A nehézségek ellenére a legjobb ötben végzett Hyundai Motorsport Mexikóban
A Hyundai Motorsport mögött eseménydús hétvége áll, defekt és borulás ellenére a csapat
mindhárom autója teljesítette az idény legnehezebb 21 szakaszából álló Mexikó-ralit.
Dani Sordo fájdalmait leküzdve vasárnap ötödikként futott be
a célba, Hyundai Motorsport számára értékes pontokat szerezve, amelyekkel
sikerült megőrizniük második helyüket a ranglistán.
A Spanyol pilóta, aki a Svéd-ralit egy edzésbaleset miatt
kénytelen volt kihagyni, a szezon egyik fizikailag legmegerőltetőbb versenyén
tért vissza. Marc Marti navigátorával közösen Sordo hősies teljesítményt
nyújtott, megnyerte a szombati 13. szakaszt, amellyel ebben a szezonban az
eddigi legjobb teljesítményét hozta.
„Tényleg nagyon élveztem ezt a hétvégét és azt, hogy
visszatérhettem a csapatomhoz” – mondja Sordo. „Könnyen kezeltem az autót és a
teljesítményem a legtöbb szakaszon versenyképes volt. felállítottunk néhány jó
időt is, köztük volt a szombati szakaszgyőzelem, de menet közben volt néhány
nehézségünk is – ami tulajdonképpen teljesen normális egy ilyen kemény ralin. Fizikailag
legnagyobb részben rendben voltam, vasárnap reggel viszont már fájdalmaim
voltak a hosszú Guanajuatito szakasz után. A legjobb ötben végezni azért jó
eredmény és remek, hogy újabb pontokat kaptunk a gyártói bajnokságban. Erre
fogok építeni Argentínában.”
Thierry Neuville és Hayden Paddon is a legtöbbet hozta ki a
versenyből, miután szombat reggel a Rally 2 szabályai szerint újraindulhattak,
így további problémák nélkül sikerült befejezniük a ralit.
Neuville a nyitónapon két szakaszgyőzelmével még a
leggyorsabbak között volt, pénteken azonban autójával felborult, így a
nyolcadik helyre esett vissza az összesítésben. Ennek ellenére az 55,82
kilométerével leghosszabb, vasárnapi Guanajuatito szakaszon szemet
gyönyörködtető produkciót nyújtott. Ezt követően a leggyorsabbként teljesítette
a Derramadero szakaszt, mielőtt harmadikként ért célba az utolsó El Brinco
szakaszon és ezzel értékes Power Stage pontokat szerzett.
„Célunk az volt, hogy a maximumot hozzuk ki az utolsó
szakaszokon” – mondta Neuville. „A hosszú Guanajuatito szakasz tökéletes volt:
a fékekkel megküzdöttünk, de 190 kilométerrel repültünk és jó időt futottunk. Aztán
remek szakaszgyőzelmet értünk el és a Power Stage harmadik helyezésével
összességében a nyolcadikként zártuk a versenyt, így boldog lehetek. Az autónk
versenyképes volt ezen a hétvégén, így sajnálatos, hogy a pénteki borulásunk
miatt erre nem tudtunk építkezni. Ennek ellenére a csapat remek munkát végzett
ezen a hétvégén is, ezért fontos volt, hogy még az utolsó napon is begyűjtsünk
néhány pontot. A pénteki és vasárnapi szakaszgyőzelmek és a többi szakaszon
nyújtott erős teljesítmény megmutatta, milyen lehetőségeket kaptunk ezen a
hétvégén. Mégis, a rengeteg nehézséget figyelembe véve mindhárom autónkat célba
jutattunk és megőriztük második helyezésünket a bajnokságban.”
Hayden Paddon és John Kennard nehézségekkel küszködött,
miután a pénteki El Chocolate szakaszon kicsúsztak és ki kellett állniuk a
versenyből, majd a Rally 2 szabályai szerint másnap visszatérhettek. Az új-zélandi
duó elsőként kezdte meg a szombati versenyt, ami ugyan nem hozott előrelépést,
vasárnap azonban tisztán látszott fejlődésük, ahogyan egyre jobban érezték a
Mexikó-rali egyedi szakaszait.
„Eseménydús ralin vagyunk túl, de úgy gondolom, számos
pozitív dolgot vihetünk innen magunkkal” – mondja Paddon. „Az autó nagyon jó
volt. a vasárnapi záró szakaszokra készülve éjjel megnéztem csapattársaim
fedélzeti kameraképeit és tanultam néhány értékes dolgot a vezetési stílusom
fejlesztésére, amiket Argentínában felhasználhatok. A vasárnapi végső szakaszok
összefoglalták a versenyt, rengeteget vezettünk a hétvégén, a szakaszokon sok
tapasztalatot gyűjtöttünk, ami a célunk is volt, így boldog vagyok ezzel az
eredménnyel.”
A Hyundai Motorsport határozott és professzionális
teljesítményével a Mexikó-ralit követően is megtartotta második helyezését a
konstruktőrök világbajnokságában. Négy szakaszgyőzelem és egy Power Stage pont nagy
adag bátorítást jelent a csapatnak az Argentin-ralira készülve, ám továbbra is mindenki
arra a rengeteg munkára koncentrál, amellyel megtarthatják lendületüket az
élvonallal szemben.
„Összességében mozgalmas és fárasztó ralink volt Mexikóban,
de a csapat kivételesen jól kezelte a nehéz körülményeket, amivel itt
találkoztunk” – mondja Michel Nandan csapatfőnök. „A Hyundai i20 WRC
versenyautók teljesítménye hozta az elvárásainkat, a nagy magasság ugyanis
valóban hatással van az autó viselkedésére. Elégedett vagyok azzal, hogy a
kemény munkánk ezen a téren kifizetődött. Dani sérüléséből felépülve remek
munkát végzett és megmutatta legmagasabb szintű elkötelezettségét. Az ötödik
helyezés jó eredmény, ahogyan Thierry nyolcadik helyezése is konstruktőri
pontokat hozott. Thierry a hétvégén felállított néhány erős szakaszidőt, amit a
Power Stage harmadik helye koronázott meg. A defekt és a borulás pénteken
megakadályozta őt abban, hogy dobogós helyezésért küzdjön a hétvégén. Hayden
szintén szerencsétlenül járt pénteken, így szombaton elsőként kellett indulnia.
Szokásos professzionalizmusát és küzdőszellemét mutatva a vasárnapi végső
szakaszokra már fellélegezhetett. Sok mindennek örülhetünk, sok munkánk van még,
de reméljük, a kemény ellenfelekkel szemben további fejlődést tudunk felmutatni
az Argentin-ralira.”
Forrás: motorsport.hyundai.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!