A Volkswagen utolérte a Hyundait a koreai kompaktpiacon


A tavalyi eladási adatok alapján Dél-Koreában most első alkalommal fordult elő, hogy több Volkswagen Golf került értékesítésre, mint amennyit a Hyundai i30 modelljéből eladtak.

A Volkswagen tavaly 24 százalékkal több, összesen 7 238 darab Golfot értékesített Dél-Koreában, míg a Hyundai i30 modellből csupán 6 644 darab kelt el hazai piacán. Ez az első olyan alkalom a típus nyolcéves történetében, amikor a hazai modellt egy versenytársa meg tudta előzni.


A Volkswagen kompakt ötajtósának megugró népszerűségével szemben az i30 soha nem volt igazán sikeres a hazai piacon. Az i30 eladásai 2008. óta folyamatosan bukdácsolnak, hiszen az akkori 30 127 darabos csúcs után mára csak negyedannyi autót sikerült értékesíteni Koreában. A Hyundai veszteségének másik tényezője a koreai autópiac struktúrájának változása, ahol a vásárlók már nem érzik elérhetetlennek a külföldi márkák kínálta luxusszínvonalat.


„Habár a kompakt ötajtósok Koreában réspiacnak minősülnek, az a tény, hogy egy olyan külföldi típusnak, mint a Golfnak sikerült túlszárnyalni egy helyi modellt, elég jelentős esemény” – mondta egy iparági szakértő. „Még csupán egy évtizede is árulásnak számított külföldi autót vásárolni, most azonban az importautók jelentős részaránnyal képviseltetik magukat néhány autószegmensben.”


A Hyundai még többet fektet modelljeinek fejlesztésébe, hogy hazai piacán is felvegye a kesztyűt a Volkswagen Golffal. Januárban éppen ezért bemutatkozott az i30 legújabb kiadása, amely 10 százalékkal kisebb fogyasztást ígér. A Hyundai által megadott 5,6 literes átlag viszont még így is több mint a Volkswagen Golf 1,6 TDI változatának 5,3 literes értéke.

Forrás: globalpost.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei