Máris újratervezik a Hyundai Sonatát
A Hyundai azt tervezi, átdolgozza tavaly bevezetett Sonata
modelljét, miután az kevesebb vásárlót vonz, mint amennyire számítottak.
Nincs egy éve annak, hogy a Hyundai lerántotta a leplet a
vadonatúj, hetedik generációs Sonatáról, az amerikai piacra pedig csak
nagyjából fél éve érkezett meg az autó. az elődnél jóval visszafogottabb
formavilág azonban sokak számára csalódást jelentett, ezért a Hyundai amerikai
részlege azt fontolgatja, kissé átdogozzák a Sonata formavilágát.
„Ez egy nagyon szép autó, (de) nem olyan jellegzetes, mint
az, amelyet leváltott” – mondta Dave Zuchowski, a Hyundai Motor America elnöke.
A nyáron bemutatott mostani Sonata sokkal nyugodtabb vonalvezetésű, mint a 2010
és 2014 között forgalmazott korábbi generáció, amely a mutatós Folyékony
Szobrászat formatervét viselte magán és amelyből a márka amerikai története során
először adtak el 200 ezernél többet egy évben.
A tavaly április bemutatón Zuchowski azt hangsúlyozta, hogy
a Hyundainak ma már nem szükséges kiemelkedőt alkotnia formai értelemben, mivel
úgy gondolták, a márka már bizonyított a középkategóriás limuzinok között, így
a vásárlók gondolatai között van a gyártó, ahogyan a Toyota Camry és a Honda
Accord is. A Camry és az Accord a két legnépszerűbb középkategóriás autó az
Egyesült Államokban, mégsem a mutatós formatervük miatt ismertek, habár a
Toyota a mostani Camry frissítéssel szakítani igyekszik ezzel a gondolattal.
A Hyundai azonban hamarosan felfedezte, hogy a kiemelkedő
forma hiányában sokkal többet kell ösztönözni a vásárlókat, hogy megvásárolják
a Sonatákat, amelyek lassan a kereskedők nyakán maradnak. Tavaly összesen 216 936
darab Sonata került eladásra Amerikában, amely csupán 6,5 százalékkal haladta
meg a 2013-as eredményeket, ez pedig csalódást okozott a Hyundainak.
„Ha az árakat összehasonlítjuk, akkor nagyon hasonlóak
vagyunk, emiatt pedig mindig nehéz dolgunk van a jól bevált és jobban
pozicionált modellekkel szemben” – mondja Zuchowski, aki hozzátette, az új
Sonatát a márkahű vásárlók körében könnyebb eladni, de a Hyundai nem képes az új
vásárlókat annyira meghódítani, mint azt a régi modell tette. „Elmondtam az
anyavállalatunknak is, hogy a régi modellben az emberek követtek, letekerték az
ablakot és megkérdeztek, hol vehetek én is ilyet. Ezt az új Sonatában ülve nem
tapasztalom” – meséli Zuchowski. „Az ingyen reklám volt, érti? Az emberek azért
keresték a márkát, mert különbözőek vagyunk. Ez most nincs így.”
Az átdolgozott Sonata várhatóan azonban csak a félidős
modellfrissítéssel érkezhet meg, vagyis a WardsAuto termék életciklus-modellje
szerint legkorábban 2016-ban jelenhet meg, teljesen új Sonata pedig 2021 előtt
nem várható. „Addig nehéz bármit mást tenni, mint a félidős frissítésnél a
meglévő eszközökkel dolgozni” – mondta Zuchowksi „A Hyundai pontosan tudja, mit
akar és most ezzel vagyunk elfoglalva.”
Szerinte az új modell formatervének visszafogottsága fontos
lecke a termékfejlesztés számára. „A legfontosabb megérteni, hogy mindig
tartsuk meg a stílusunkat. Nem engedhetjük közelebb a tömeget.”
Forrás: wardsauto.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!