A Volkswagen utolérte a Hyundait a koreai kompaktpiacon
A tavalyi eladási adatok alapján Dél-Koreában most első
alkalommal fordult elő, hogy több Volkswagen Golf került értékesítésre, mint
amennyit a Hyundai i30 modelljéből eladtak.
A Volkswagen tavaly 24 százalékkal több, összesen 7 238
darab Golfot értékesített Dél-Koreában, míg a Hyundai i30 modellből csupán 6 644
darab kelt el hazai piacán. Ez az első olyan alkalom a típus nyolcéves történetében,
amikor a hazai modellt egy versenytársa meg tudta előzni.
A Volkswagen kompakt ötajtósának megugró népszerűségével
szemben az i30 soha nem volt igazán sikeres a hazai piacon. Az i30 eladásai 2008.
óta folyamatosan bukdácsolnak, hiszen az akkori 30 127 darabos csúcs után
mára csak negyedannyi autót sikerült értékesíteni Koreában. A Hyundai
veszteségének másik tényezője a koreai autópiac struktúrájának változása, ahol
a vásárlók már nem érzik elérhetetlennek a külföldi márkák kínálta
luxusszínvonalat.
„Habár a kompakt ötajtósok Koreában réspiacnak minősülnek,
az a tény, hogy egy olyan külföldi típusnak, mint a Golfnak sikerült túlszárnyalni
egy helyi modellt, elég jelentős esemény” – mondta egy iparági szakértő. „Még
csupán egy évtizede is árulásnak számított külföldi autót vásárolni, most
azonban az importautók jelentős részaránnyal képviseltetik magukat néhány
autószegmensben.”
A Hyundai még többet fektet modelljeinek fejlesztésébe, hogy
hazai piacán is felvegye a kesztyűt a Volkswagen Golffal. Januárban éppen ezért
bemutatkozott az i30 legújabb kiadása, amely 10 százalékkal kisebb fogyasztást
ígér. A Hyundai által megadott 5,6 literes átlag viszont még így is több mint a
Volkswagen Golf 1,6 TDI változatának 5,3 literes értéke.
Forrás: globalpost.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!