Jobb az Elantra, mint a Civic!
Senki sem gondolta volna, hogy lehetséges az, hogy bármely elégedettségi felmérésben a Honda márka ne legyen jelen az első 10 legrangosabb márkák között. Különösen azt nem gondolta volna senki, hogy éppen egy Hyundai lesz az, amely a Honda helyébe léphet.
Pedig a Honda Civic-kel éppen ez történt meg most, amikor is a típus lecsúszott a vásárlók egyik legelismertebb szervezete, a Consumer Reports 10 legjobb autótípust felsorakoztató listáján. A Civic ugyanis csupán a 11. helyre futott be, a tizes listába pedig először került be a Hyundai Elantra.
Ez nyilván keserű pirulaként csúszott le a Honda menedzserek torkán, hiszen hosszú ideje ott szerepelt a típus ezen a listán, ám biztosan nem ok nélkül minősítette le a neves magazin a Civicet. A típus népszerűsége akkor kezdett csökkenni, amikor körülbelül öt éve újratervezték a modellt, amely így innovativ dizájnt kapott, ez azonban nem nyerte el egyöntetűen a vásárlók tetszését.
Ami azonban még jobban rombolta a típus népszerűségét, az a műanyagok hasonlóan széleskörű használata volt, mint amely gyakorlatot az amerikai autóipar is követett az elmúlt néhány év során. Ez a gyakorlat azonban sok pontvesztést jelentett a vásárlói elégedettségi felmérésekben. A Civic ugyanis rengeteg felmérésben éppen ezen a ponton vérzett el.
Az új Hyundai Elantra azonban ebben a versenyszámban minőségi kidolgozásával, igényes belső terével messze lekörözte a Civic-et. Tette ezt úgy,, hogy annak idején az Elantra első generációi műanyag autóként vonultak be az amerikaiak tudatába, ám a mostani generáció teljes mértékben feledteti ezt a régi közhelyet.
Valaha a Hondák remek kezelhetőségükről, kitűnő hosszútávú minőségükről, voltak híresek, amellyel igen magasra tették a lécet, ám úgy tűnik, ez már csak a dicső múlt. Ma egy Civic a sok műanyag elemnek köszönhetően nyöszörög, nyikorog, amely méltatlan a márkához.
A koreai autóipar azonban – a Hyundai/KIA márkákkal az élen – összehangolt erőfeszítéseket tesznek annak érdekében, hogy a korábbi Honda vásárlókat megcélozzák és olyan termékeket kínálnak, amelyek nemcsak szép belső terükkel és jó minőségű anyagaival hódítanak, de magas tervezési minőségükkel is.
És éppen emiatt aggódnak a japánok, hiszen a világ legnagyobb autópiacának számító Egyesült Államokban, a számukra legjobban fogyó terméket, a Civicet támadják eredményesen és a saját fegyverükkel, a minőséggel kőrözik le őket.
Az eredeti cikk megtekinthető itt