Ötcsillagos i40
Az idei legújabb EuroNCAP törészteszten 10 új modellt vizsgált a kutatóintézet, és ebből kilenc esetben osztotta ki az ötcsillagos minősítést.
A tesztelt „áldozatok” között volt a Hyundai i40 kombi, 1,7 literes CRDi változata is.
A végeredmény szerint a felnőtt védelem 92 %-os. A frontális ütközés esetén az i40 utastere stabil maradt. A modellben a vezetőoldali térdlégzsák az alapfelszereltség részét képezi. Emiatt mindkét elöl utazó megfelelő védelmet kap a fej, mellkas, illetve medence tájékán is. Igaz ugyan, hogy a kormányoszlop veszélyforrást jelent, de a Hyundai más műszerfal elemei megfelelő védelmet biztosítanak.
Az i40 oldalütközéses vizsgálatánál a maximális pontszámot gyűjtötte be, mivel a karosszéria megfelelő védelmet nyújt a mellkasnak egy esetleges komolyabb ütközés esetén is. Ráfutásos baleset esetén az ülés és fejtámla tökéletes védelmet ad az ostorcsapásos sérülések ellen.
A gyermekvédelem is megfelelő (86 %), mivel mind a 18 hónapos, mind a 3 éves próbababa kevés sérüléssel úszta meg a frontális, illetve az oldalról érkező ütközést is. Az utasoldali légzsák kikapcsolható, így menetirány szerint háttal is beköthető egy gyermek. A fixen rögzített figyelmeztető jelzéseket is megfelelőnek találta a kutatóintézet.
A gyalogosvédelem terén nem jeleskedik az i40, emiatt csupán 43 %-os eredménnyel végzett a teszten. Egyedül a lökhárító kapott maximális pontszámot, mivel az hatékonyan óvja meg a gyalogos lábát a súlyosabb sérüléstől.
Biztonsági berendezések terén szintén 86 %-os eredménnyel végzett a modell, mivel az ESC néven ismert menetstabilizáló szériaszerelvény. A sebességkorlátozó berendezés az alacsonyabb felszereltségi szinteken extra, míg magasabb felszereltségi szinteken széria. A biztonsági övre figyelmeztető jelzés az első két ülésen alapfelszereltség.
Az eredeti cikk elolvasható itt.