A Hyundai csoport első kei-car-ja

A Hyundai KIA Automotive Group (HKAG) értékesítési eredményei a világ szinte minden táján hónapok óta rekordokat döntenek. Van azonban a világnak egy olyan szeglete, ahol nem sikerül megvetnie a lábát a cégcsoportnak. Ez a hely Japán.

Japánban ugyanis annyira zárt a belső piac, illetve annyira elutasítják a dél-koreai járműveket, hogy a Hyundai buszokon kívül nem is tud a cégcsoport mást értékesíteni. Mivel azonban a HKAG új stratégiája szerint minden jelentősebb piacra az adott régió igényei szerint fejlesztenek járműveket, így Japán meghódítása is küszöbön áll.


A fejlesztés már lassan a végéhez közelít, és ennek eredménye a gyári kódnevén KIA TAM néven emlegetett miniegyterű. A kategóriának Japánban külön elnevezése van, ugyanis az ilyen apró motoros, magas építésű, szögletes formavilágú autókat nevezik kei-car-nak. A japán piacon szinte kizárólag helyi gyártók kínálják termékeiket, vezető szerepe van a kínálatban a Daihatsu-nak, de szinte minden, magára valamit is adó kisebb-nagyobb gyártó kínál ilyet. Ebbe a zárt világba készül becsapni a KIA TAM.


A 3 méternél alig hosszabb miniegyterű a KIA Picanto modellre épül, 800 köbcentis motorja valószínűleg a Hyundai új, indiai fejlesztésű „HA” modelljéből érkezik majd, ám az is elképzelhető, hogy megkapja a 69 lóerős új 1,0 Kappa motort is. Formailag nem sok különlegeset tartogat a „doboz”, viszont ajtómegoldása hasonlóan különleges, mint a Hyundai új Velosteré. Míg ugyanis a vezetőoldalon két hagyományos ajtó található, az utasoldalon az első ajtó mögött egy tolóajtót is beépítettek a mérnökök.


Még nem tudni, hogy vajon tényleg csak Japánban, illetve Dél-Koreában kívánják-e forgalomba hozni a kis egyterűt, vagy bizonyos piacokon, illetve globálisan megvásárolható lesz-e a kisautó. Az új modell várhatóan még idén bemutatkozik.

Forrás: thekoreancarblog.com

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését