Ismét két középkategóriás Hyundai kapható Ausztráliában
A Hyundai nemrég ismét bevezette a Sonata új generációját Ausztráliában, a képviselet pedig biztos abban, hogy mellette van még hely az i40-nek is.
A Hyundai még 2013. során megszüntette az Ausztráliában i45 néven árusított előző Sonata generáció forgalmazását, amelynek oka elsősorban a típus korlátozott elérhetősége volt. Idén februártól azonban újra kapható a Sonata legújabb változata, amely mellett továbbra is a kínálat részét képezi az i40 modellcsalád is. A Hyundai Motor Company Australia ennek ellenére biztos benne, hogy a piac zsugorodása ellenére a két, azonos kategóriába tartozó modell jól megférhet egymás mellett.
A Hyundai más kategóriákban is több autót tart a kínálatban, hiszen az ötajtós Accent szinte ugyanakkora, mint az i20, míg Ausztráliában azonos kategóriába sorolják az i30-at és az Elantrát is.
A Sonata kétféle benzines erőforrással és lépcsőshátú formában lépett piacra, míg az i40 elsősorban azok számára lehet csábító, akik dízelmotorra vagy családi kombikarosszériára vágynak. A frissített i40 néhány hónapon belül Ausztráliában is elérhető lesz.
Anrew Tuitahi, a Hyundai Motor Company Australia terméktervezési vezetője szerint nincsenek illúzióik a középkategória ausztráliai helyzetéről. A Sonata és az i40 szegmense ugyan idén januárban nem változott, előtte azonban 2014 során 15 százalékot zsugorodott. „Nehéz szegmens lesz ez a Hyundai számára” – mondja. „A piacot jelenleg a helyben gyártott Toyota Camry uralja, minden más modell a maradékért küzd.”
A Toyota Camry főként a flottavásárlásoknak köszönhetően a középkategóriás eladások 45 százalékát teszi ki, a vásárlók pedig inkább hobbiterepjárót választanak a középkategóriás személyautók helyett. A Camry mellett tíz modell verseng még a szegmensben, ahol januárban a Mazda6 15 százalékos arányával a második helyet szerezte meg, míg az i40 5 százalékot birtokol. „A Sonata és az i40 modelljeinkkel a létező legátfogóbb kínálatot tudjuk biztosítani ügyfeleink számára. Úgy véljük, mindkét autó megragadja majd az ausztrál vásárlók szívét is” – teszi hozzá Tuitahi.
Charlie Kim, a HMCA ügyvezetője sem számít az újautó-piac gyors növekedésére. „Úgy számolunk, az ausztrál autópiac továbbra is csak minimális mértékben növekedhet 2015. során. Ennek ellenére úgy gondoljuk, az új Sonata kiemelkedően jó termék, amely hatalmas előrelépést jelent az elődhöz képest,”
„Minden szegmensben modern prémium ajánlatokat szeretnénk kínálni” – mondja Oliver Mann, a Hyundai marketingvezetője. „Persze szeretnénk, ha a Sonata révén nőne piaci részesedésünk a szegmensben. Jelenleg még nincsenek konkrét eladási tervszámaink. Egyelőre a Sonata és az i40 segítségével meg szeretnénk szilárdítani pozícióinkat a középkategóriában."
Tuitahi szerint a riválisoktól eltérő új, prémium stílus mellett rendkívül fontos a modellek helyi igényekhez igazítása is. „Számunkra nagyon fontos ez az ausztrál sikerekhez és ezért hangolunk minden új Hyundai modellt a helyi viszonyokhoz” – mondja.
Forrás: caradvice.com.au
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!