A nehézségek ellenére a legjobb ötben végzett Hyundai Motorsport Mexikóban


A Hyundai Motorsport mögött eseménydús hétvége áll, defekt és borulás ellenére a csapat mindhárom autója teljesítette az idény legnehezebb 21 szakaszából álló Mexikó-ralit.

Dani Sordo fájdalmait leküzdve vasárnap ötödikként futott be a célba, Hyundai Motorsport számára értékes pontokat szerezve, amelyekkel sikerült megőrizniük második helyüket a ranglistán.  


A Spanyol pilóta, aki a Svéd-ralit egy edzésbaleset miatt kénytelen volt kihagyni, a szezon egyik fizikailag legmegerőltetőbb versenyén tért vissza. Marc Marti navigátorával közösen Sordo hősies teljesítményt nyújtott, megnyerte a szombati 13. szakaszt, amellyel ebben a szezonban az eddigi legjobb teljesítményét hozta.


„Tényleg nagyon élveztem ezt a hétvégét és azt, hogy visszatérhettem a csapatomhoz” – mondja Sordo. „Könnyen kezeltem az autót és a teljesítményem a legtöbb szakaszon versenyképes volt. felállítottunk néhány jó időt is, köztük volt a szombati szakaszgyőzelem, de menet közben volt néhány nehézségünk is – ami tulajdonképpen teljesen normális egy ilyen kemény ralin. Fizikailag legnagyobb részben rendben voltam, vasárnap reggel viszont már fájdalmaim voltak a hosszú Guanajuatito szakasz után. A legjobb ötben végezni azért jó eredmény és remek, hogy újabb pontokat kaptunk a gyártói bajnokságban. Erre fogok építeni Argentínában.”     


Thierry Neuville és Hayden Paddon is a legtöbbet hozta ki a versenyből, miután szombat reggel a Rally 2 szabályai szerint újraindulhattak, így további problémák nélkül sikerült befejezniük a ralit.  


Neuville a nyitónapon két szakaszgyőzelmével még a leggyorsabbak között volt, pénteken azonban autójával felborult, így a nyolcadik helyre esett vissza az összesítésben. Ennek ellenére az 55,82 kilométerével leghosszabb, vasárnapi Guanajuatito szakaszon szemet gyönyörködtető produkciót nyújtott. Ezt követően a leggyorsabbként teljesítette a Derramadero szakaszt, mielőtt harmadikként ért célba az utolsó El Brinco szakaszon és ezzel értékes Power Stage pontokat szerzett.  


„Célunk az volt, hogy a maximumot hozzuk ki az utolsó szakaszokon” – mondta Neuville. „A hosszú Guanajuatito szakasz tökéletes volt: a fékekkel megküzdöttünk, de 190 kilométerrel repültünk és jó időt futottunk. Aztán remek szakaszgyőzelmet értünk el és a Power Stage harmadik helyezésével összességében a nyolcadikként zártuk a versenyt, így boldog lehetek. Az autónk versenyképes volt ezen a hétvégén, így sajnálatos, hogy a pénteki borulásunk miatt erre nem tudtunk építkezni. Ennek ellenére a csapat remek munkát végzett ezen a hétvégén is, ezért fontos volt, hogy még az utolsó napon is begyűjtsünk néhány pontot. A pénteki és vasárnapi szakaszgyőzelmek és a többi szakaszon nyújtott erős teljesítmény megmutatta, milyen lehetőségeket kaptunk ezen a hétvégén. Mégis, a rengeteg nehézséget figyelembe véve mindhárom autónkat célba jutattunk és megőriztük második helyezésünket a bajnokságban.”  


Hayden Paddon és John Kennard nehézségekkel küszködött, miután a pénteki El Chocolate szakaszon kicsúsztak és ki kellett állniuk a versenyből, majd a Rally 2 szabályai szerint másnap visszatérhettek. Az új-zélandi duó elsőként kezdte meg a szombati versenyt, ami ugyan nem hozott előrelépést, vasárnap azonban tisztán látszott fejlődésük, ahogyan egyre jobban érezték a Mexikó-rali egyedi szakaszait.   


„Eseménydús ralin vagyunk túl, de úgy gondolom, számos pozitív dolgot vihetünk innen magunkkal” – mondja Paddon. „Az autó nagyon jó volt. a vasárnapi záró szakaszokra készülve éjjel megnéztem csapattársaim fedélzeti kameraképeit és tanultam néhány értékes dolgot a vezetési stílusom fejlesztésére, amiket Argentínában felhasználhatok. A vasárnapi végső szakaszok összefoglalták a versenyt, rengeteget vezettünk a hétvégén, a szakaszokon sok tapasztalatot gyűjtöttünk, ami a célunk is volt, így boldog vagyok ezzel az eredménnyel.”  


A Hyundai Motorsport határozott és professzionális teljesítményével a Mexikó-ralit követően is megtartotta második helyezését a konstruktőrök világbajnokságában. Négy szakaszgyőzelem és egy Power Stage pont nagy adag bátorítást jelent a csapatnak az Argentin-ralira készülve, ám továbbra is mindenki arra a rengeteg munkára koncentrál, amellyel megtarthatják lendületüket az élvonallal szemben.


„Összességében mozgalmas és fárasztó ralink volt Mexikóban, de a csapat kivételesen jól kezelte a nehéz körülményeket, amivel itt találkoztunk” – mondja Michel Nandan csapatfőnök. „A Hyundai i20 WRC versenyautók teljesítménye hozta az elvárásainkat, a nagy magasság ugyanis valóban hatással van az autó viselkedésére. Elégedett vagyok azzal, hogy a kemény munkánk ezen a téren kifizetődött. Dani sérüléséből felépülve remek munkát végzett és megmutatta legmagasabb szintű elkötelezettségét. Az ötödik helyezés jó eredmény, ahogyan Thierry nyolcadik helyezése is konstruktőri pontokat hozott. Thierry a hétvégén felállított néhány erős szakaszidőt, amit a Power Stage harmadik helye koronázott meg. A defekt és a borulás pénteken megakadályozta őt abban, hogy dobogós helyezésért küzdjön a hétvégén. Hayden szintén szerencsétlenül járt pénteken, így szombaton elsőként kellett indulnia. Szokásos professzionalizmusát és küzdőszellemét mutatva a vasárnapi végső szakaszokra már fellélegezhetett. Sok mindennek örülhetünk, sok munkánk van még, de reméljük, a kemény ellenfelekkel szemben további fejlődést tudunk felmutatni az Argentin-ralira.” 

Forrás: motorsport.hyundai.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését