában érvényes, ötéves, kilométer-korlátozás nélküli garanciális csomagját. Az új ix20 gyártása 2015 májusában veszi kezdetét a Hyundai nošovicei üzemében, a Cseh Köztársaságban.
Motorválaszték
Üzem-anyag
|
Motor
|
Teljesítmény (LE)
|
Forgatónyonmaték (Nm)
|
Sebességváltó
|
Benzin
|
Gamma 1.4
|
90 @ 6000/perc
|
137 @ 5000/perc
|
5 fokozatú kézi
|
Gamma 1.6
|
125 @ 6300/perc
|
156 @ 4200/perc
|
6 fokozatú kézi
|
|
6 fokozatú automata
|
||||
Gázolaj
|
U-II 1.4
|
77 @ 4000/perc
|
240 @ 1500~2000/perc
|
6 fokozatú kézi
|
90 @ 4000/perc
|
240 @ 1500~2500/perc
|
|||
U-II 1.6
|
115 @ 4000/perc
|
260 @ 1500~2750/perc
|
6 fokozatú kézi
|
|
128 @ 4000/perc
|
260 @ 1500~3000/perc
|
Műszaki adatok
Erőforrások
Benzin
1,4 liter 90 LE
|
|
Típus
|
‘Gamma’ DOHC, soros négyhengeres, CVVT változó szelepvezérlés
|
Lökettérfogat
|
1396 cm3
|
Furat x löket
|
77 mm x 74,99 mm
|
Sűrítési viszony
|
10,5:1
|
Teljesítmény
|
90 LE (66 kW)
@ 6000/perc
|
Forgatónyomaték
|
137 Nm @ 5000/perc
|
1,6 liter 125 LE
|
|
Típus
|
‘Gamma’ DOHC, soros négyhengeres, CVVT változó szelepvezérlés
|
Lökettérfogat
|
1591 cm3
|
Furat x löket
|
77 mm x 85,44 mm
|
Sűrítési viszony
|
10,5:1
|
Teljesítmény
|
125 LE (92 kW) @ 6300/perc
|
Forgatónyomaték
|
156 Nm @ 4200/perc
|
Dízel
1,4 liter 77 LE
|
|
Típus
|
‘U-II’, DOHC, soros négyhengeres, 16 szelepes, változó
geometriájú turbó
|
Lökettérfogat
|
1396 cm3
|
Furat x löket
|
75 mm x 79 mm
|
Sűrítési viszony
|
16:1
|
Teljesítmény
|
77 LE (57 kW) @ 4000/perc
|
Forgatónyomaték
|
240 Nm @ 1500~2000/perc
|
1,4 liter 90 LE
|
|
Típus
|
‘U-II’, DOHC, soros négyhengeres, 16 szelepes, változó
geometriájú turbó
|
Lökettérfogat
|
1396 cm3
|
Furat x löket
|
75 mm x 79 mm
|
Sűrítési viszony
|
16:1
|
Teljesítmény
|
90 LE (66 kW) @ 4000/perc
|
Forgatónyomaték
|
240 Nm @ 1500~2500/perc
|
1,6 liter 115 LE
|
|
Típus
|
‘U-II’, DOHC, soros négyhengeres, 16 szelepes
|
Lökettérfogat
|
1582 cm3
|
Furat x löket
|
77,2 mm x 84,5 mm
|
Sűrítési viszony
|
16:1
|
Teljesítmény
|
115 LE (81 kW) @ 4000/perc
|
Forgatónyomaték
|
260 Nm @ 1500~2750/perc
|
1,6 liter 128 LE
|
|
Típus
|
‘U-II’, DOHC, soros négyhengeres, 16 szelepes
|
Lökettérfogat
|
1582 cm3
|
Furat x löket
|
77,2 mm x 84,5 mm
|
Sűrítési viszony
|
16:1
|
Teljesítmény
|
128 LE (94 kW) @ 4000/perc
|
Forgatónyomaték
|
260 Nm @ 1500~3000/perc
|
Sebességváltók
Dízel
|
1,4 liter (77 / 90)
|
1,6 liter (110 / 128)
|
Kézi kapcsolású
|
6
|
6
|
Automata
|
-
|
-
|
Benzines
|
1,4 liter (90)
|
1,6 liter (125)
|
Kézi kapcsolású
|
5
|
6
|
Automata
|
-
|
6
|
Sebességváltó áttételek
Dízel
|
Benzines
|
||||
1,4 MT
(77 / 90) |
1,6 MT
(110 / 128) |
1,4 MT
(90) |
1,6 MT
(125) |
1,6 AT
(125)
|
|
1.
|
3,769
|
3,636
|
3,769
|
3,615
|
4,400
|
2.
|
2,040
|
1,962
|
2,045
|
1,955
|
2,726
|
3.
|
1,294
|
1,189
|
1,370
|
1,370
|
1,834
|
4.
|
0,905
|
0,844
|
1,036
|
1,036
|
1,392
|
5.
|
0,702
|
0,660
|
0,839
|
0,893
|
1,000
|
6.
|
0,596
|
0,569
|
-
|
0,744
|
0,774
|
Hátramenet
|
3,583
|
3,583
|
3,545
|
3,700
|
3,440
|
Végáttétel
|
3,941
|
3,941
|
4,267
|
4,267
|
3,612
|
Felfüggesztés és csillapítás
Elöl
|
Teljesen független, segédvázkeretre szerelt MacPherson
rugóstag, csavarrugókkal, gáztöltésű lengéscsillapítókkal,
kanyarstabilizátorral
|
Hátul
|
Csatolt hosszlengőkaros felfüggesztés, kiváló úttartás
és kiemelkedő merevség
|
Kormánymű
Típusa
|
Elektromos szervokormány, fogasléces kormánymű
|
Fordulókör sugara
|
5,21
|
Kormánykerék körülfordulások száma ütközéstől ütközéig
|
2,77
|
Fékberendezés
Elöl
|
tárcsafék, 280 mm átmérőjű hűtött féktárcsával
|
Hátul
|
tárcsafék, 258 mm átmérőjű tömör tárcsa
|
Rögzítőfék
|
elektromos
|
Keréktárcsák és gumiabroncsok
Keréktárcsák
|
Gumiabroncsok
|
15 colos, acél
|
195/65 R15
|
16 colos, könnyűfém
|
205/55 R16
|
17 colos, könnyűfém
|
205/50 R17
|
Méretek (mm)
Külső
Teljes hosszúság
|
4115
|
Teljes szélesség
|
1765 (külső tükrök nélkül)
|
Teljes magasság
|
1600
|
Tengelytáv
|
2615
|
Első túlnyúlás
|
820
|
Hátsó túlnyúlás
|
680
|
Belső
Elöl
|
Hátul
|
|
Fejtér
|
1020
|
980
|
Lábtér
|
1080
|
901
|
Válltér
|
1396
|
1370
|
Csípőtér
|
1360
|
1326
|
Térfogatok (minden modell, liter)
Üzemanyagtartály
|
50
|
Csomagtér
(VDA 211/2014)
|
440 (ötszemélyes)
|
1486 (kétszemélyes)
|
Menetkész tömegek (kg)
Dízel
|
1,4 liter (77 / 90)
|
1,6 liter (110 / 128)
|
Manuális sebességváltó
|
1270 - 1371
|
1281 -1380
|
Benzin
|
1,4 liter (90)
|
1,6 liter (125)
|
Manuális sebességváltó
|
1178 - 1268
|
1180 - 1280
|
Automata sebességváltó
|
-
|
1222 - 1335
|
Menetteljesítmények
Dízel
Motor
|
1,4 liter
|
1,6 liter
|
||
Sebességváltó
|
77 LE MT
|
90 LE MT
|
110 LE MT
|
128 LE MT
|
Végsebesség (km/óra)
|
160
|
167
|
183
|
186
|
Gyorsulás
0-100 km/óra (mp)
|
15,2
|
14,2
|
11,4
|
11,1
|
Benzin
Motor
|
1,4 liter
|
1,6 liter
|
|
Sebességváltó
|
90 LE MT
|
125 LE MT
|
125 LE AT
|
Végsebesség (km/óra)
|
168
|
185
|
180
|
Gyorsulás
0-100 km/óra (mp)
|
12,8
|
10,8
|
11,5
|
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!