A közeljövő új Hyundai modelljei - Kisautók

A Hyundai dinamikus fejlődésének egyik sarokköve a folyamatos kutatás-fejlesztés, melynek eredményeképpen egyre újabb modellek jelennek meg, amelyek mind formatervükben, mind felszereltségükben képesek komoly konkurenciát jelenteni a versenytársaknak.

Ez a kutatás-fejlesztési tevékenység nem áll meg, az elkövetkezendő években sorra jelennek meg ígéretes modellek, melyek a Hyundai márka hosszútávon fenntartható sikerességének részét képezik. Ezekből gyűjtöttem össze egy csokorra valót:

„HA”:

Az i5 modellről, melynek gyári kódneve „HA”, nemrég írtam egy külön posztot itt, ezért itt csak megemlítem.


Az Indiában az év végén gyártásba kerülő miniautó a Tata Nano, illetve a Suzuki Maruti Alto ellenfeleként jelenik meg, 800 köbcentis, 54 lóerős motorjával remekül illeszkedik az ottani, fejlődő országokra jellemző gazdasági és közlekedési kultúrába.
Az új kisautó bemutatásával egy időben sojha nem látott márkakereskedői hálózat-bővítést tervez a Hyundai, melynek eredményeként az ország közel ezer (!) pontján kívánják a márka termékeit - elsősorban az új miniautót - értékesíteni.

„HB”

A Hyundai elképzelése szerint létezik (a világ számos pontján) fizetőképes szegmens az i10 és az i20 modellek között azok számára, akik több teret és funkcionalitást keresnek, ám az i20 nekik már túlságosan drágának számít. Nekik nyújthat kedvező alternatívát a gyári kódnéven „HB” modell.


Ahogy a Hyundai jelenlegi termékpolitikájából következtetni lehet, ez a modell nem lesz kapható a világ minden táján, ám feltétlenül piacra fogják dobni olyan fejlődő országokban, mint Brazília, India.


A „HB” valószínűleg egy felnagyított „HA” lesz, ám ez addig csak találgatás, amíg nem látjuk az autót és nem rendelkezünk pontosabb adatokkal. Amit a fotók alapján látni lehet, hogy a márkára mostanában jellemző folyékony szobrászat nevű dizájnnyelv egyes elemei itt is visszaköszönnek, amelyekkel a kisautót már-már sportos kailakításúnak is nevezhetnénk.  

  
A modell az Accentnél kicsit rövidebb lesz, és olyan ellenfelekkel kell majd megküzdenie, mint a brazil piacon sikeres Volkswagen Gol és a Honda Fit. A gyártás is valószínűleg itt, Brazíliában, a piracicabai üzemben fog zajlani, a tervek szerint évi százezres szériában.


Az új „HB” valószínűleg a gyártó motorpalettájának számos elemét megkapja, az alap 1 literes benzinestől egészen az 1,6 literes 16 szelepes motorig, ám az biztos, hogy ezek ára alatta marad majd az azonos motorral szerelt i20-nak.




Sajnos egyelőre úgy néz ki, egyik fenti miniautót sem fogják forgalmazni Európában, pedig az ilyen - kimondottan árérzékeny piacokra szánt - modelleknek nagy sikere lehetne. 

i20 ráncfelvarrás:

A józan ész azt diktálja, hogy a Hyundai már régen dolgozik az i20 modell ráncfelvarrásán.


Ez az egyetlen modell ugyanis a kínálatban, amely még eredeti, 2008 végén megjelent formájában kapható. A márka már az i10 modellt is a folyékony szobrászat szerint alakította át, a teljesen megújult Verna/Accent pedig nemrég mutatkozott be Indiában is, de még az autós „időszámítás szerint matuzsálemi, második generációs Accent (LC) modell is kapott legalább egy új hűtőrácsot. Nem maradhat tehát fejlesztés nélkül ez a modell sem, hiszen a konkurencia is napról napra egyre szebb, újabb modelleket dob piacra.

Mivel az i20 gyártása nagyrészt Indiában zajlik, így legvalószínűbb, hogy az új i20 modellt a következő évi Új-Delhi autókiállításon állítják majd ki, ahová tömegek érkezhetnek, hogy láthassák az új „HA” miniautót is. Amennyiben az új, tényleg figyelemre méltó kisautó mellett ott állna a ráncfelvarrott i20, akkor az tényleg páratlanul nagy attrakció lehetne. A
Amennyiben a gyár tényleg felfrissíti az i20-ast, az komoly ellenfele lehet a konkurenciának, Indiában pedig a legjobb kisautóvá válhat.

Mivel a Hyundai az indiai gyár mellett az i20 gyártását a török üzemben is végzi, és az európai változat gyártása itt zajlik, ezért a ráncfelvarrás előbb-utóbb az európai modelleken is megjelenik majd.

Folyt.köv.

Készült a http://hyundaiklub.hu/index.php?topic=72.0 alapján

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését