A Hyundai a legnépszerűbb ázsiai márka Németországban


Néhány autóval kevesebbet értékesítettek ugyan tavaly, ennek ellenére nőtt az árbevétel a Hyundai német képviseleténél, ahol továbbra is növekedésre számítanak.

A 2013-as százezret is meghaladó értékesítési darabszám után ugyan visszaesett a forgalom a német piacon, ám emellett az árbevétel mégis 8 százalékkal 1,21 milliárd euróra emelkedhetett, így pedig összességében pozitív évet zárt 2014-ben a Hyundai Németországban. Idén pedig három teljesen új modell mellett hat ráncfelvarrás segíti a további növekedést.  

Markus Schrick, a Hyundai Motor Deutchland ügyvezetője a 2014-es eredmények után ambiciózus terveket vázolt 2015-re. „A Volkswagen valódi alternatívájává szeretnénk válni” – mondja. Ez furán hangozhat egy olyan importőrtől, amely a tavaly eladott 99 820 darabos eredményével a piac mindössze 3,3 százalékát tudhatja magának.


Természetesen Schrick ezzel a teljes vállalat eredményeire, céljaira utalt, hiszen a Hyundai Motor Group a 2013-as 7,6 millió darabos, majd a tavalyi 8 milliós eredményével az autókonszernek versenyében az ötödik helyen áll. A Volkswagen ugyanakkor a második pozíciót birtokolja, 9,7 millió darabos eladási darabszámával.     

A tavaly Németországban eladott 99 820 autó kis visszalépés a 2013-as 101 522 darabhoz képest. „A 2014-es évet készlettisztítással kezdtük, csökkentettük a saját forgalomba helyezéseinket és átalakítottuk az elosztási rendszert” – mondja Schrick. Mindeközben az árbevétel mégis 1,12 milliárdról 1,21 milliárd euróra növekedett, amely az ügyvezető szerint a magasabb árfekvésű modellek értékesítési eredményeinek köszönhető. „Ezeken túlmenően ügyfeleink több felszerelést és kiegészítőt is választottak autóikhoz.”


Az évtizedekig a legjobban teljesítő ázsiai márkaként Németországban számon tartott Toyota tavaly csak 70 267 új autót tudott eladni, így a Hyundai vált a legnépszerűbb ázsiai márkává. „Ennek egyik oka, hogy rengeteget profitáltunk a tavalyi labdarúgó-világbajnokság támogatásából” – magyarázza Schrick. „Egy autómárkára mindig jó fényt vetít a főszponzor szerepe. Habár idén nincs ilyen esemény a naptárban, három évig még Németország a világbajnok.”

A belső rendszer megerősítése hosszú távon szintén kifizetődőnek látszik. A vásárlói elégedettség további növelésére új kezdeményezéseket terveznek, amelynek hatására tavaly a vevőelégedettségi ranglistán a korábbi (2013) 17. helyről a márka az ötödik helyig ugrott előre. A vásárlói kommunikáció színterét egyre inkább digitális platformokra helyezik át: egy év alatt a Hyundai Facebook oldalát a korábbi 146 ezer helyett most már 400 ezren követik.     

Forrás: auto.de

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését