A Hyundai európaiabb lehet a Fiatnál


A Hyundai Motor a Kia Motorsszal közösen Európa autópiacán a Fiat és a PSA Peugeot Citroen rovására növeli eladásait.

A koreai autógyártó az európai ügyfeleit okos marketinggel célozta meg, hiszen a régió legnagyobb focieseménye, a FIFA EURO 2012. fő szponzoraként az esemény legnagyobb sztárjait, a német Lukas Podolskit, vagy a francia Karim Benzemát használják fel a márka népszerűsítésére. A Kia, illetve a Hyundai egyaránt idén újították meg i30 és Ceed modelljeiket, melyek a Volkswagen Golf komoly vetélytársaivá váltak.    

„Az egyik tényező, amely miatt európai márkává kívánunk válni, hogy eddig cégünket ázsiaiként kezelték, mely miatt egyidejűleg az embereket emocionálisan nem sikerült megnyernünk.” – mondja mark Hall, a Hyundai Motor Europe marketingvezetője. „Bármi, amely összeköti a márkát a régió valamely szenvedélyével, előremozdíthatja a márka érzelmi előretörését.”


A Hyundai és a Kia egyre intenzívebben célozzák az európai közönséget a terjeszkedésük elérése érdekében, mely az alacsonyabb árakra, hosszú garanciaidőre és költséghatékony gyártásra épül. Ezen összetevők alapján a koreai cég az egyetlen tömeggyártó, mely növekedni tudott idén a régióban, míg a helyi autóóriások csökkenést kénytelenek elszenvedni.   

A szöuli bázisú csoport eladásai 16 százalékot emelkedtek májusban, míg az olasz FIAT csoport eladásai 17 százalékot, a francia Peugeot és a Renault pedig 15 és 19 százalékot estek. A General Motors értékesítési eredményei a veszteséges Opel márkával együtt 11 százalékot zuhantak, míg a Ford Motor 8,2 százalékot vesztett, de még a régió legnagyobb autómárkája, a Volkswagen csoport is 1,9 százalékos csökkenést regisztrált.  

„Az alacsonyabb költségekből profitálnak, valamint autóik minősége  és technológiája egyértelműen javult.” – mondja Tim Schuldt, az Equinet elemzőcég munkatársa. „A franciák, az Opel és a Ford helyzetére komoly veszélyt jelentenek. Jelenleg a Hyundai csoportnak kezelnie kell a nagyságot, mely komoly probléma is lehet a gyorsan növekvő cégek számára.”

A Hyundai az új i30 és az ix35 segítségével 25 százalékkal, 500 ezer darabra kívánja növelni éves eladási darabszámát 2013-ra. A jelnlegi 3,5 százalékos piaci részesedésüket pedig 5 százalékra szeretnék feltornászni a török üzem kapacitásának duplájára emelésével.

A Kia emellett jelenlegi 2,5 százalékos európai részesedését 3 százalékra szeretné emelni jövőre. Az autógyártó az első negyedévben a harmadik műszakot beindítva ezer újabb munkást foglalkoztat a szlovákiai gyárában.  

A csoport expanziójával szemben komoly kontrasztot jelent a GM Opel vállalata német üzemének bezárási terve, illetve a Fiat olasz gyárának tavalyi leállítása. Az európai túltermelés hatására 2012-re kb. 2 millió autó készül, míg már ötödik éve a kereslet visszaesését jósolják az előrejelzések  


A Kia növekedését az új Ceed modellben látják, mely alacsonyabb és hosszabb, mint elődje, mellyel az Opel Astra, Renault Megane és Peugeot 308 komoly ellenfelévé válhat, legalábbis  Paul Philpott, a Kia Europe vezetője szerint. „Az autót Európában tervezték, Európában gyártják az európai célközönségnek.” – mondta Philpott egy interjúban. „És nagyon európainak érződik is.”

Az első visszajelzések egyértelműen pozitívak. Amikor a stockholmi Svenska Bil autókereskedés bemutatta a modellt, az emberek sorban álltak a tesztlehetőségért.  

„A Hyundai-Kia ott tart, ahol a japánok a 90-es évek elején.” – mondta Hakan Pohl, a Citroen, Mitsubishi, Nissan, Opel és Chevrolet márkákat áruló kereskedés vezetője. „Ígéretes út áll még előttük.”

A Hyundai a foci Európa-bajnokság ideje alatt igen intenzíven népszerűsítette a márkát, egészen a július első napján lezajlott kijevi döntőig. A tévé és stadionreklámokat több, mint 5 millióan láttak világszerte.  


Berlinben egy kék i30 és egy zöld Veloster modell került kiállításra a Brandenburgi Kapunál felállított óriás kivetítők mellé. A június 8-i kezdőrúgástól számított csupán egy hét alatt mintegy 800 ezren látogatták meg a Hyundai Fan Parkot.

A német játékosok közül Lukas Podolski egy ix35 modellt kapott a Hyundaitól támogatásként, akárcsak a többi öt játékos, többek között a spanyol Iker Casillas, akik a Hyundait népszerűsítették a bajnokság alatt. A Hyundai reményei szerint a játékosokkal való intenzív kapcsolat segít elérni az európai focirajongókat, akik autóvásárlóként számításba vehetik a Hyundai márkát is.


„A Hyundai felismerte, hogy erősnek kell lennie Európában.” – mondja Hall. „Az európai siker belépő lehet a világ más területeire is.”
“Hyundai recognizes that they have to be strong in Europe,” said marketing chief Hall. “Success in Europe adds a huge dose of credibility to other markets around the world.”

Ám a Hyundai tervei nem minden esetben működtek, ugyanis a Hyundai két támogatott focistája, az angol Daniel Sturridge és az olasz Giuseppe Rossi nem került bele a nemzeti válogatottba. Ezenkívül a koreai márkáknak meg kell küzdeniük a helyi márkahű vásárlókkal is.

A stockholmi Svenska Bil kereskedésben a Volvo V70 tulajdonos Sarah Pedersen és barátja, Per Lowegren szemrevételezték az új Kia Ceedet, mivel kisebb autót szeretnének vásárolni. Végül egy Volvo C30-at vettek.

„Az új Ceed gyönyörű, végül mégis hűek maradtunk a Volvohoz.” – mondta Pedersen, aki egy festékboltban dolgozik. „A Volvonál már tudjuk, mire számíthatunk.”

Forrás: bloomberg.com

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei