Nem i30, nem i40, mi az?

Úgy látszik, végérvényesen összekeveredtek a Hyundai globális kínálatában a nevek, illetve a kontinensek.


Annak idején ugyanis, amikor a méltán népszerű i30 modell megjelent, a világsajtó hangos volt attól, hogy az új modellel új modellnév-választási rendszer született, amelyet elsősorban az európai kontinensen fognak használni. Elméletileg 10-től 50-ig számozták volna a modelleket attól függően, milyen kategóriájú modellről van szó.


Először az i30 kombiváltozatát keresztelték át, amikor „áthajózott” az USÁ-ba, így lett belőle Elantra Touring. Ez még logikus lépés volt, hiszen az USÁ-ban a mai napig nincs egyelten "i" modell sem.


Nem sokkal később azonban megjelent az európai Veracruz, az ix55, amely már túlfeszítette a fenti keretet, illetve az új H-1 modell is i800 (!) nevet kapott, de csak az angol piacon.


Az Ázsiában tavaly bemutatott Accent/Verna/Solaris (piactól és gyártóegységtől függően) legújabb generációja viszont Európába egyelőre nem jut el, Dél-Amerikában azonban i25 Accent néven mutatkozott be nemrég. Az ix20 kisegyterűt már nem is említem, mert ott már az „x” a marketing szerint mást takar, nem az addig megszokott összkerékhajtást. (ix55, ix35) És most itt van egy újabb keveredés…


Kolumbiában ugyanis bemutatták a Hyundai i35-öt. Igen, nem tévedés, nem maradt le az „x”, ez bizony egy i30 és az i40 közé szánt modell, amely nem más, mint a tavaly bemutatott, Európában már beharangozott és ősszel érkező új Elantra. Amit viszont itt nem i35-ként fognak árulni, az öreg kontinensen ugyanazon a néven fog futni, mint az előző generációk, így nevével jócskán kilóg az eddigi „i” sorozatból.


A modell egyébként alapvetően semmiben sem tér el a világ más pontján elérhető modellváltozatoktól, csupán annyiban, hogy a kezdetektől kétféle benzinmotorral, egy 1,6 literes 130 lóerős, illetve egy 1,8 literes 150 lóerős teljesítményű egységgel lesz kapható. 

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését