A Hyundai a legnépszerűbb ázsiai márka Németországban
Néhány autóval kevesebbet értékesítettek ugyan tavaly, ennek
ellenére nőtt az árbevétel a Hyundai német képviseleténél, ahol továbbra is növekedésre
számítanak.
A 2013-as százezret is meghaladó értékesítési darabszám után
ugyan visszaesett a forgalom a német piacon, ám emellett az árbevétel mégis 8
százalékkal 1,21 milliárd euróra emelkedhetett, így pedig összességében pozitív
évet zárt 2014-ben a Hyundai Németországban. Idén pedig három teljesen új
modell mellett hat ráncfelvarrás segíti a további növekedést.
Markus Schrick, a Hyundai Motor Deutchland ügyvezetője a
2014-es eredmények után ambiciózus terveket vázolt 2015-re. „A Volkswagen
valódi alternatívájává szeretnénk válni” – mondja. Ez furán hangozhat egy olyan
importőrtől, amely a tavaly eladott 99 820 darabos eredményével a piac
mindössze 3,3 százalékát tudhatja magának.
Természetesen Schrick ezzel a teljes vállalat eredményeire,
céljaira utalt, hiszen a Hyundai Motor Group a 2013-as 7,6 millió darabos, majd
a tavalyi 8 milliós eredményével az autókonszernek versenyében az ötödik helyen
áll. A Volkswagen ugyanakkor a második pozíciót birtokolja, 9,7 millió darabos
eladási darabszámával.
A tavaly Németországban eladott 99 820 autó kis
visszalépés a 2013-as 101 522 darabhoz képest. „A 2014-es évet
készlettisztítással kezdtük, csökkentettük a saját forgalomba helyezéseinket és
átalakítottuk az elosztási rendszert” – mondja Schrick. Mindeközben az
árbevétel mégis 1,12 milliárdról 1,21 milliárd euróra növekedett, amely az
ügyvezető szerint a magasabb árfekvésű modellek értékesítési eredményeinek köszönhető.
„Ezeken túlmenően ügyfeleink több felszerelést és kiegészítőt is választottak
autóikhoz.”
Az évtizedekig a legjobban teljesítő ázsiai márkaként Németországban
számon tartott Toyota tavaly csak 70 267 új autót tudott eladni, így a
Hyundai vált a legnépszerűbb ázsiai márkává. „Ennek egyik oka, hogy rengeteget
profitáltunk a tavalyi labdarúgó-világbajnokság támogatásából” – magyarázza Schrick.
„Egy autómárkára mindig jó fényt vetít a főszponzor szerepe. Habár idén nincs
ilyen esemény a naptárban, három évig még Németország a világbajnok.”
A belső rendszer megerősítése hosszú távon szintén
kifizetődőnek látszik. A vásárlói elégedettség további növelésére új
kezdeményezéseket terveznek, amelynek hatására tavaly a vevőelégedettségi
ranglistán a korábbi (2013) 17. helyről a márka az ötödik helyig ugrott előre.
A vásárlói kommunikáció színterét egyre inkább digitális platformokra helyezik
át: egy év alatt a Hyundai Facebook oldalát a korábbi 146 ezer helyett most már
400 ezren követik.