A Hyundai szemet vetett az Opelra?

Az általában jól informált német autós lap, az AUTO BILD szerint a koreai Hyundai érdeklődik az Opel márka iránt.

A Hyundai fejlesztési központja Rüsselsheimben létesült, amely köztudottan az Opel főhadiszállása is. “A Hyundai minden más autómárkánál gyorsabban fejlődik. Nyilvánvalóan még sok hely van mérnököknek a Hyundai kutatási-fejlesztési központjában…” – írja az AUTO BILD. “… a csehországi Nosovicében található összeszerelő üzem pedig nem bővíthető tovább. Az Opel a maga több ezres, jól képzett mérnökgárdájával, precíz EV (elektromos jármű) tudásukkal (Ampera) és kihasználatlan üzemeivel pont kapóra jönne a Hyundainak. És pont ezek adják az alapot az újabb találgatásokra…"

Az AUTO BILD információi szerint a Hyundai eljuttatta érdeklődési szándékát az Opel márkát birtokló GM-hez. Ezt persze megtudta a Volswagen is. (kevés dolog maradhat titokban Németország autóiparában, főleg, ha Ausländer-ről, azaz külföldiekről is szó van) Megszólaltak a vészharangok Wolfsburgban is.)
“Ha az Opelt egy kínai gyártónak adnák el, csak ülnénk és figyelnénk” – mondta egy Volkswagenes belső ember az AUTO BILD-nek. “De a Hyundai – valamit tennünk kell!”

A Volkswagen számításokba kezdett az Opellel kapcsolatban. Hans Dieter Pötsch vezetésével felállítottak néhány forgatókönyvet, mellyek elkészítéséhez igénybe vették Ferdinand Piech segítségét is. Végül a Volkswagen gyakorlatilag megsúgta a GM-nek, mennyit kérjen az Opelért. “Úgy látszik, ez is elég volt” – írja az AUTO BILD “ a tárgyalások nem folytatódtak”

Ezt a belső sztorit a Volkswagen szivárogtatta ki az AUTO BILD-nek, ám a történetnek még nincs vége. 
Két hónapja még Dan Akerson, GM vezetője nem kívánta kommentálni, hogy az Opel eladó volna-e. Stefan Bratzel, autóipari szakértő azt gondolja, tudja, ez miért hangzott el. A GM-et figyeli az amerikai Kereskedelmi és Értékpapir Felügyelet “Ha Akerson tagadja az eladást, aztán mégis eladják, azzal nagy bajba kerülhet.” – mondja Bratzel. Végül, múlt héten egy határozatlan nyilatkozat is elhangzott, mely szerint: “Nem kommentálunk találgatásokat – pedig sok ilyen volt – de én mondom: az Opel nem eladó!”

Aztán a valaha volt kérő, a Volswagenes Winterkorn kezdett mindenfélét fecsegni az Opelről. Csak a kínaikat érdekelné az Opel, ám ennek is csak teoretikus esélye van. Ezt azonban nem hagyta válasz nélkül a GM: “A General Motorsnak hosszútávú stratégiája, hogy nem kommentál pletykákat és spekulációkat. Sajnos néhány konkurensünk nem így tesz.”

Az AUTO BILD szerint Winterkorn kijelentése mögött más is lappang: “Az Opel kezdi összeszedni magát. Majdnem minden európai piacon az eladások és a piaci részesedések kezdenek feljönni. Ez ígéretessé teszi a márkát, akár a Hyundai számára is. Winterkorn fél a koreaiak előretörésétől, mivel ők a Volkswagen útjában állnak a világ autóipari vezető szerepéért folytatott küzdelemben. – írja az AUTO BILD. Winterkorn maga is elismerte, hogy a koreaiak “sokkal btrutálisabbak, mint a japánok és a világ minden táján támadnak.”
Az AUTO BILD még hozzáteszi: “Sokkal valószíínűbb, hogy az Opel csak a Hyundai szomszédja lesz, minthogy a partnere.

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését