Mégis lesz dízelmotor az i10-ben?
A Hyundai 2008-ban mutatta be új miniautóját, az i10-et. Akkoriban az 1,1 literes, illetve az 1,2 literes benzinmotorok mellett megjelent egy új fejlesztésű, 1,1 literes, háromhengeres dízelmotor is. A modellsorozat tavaly év végi átalakítása során azonban ez utóbbi motorvariáns lekerült a palettáról.
Az i10 modell hatalmas siker lett az indiai piacon, volt olyan időszak is, amikor többet adtak el belőle, mint a Suzuki Swiftből annak ellenére, hogy az i10 motorterében csak benzines egység lapul. Ez azonban még akkor volt, amikor minden autógyártó eladása szárnyalt ezen a fejlődő piacon. Mostanra azonban a helyzet megváltozott.
Az egyre magasabb hiteldíjak az egekbe szökő benzinárakkal együtt az indiai autóipar fokozatosan lassuló piacbővüléssel találta szembe magát. A leginkább érintett modellek pedig a benzines autók voltak, és mivel a Hyundai nem kínál újabban dízel erőforrást az i10-hez, a vásárlók elfordultak a modelltől.
A Hyundai i10 modelljének eladási darabszámai hónapról hónapra csökkennek, a 2011. januári 16.694 darabbal szemben júliusban már csak 8.828 i10 talált gazdára. A Hyundai i10 még a változó szelepvezérléses 80 lóerős Kappa2 benzinmotorjával sem képes lépést tartani a Maruti/Suzuki modellcsaláddal (Wagon R, Ritz /Splash/, Swift), ha az üzemanyag-takarékosságról van szó.
A potenciális vásárlókat az i10-től eltántorító egyik tényező az, hogy hiányzik egy alacsony fordulaton is nyomatékos motor, hiszen a Kappa2 egység éppen a magas fordulatszám-tartományban erős. Ez pedig a Kappa2 motor esetében azt is jelenti, hogy magasabb fordulatszámon kell dolgoztatni a motort, gyakoribb sebességváltásokkal, amely nyilván kihat a fogyasztásra. Ellentétbe a KIA új Picanto modelljével, az i10 nem rendelkezik autógázos változattal, pedig ez a tényező is egyre jobban befolyásolja az indiai vásárlók döntését.
Így amennyiben meg kívánják fordítani a jelenlegi trendet, a Hyundai-nak ismét foglalkoznia kell az apró dízelmotor kérdésével. Bár volt néhány hír egy új, 800 köbcentis dízelmotorról, amely éppen illett volna az i10 motorterébe, a hivatalos nyilatkozatok szerint a Hyundai már egy ideje elvetette az i10 dízelváltozatának fejlesztését.
Nemrég azonban rá kellett döbbenjenek a Hyundainál, mennyire hiányzik egy dízelmotor az i10 kínálatából, főleg akkor, amikor az előrejelzések szerint a dízelmotorral szerelt autók piaca Indiában 2015-re a jelenlegi 30 %-ról 50 %-ra fog bővülni. Így aztán elképzelhető, hogy mégiscsak előveszik azokat a terveket és talán nemsokára ismét kapható lesz dízelmotorral is az i10.
A cikk eredetije megtalálható itt.