A Hyundai-KIA az ötödik helyen
A Korea Automotive Research Institute felmérése szerint a Hyundai-KIA Automotive Group 2011. első félévét tekintve a globális autópiac ötödik helyén áll.
A két autógyártó összesítve 3.19 millió gépkocsit értékesített az elmúlt félév során, amely 15,9 százalékos növekedést jelent a tavaly, ugyanezen időszakban értékesített 2.75 millió autóhoz képest. Ezzel az eredményével a cégcsoport a legnagyobb kilenc autóipari vállalatcsoport között a legmagasabb arányú növekedést produkálta.
Erre az eredményre nagy hatással volt a cunamival együtt járó márciusi japán földrengés, amelynek következtében a Toyota eladásai 17,9 százalékkal zuhantak, és emiatt a globális verseny első helyéről a harmadikra csúszott vissza. A vezető pozíciót ezáltal a General Motors vette át a maga 4,64 millió eladott gépkocsijával, miközben a Volkswagen csoport a második helyre kúszott fel 4,09 millió darabszámos eredményével. A Hyundai csoport előtt áll a Renault-Nissan cégcsoport 3,43 millió darabbal, míg a hatodik helyet a Ford szerezte meg 2,40 millió eladott autóval.
A világ minden tájára kiszállított gépkocsik teljes száma az év első hat hónapjában 5,8 százalékkal növekedett, főképp az indiai, brazil, illetve orosz fejlődő gazdaságoknak köszönhetően.
Fenti eredmény mellett nyilvánosságra került az is, hogy a Hyundai Motor Company negyedéves nyeresége 37 százalékkal emelkedett az előző év hasonló időszakához képest és eléri a 2,2 milliárd dollárt! Ebben az időszakban a globális eladási darabszám meghaladta az 1,04 millió darabot. Ez újabb mérföldkő a márka életében, hiszen még soha nem fordult elő, hogy egyetlen negyedév alatt több, mint egymillió gépkocsit értékesített volna.
Az első félév során a Hyundai 1,9 millió gépkocsit értékesített globális szinten, amely 11 százalékos növekedést jelent a tavalyihoz képest. A hazai piacon 343.896 Hyundai márkájú gépkocsi talált gazdára, míg a tengerentúli piacokon 1,6 millió autó kelt el. A Hyundai a Grandeur és Elantra típusokból értékesített a legtöbbet a hazai piacon.
A Grandeur 60.077 darabos eladási számával 2011. első félévében Dél-Korea második legkeresettebb típusa lett. A más piacokon Azera néven forgalmazott típus nemzetközi premierje novemberben, a Los Angeles-i autókiállításon várható.
A Hyundai szerint a következő félév inkább a kisebb mértékű növekedésről szól majd, míg autóipari elemzők úgy jósolják, a márka növekedése lassulni fog a globális gazdasági növekedés ingadozása miatt. A Hyundai további növekedésének az is gátat szabhat, ha a japán márkák kiheverik a márciusi földrengés következményeit, és visszaállnak a katasztrófa előtti termelési szintre, Eközben a japán konkurenseknél, mint a Toyota, Nissan, Honda rengeteg új típus megjelenése is várható, amely tovább nehezítik a Hyundai előretörését.