Duplájára nőhet a Hyundai amerikai üzeme


Az ügyben jártas bennfentesek szerint a Hyundai Motor egy új gyártósorral bővítené alabamai üzemét azért, hogy kielégíthesse az amerikai vásárlók terepjárók iránti növekvő keresletét. A vállalat pedig tagad, de tisztában van a helyzet súlyával.

A dél-koreai autógyártó amerikai üzemében jelenleg készülő Elantra és Sonata iránti kereslet az elmúlt időszakban jelentősen visszaesett, mivel az alacsonyabb üzemanyagárak miatt a vevők elsősorban a kevésbé gazdaságos, de nagyobb terepjárókat részesítik előnyben.

„Ez egy új összeszerelő sor lesz, közvetlenül az alabamai működő szalag mellett. Alabama állammal a végső feltételekről tárgyalnak jelenleg” – mondja az egyik forrás azt állítva ezzel, hogy a Hyundai új termelőüzemet tervez a meglévő mellé.   

A Hyundai szóvivője szerint „ezen a szinten nincsenek tervek” a kapacitás növelésére az Egyesült Államokban. A vállalat jelenleg az Elantra és Sonata limuzinok összeszerelését az alabamai üzemben végzik, a Santa Fe terepjárót a Kia Motors georgiai üzemében gyártja, míg a Tucson modellt Dél-Koreából importálják.


A fentiektől függetlenül két további forrás is azt erősítette meg, hogy a Hyundai valóban egy további összeszerelő sort készül építeni azért, hogy megbirkózzanak az amerikai piacon jelentkező egyre nagyobb terepjáró igénnyel, ám végső döntésről ők sem hallottak.   

„A Hyundainak szüksége van egy második üzemre Amerikában” – mondja Sung-moon Suh, a Korea Investment & Securities autóipari elemzője. Szerinte a Hyundai saját, alabamai gyárába költöztetné a Santa Fe gyártását, ahol egyidejűleg akár a Tucson vagy egy, a jelenlegi kínálatban még nem létező platós teherautó is készülhetne.

„Jelenleg nincsenek ilyen tervek” – erősíti meg Jim Trainor, a Hyundai Motor America szóvivője is, akihez Dave Zuchowski, a HMA elnöke is csatlakozott. „Mindent számításba veszünk. Természetesen az egyik lehetőség Montgomery, de még nem készültünk fel a döntésre.”


A vállalat az elmúlt öt év mindegyikében saját termelési rekordjait dönti meg, ennek ellenére piaci részesedése az autóipar fellendülésének hatására is csökken. Az alabamai üzem termeli a Hyundai Észak-Amerikában piacra kerülő autóinak nagy részét. Az Elantrákat és Sonatákat a nap 24 órájában folyamatosan gyártják hétköznap és a hónap legalább egy szombatján is, de még ez is kevés a kereslet maradéktalan kielégítéséhez.

„A HMMA rendkívül hatékony gyár” – mondja Zuchowski. „Csaknem 400 ezer autót készítettünk itt tavaly. Három műszakban, túlórákkal együtt értük ezt el, így nincs már sok terünk arra, hogy még többet tudjunk készíteni.” Zuchowski azt is hozzátette, szükségük van további kapacitásra a terepjárók iránti igény kielégítésére, és azt is elmondta, a vállalat is tisztában van azzal, hogy „valamikor a jövőben” újabb gyárakra van szükségük ehhez.   


„Egy ideje már terítéken van ez az ügy” – mondja Todd Strange, Montgomery város polgármestere. „Tudom, hogy volt már ebben az ügyben tárgyalás közöttünk. Amit ezen elmondtunk, hogy mi készen állunk, amennyiben ilyen döntés születik.”


A koreai Yonhap hírügynökség már azt is tudni véli, az alabamai új gyár éves kapacitása elérheti a 300 ezer darabot és az első terepjárók várhatóan 2017-ben gördülhetnek le a futószalagról.

A 2009-es globális gazdasági válság közepette is erősen teljesítő Hyundai értékesítési eredményei ugyan 2015 januárja után februárra 4 százalékot növekedtek, ám ez még mindig jóval kevesebb, mint az iparág 9 százalékos átlaga.

A Kia Motors már építi első mexikói gyártóbázisát, ahol jövőre indulhat meg a termelés, amely jelentős részben könnyít az Egyesült Államokban működő gyár kapacitásproblémáin is.

Forrás: reuters.commontgomeryadvertiser.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését