Accent eladási rekordok
Ezév augusztus elejére Oroszországban értékesítették az 50 ezredik Solaris modellt, amelyet a helyi, Szentpéterváron – kifejezetten erre a típusra – épített üzemben állítanak elő. Ez azért is hatalmas teljesítmény, mivel a gyár csak február óta a helyi piacra termel.
Csak 2011. júliusában 8959 darab Solarist vásároltak az oroszok – igaz, ez 1874 darabbal kevesebb, mint az azt megelőző június hónapban. A kissé csökkenő kereslet valószínűleg a nyári szabadságoknak is köszönhető, így a gyár is szabadságra küldte dolgozóit, ahol csak augusztus 15-én folytatódik a termelés.
A Solaris modell iránt akkora a kereslet, hogy az átlagos várakozási idő jelenleg három és kilenc hónap közötti attól függően, milyen specifikációval kéri a megrendelő a gépkocsit. Az alapváltozatra még ennél is több, egy évnél hosszabb a várólista.
A Hyundai Solaris lépcsőshátú változatát 2011. januárjában kezdték gyártani a márka vadonatúj szentpétervári üzemében, ezt követte az ötajtós változat 2011. májusában. Az áprilistól júniusig terjedő időszakban a Solaris Oroszország legkeresettebb típusa lett.
Indiában később, 2011. májusában, Fluidic Verna néven mutatkozott be az új típus, amelyet hatalmas várakozás kísért és amelyre június végéig több, mint 20 ezer megrendelés érkezett. A Hyundai hatalmas összeget fordított a fejlesztésen kívül a bemutatást megelőző marketing kampányba is, hogy minél jobban felcsigázza a potenciális vásárlókat. Ez a stratégia célt is ért, így mostanra plusz műszakokat kellett a helyi, Chennaiban található üzemben beiktatni, hogy a megnövekedett keresletet képesek legyenek kielégíteni.
A jelenleg kapható modellváltozatok közül Indiában az 1,6 literes, automata váltós verzió a legkeresettebb, színek terén a szürke, a fekete, illetve a fehér a nyerő. A Fluidic Verna négyféle erőforrással (két benzines és két dízel), több felszereltségi szintben rendelhető, így mindenki számára tudnak megfelelő variánst kínálni.
A Fluidic Verna népszerűségéből egyébként a szintén helyben gyártott i20 modell is profitál, hiszen sokan csak azért térnek be a kereskedésbe, hogy megnézzék az új modellt, ám nem utaznak hosszú távra, így a nagyobb csomagtér számukra felesleges. Számukra tökéletes alternatívát nyújt a kisebb i20 modell.
A várakozási idő az új modellre itt kevesebb, ám így is elérheti a 2 hónapot is, annak ellenére, a márkakereskedők átlagosan naponta 25 darab autót adnak át a vásárlóknak.