A Hyundai az egyik leginkább környezetbarát vállalat
Az Interbrand nevű, márkanevekkel foglalkozó tanácsadó szervezet a Hyundai márkát a világ leginkább környezetbarát vállalatai közé rangsorolta, köszönhetően az autógyártó Blue Drive névre hallgató, a környezeti terhelést csökkentő stratégiájának, illetve a nulla emissziós üzemanyagcellás járművek fejlesztése során elért eredményeinek.
Az Interbrand legújabb jelentése a világ 50 legzöldebb vállalata között a 11-ik helyre rangsorolta a Hyundai-t. A kutatásban részt vevő hét autóipari vállalat között a Hyundai a negyedik helyet szerezte meg.
“A vállalat annyira bízik járműveinek üzemanyag-takarékosságában, hogy az Egyesült államokban idén havonta közzéteszi flottái fogyasztási eredményeit” – írja az Interbrand a felmérésben. “A Hyundai hatalmas előrelépést tett az energia-, az üvegházhatást okozó gázok, a víz-, hulladék- és mérgező gázok kibocsátásának visszafogása terén."
A 10 országban több, mint 10.000 válaszadó közreműködésével elvégzett felmérés megvizsgálta a vállalatok környezetvédelmi tevékenységét és azt is, hogyan viszonyulnak a fogyasztók a vállalatokhoz. A felmérés a vállalatokat teljesítményük, a környezeti hatások, a fenntartható fejlődés stratégia és a vállalati társadalmi felelősségvállalási program alapján értékelték.
A Hyundai Blue-Drive elnevezésű almárkáját 2008-ban indította útjára, és magában foglalja a vállalat mindazon környezetbarát technológiáját és termékeit, amelyek nagyobb arányú üzemanyaghatékonyságot és alacsonyabb károsanyag-kibocsátást eredményeznek, legyen szó benzines, dízel, elektromos, hibrid vagy üzemanyagcellás erőforrásokról.
Ezen program keretein belül mutatták be 2009-ben az Avante LPG változatát, illetve 2011-ben a Sonata hybrid kivitelét. A vállalat hamarosan új, elektromos hálózatról is tölthető járműveket is bemutat, és jelenleg céges flottákon teszteli üzemanyagcellás elektromos, illetve tisztán elektromos autóit, amelyek a BlueOn nevet viselik.