Megérkezett az Elantra!


Tegnap este megérkezett a szegedi Hyundai márkakereskedésbe a vadonatúj Elantra modell.

Ezzel egyidőben valószínűleg az összes márkakereskedésbe szintén kiszállításra kerülnek a megrendelt autók, amelyeket így már a valóságban körbe lehet járni, be lehet ülni, meg lehet tapogatni.

Az eddigi fotókon megfigyelt markáns vonalvezetés élőben még inkább feltűnő, az autó már-már kupés benyomást kelt erősen ereszkedő tetővonalával, illetve felfelé futó övvonalával. Véleményem szerint ebben az autóban mutatkozik meg a Hyundai új, folyékony szobrászat névre keresztelt formanyelvének elemei a leghangsúlyosabban, ebben a modellben teljesedik ki a dizájnelv. Mintha egy papírlapra vetett festékadagot egy ventilátorral fújták volna el és így alakultak volna ki a vonalak. Igazi sportlimuzin!

Az ereszkedő tetővonal szerencsére nem a belső tér rovására, elöl – hátul tökéletesen el lehet férni. Elől még az átlagosnál jóval magasabbak számára is tökéletesen beállítható a kényelmes vezetési pozíció nemcsak a 4 irányban tág határok között állítható kormánynak és a magasságban is állítható ülésnek köszönhetően, hanem a szokatlanul hosszú első üléssínnek köszönhetően. A körbejárás alkalmával egy 193 centiméter magas úr rutinból teljesen hátratolta az ülést, ám pillanatok alatt vissza is húzta, mert már túl messzire volt a számára is ideális pozíciótól.
Saját magam mögé beülve még legalább 10 centiméter szabad hely maradt a térdem előtt, vagyis az i30-hoz nagyon hasonló, vagy talán még nagyobb a helykínálat.
Az felhasznált anyagok minősége megfelel a mai követelményeknek, puha tapintásű műanyag borítja többek között a műszerfal felső részét, csakúgy, mint az i30-asokban. 

A csomagtartó nem túl mély, viszont jócskán előrenyúlik és nagy előnye, hogy a takarólemez alatt teljes értékű, könnyűfém felnire szerelt pótkerék lapul. Apró hátrány viszont, hogy a csomagtartó belső fedelére nem jutott lehúzófül, illetve bármilyen kapaszkodó, amivel tiszta kézzel be lehetne csukni a csomagteret.

Egyelőre a motorválaszték az Elantra egyetlen gyenge pontja, ugyanis csupán a Hyundai vadonatúj, közvetlen befecskendezéses (GDI) 1,6 literes, 135 lóerős benzinmotorjával elérhető a modell. A későbbiek folyamán elképzelhető más motorvariáns is, így valószínűsíthető, hogy az új 1,7 literes dízelmotor valamelyik változata is bekerülhet a motortér alá. Ez azonban egyelőre még csak találgatás.

Menetpróba hamarosan!    

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését